Tarvitsin vain tukea ja rakkautta, päädyin käytökselläni ajaa miehen pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
:,(
Ikävä on kamala. Kyllä kun järjellä ajattelen miehen panostus patisuhteeseen oli 0 ! Ja mun kiukku ihan normaali seuraus.
Mutta silti, jos olisin varannut pariterapia ajan, mies olisi kotona ja kaikki hyvin.

Yhtä asiaa en vaan käsitä, koska mies tiesi miksi mulla on pahaolla sen kanssa, niin miksi hän ei muuttanut asioita?

Aika moni mies olisi tyytyväinen jos akka olis tyytyväinen saamalla seksiä tarpeeksi usein , vaikka oikeammin kyllä kyse oli siitä että koin etten kelpaa miehelleni ja olen hänen mielestä ruma! Koska hän ei kiihottunut musta.

Pariterapeuttikin sanoi että jos ei saa toista reakoimaan on luonnollista että yrittää kovemmin , ja siltä musta tuntuikin, ihan kuin olisin ollut "hukkumassa ja sen sijaan että mies olisi heittänyt pelastusrenkaan ja auttanut kuiville, tuntuikin että mies näki, ei välittänyt ja käänsi selkänsä. Ja kun huusin kovempaa mies juoksi karkuun"'

En ymmärrä
-mies torjuu seksuaalisesti vuosia, eikä tee kotitöitä.
-nainen puhuu että se tuntuu pahalta kun tulee torjutuksi ja siihen pitää miehen hakea apua.
-nainen kertoo että ei jaksa kaikkee ja pyytää miestä hoitaa oman osansa
-mies pyytää anteeksi,mutta mikään ei silti muutu.
-nainen on päivä päivältä vihaisempi
-mies jättää vaimon koska tämä on vihainen

= mies jättää vaimonsa koska ei itse ole hoidattanut haluttomuuttaan eikä tehnyt omaa osaa kotitöistä. = en pysty käsittää logiikkaa

Edelleen rakastan miestä, mutta en halua rakastaa koska tämä mies on satuttanut mua enemmän kuin kukaan muu

...ihminen yrittää jos rakastaa.
Miehesi ei rakastanut sinua.

Mies ei rakastanut sinua.

Miksi hän ei välittänyt sun tunteista? Miksi hän ei syttynyt sinusta. Miksi ei hakenut apua haluttomuuteensa?
Koska mitään terveydellistä ongelmaa ei ollut haluttomuuden kanssa, kyllä hän tiesi kiihottuvansa muista naisista.
Hän ei välittänyt tuskaisista tunteistasi, koska ei rakastanut sinua.
Olit enää vain lasten äiti ja asuit samassa talossa. Se siinä. Hän ehkä yritti sinnitellä lasten vuoksi, mutta sun oireilun vuoksi yhdessä asuminen oli mahdotonta.

Hän ei rakastanut sinua enää.
Ymmärrä se, niin ymmärrät kaiken muunkin.

No niin, nyt kunnon MIESVIHAketju pystyyn siskot! Aloittaja onkin hienosti jo rakennellut tuon ah niin perinteisen miesviha/lynkkausketjun aloitussapluunan, joka totuttuun tapaan maalaa miehen hyödyttömäksi, ilkeäksi ja välinpitämättömäksi roistoksi ja aloittajan itsensä putipuhtoiseksi, viattomaksi marttyyrikärsijäksi. Näistä asetelmista onkin hyvä alkaa vihaamaan ja lynkkaamaan.

Joillain suomalaisilla tuo sulkeutuminen tulee varmasti ihan luonnostaan, ja ollaan huonoja ottamaan apua vastaan. Miehen täytyy kestää kaikki ja itse selvitä ongelmistaan, eikä saa valittaa etc.

Mitä pidemmälle ongelmat suhteessa jatkuvat, sitä katkerammaksi/vihaisemmaksi/surullisemmaksi ihmiset saattavat muuttua ja tottuvat ns. vääriin toimintatapoihin ja joistain teoista voi muodostua ongelma joka kiertää kehää, tai joku asia voi mennä huonommaksi, esim. mies ei halua seksiä->nainen syyttää miestä->seksistä tulee mörkö->suhteessa ei harrasteta seksiä.

Kommunikaatio-ongelmat ovat varmaan melko yleisiä.
Olisi tosi hyvä jos ihmiset hakisivat apua suhteen ongelmiin ajoissa, ennen kuin ongelmat käyvät liian suuriksi.
Saattaa tuntua helpommalta luovuttaa koko suhteen osalta jos se vaikuttaa liian suurelta vyyhdiltä selvittää, ja jos toista kohtaan on alkanut kertyä vihaa, katkeruutta etc.

Olen tosi pahoillani sun puolesta, kirjoituksesta voi aistia kuinka pahalta susta tuntuu.

Jos tuo teidän suhde oli tuossa niin ehkä joltain osin oppirahoja on maksettu. Tälleen karusti sanottuna: parempi onni ens kerralla.

siltähän minusta tuntuikin että ei välitä/rakasta ja ainoa millä pystyin itseä suojata/kestää edes jotenkuten oli vihaisuus, koska jos en olisi ollut vihainen, olisin todennäköisesti romahtanut ja päätynyt m1 lähetteellä hoitoon.

Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä
-olin Virossa 2vko ennenkuin mies lähti, mies soitti monta monta kertaa ihan vaan siis höpöttääkseen joutavia. Kaksi tuntia odotin terminaalissa laivaa, mies tais soittaa 3krt sinä aikana pitkät puhelut.

-10vuorokautta ennen lähtöään itki mulle että enhän jätä häntä.

*eikö nämä taas kerro että rakasti?

Varmasti montakin väärinkäsitystä teillä, kun noin hoono suomi!
"Tarvitsin vain tukea ja rakkautta, päädyin käytökselläni ajaa miehen pois"
Tarkoitit kai sanoa ajamaan pois? Lisäksi puuttuu joku sana, vaikkapa joten tai vastaava. "Päätyminen" on yleensä pitkän harkinnan tulosta, siis lopputulos siitä miettimisestä. Mitä muuta mies voisi lauseesta kuvitella?

Toisekseen tuen tarvitseminen JA rakkaus on kaksi eri asiaa: tulea voit saada muiltakin, mutta rakkautta et voi saada kerjäämälläkään, jos sitä ei ole olemassa.

siltähän minusta tuntuikin että ei välitä/rakasta ja ainoa millä pystyin itseä suojata/kestää edes jotenkuten oli vihaisuus, koska jos en olisi ollut vihainen, olisin todennäköisesti romahtanut ja päätynyt m1 lähetteellä hoitoon.

Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä
-olin Virossa 2vko ennenkuin mies lähti, mies soitti monta monta kertaa ihan vaan siis höpöttääkseen joutavia. Kaksi tuntia odotin terminaalissa laivaa, mies tais soittaa 3krt sinä aikana pitkät puhelut.

-10vuorokautta ennen lähtöään itki mulle että enhän jätä häntä.

*eikö nämä taas kerro että rakasti?

Niin ja kai käsitä että tämä oli aikaa kun mies osti lippua Thaimaahan, anoi pitkää viisumia ja tyhjensi teidän säästöjä omaan taskuunsa.
Ja sinuun uppos koko show.

Yhteistyössä