Tässä kaikille tiedoksi toimeentulotuen määrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kannattaako kadehtia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23580715]Valitettavasti tein lapset ennen sitä enkä ole koskaan edes sossuun päin sylkäissyt ;)

Jos tulee ero minulla on säästöjä ja asunto on molempien. Jos mies kuolee, meillä on vakuutukset, saisin jo nyt työttömänä saman kuin nyt joten työpaikan meno ei hetkauttaisi. Jos tulisi työkyvyttömyys olisi vakuutukset. Minusta ei siis _elättiä_ tulisi vaikka kuinka kolottaisi ja vituttaisi. Minä EN mollaa toimeentulotuen saantia vaan sitä että tehdään lapsia ja vieläpä monta kun ei itsestäänkään pysty huolta pitämään.[/QUOTE]

Minäkin sain lapseni ennenkuin sairaus paheni ja diagnosoitiin.

Täällä näköjään sairaatkin ovat keskenään eriarvoisessa asemassa.

Niin no ajatustenlukijoita emme kukaan ole.
Seanna kertoi ensimmäisessä viestissään olleensa syntymästään saakka sairas ja hänellä on neljä lasta. Tokikaan ei pitäisi vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä kun ei tiedä koko totuutta.
Olen itsekin elänyt toimeentulotuella parikymppisenä kun töitä ei ollut. Mutta enpä tosiaan ajatellut että siihen olisin vielä lapsia hankkinut kun hädin tuskin pystyin itsestäni rahallisesti huolehtimaan. Jokainen tehköön valintansa itse ja eläkööt sen mukaan. Mutta koskaan en ole toimeentulotuen hakijoita kadehtinut enkä koskaan tule kadehtimaan.

Ja ihan kylmä tosiasia on että niitä perheitä löytyy joissa on jo monta lasta ja toimeentulotuella eletään ja silti uusia lapsia hankitaan vaikka vanhojen elättäminenkin on hankalaa.
Mä vaan en käsitä sitä.

Jos olet muistanut plankata naamasi tai olet vetänyt aineita saat ihan hyvät tuet.. entinen narkkari kaverini saa sossusta mm. kuntosalikortin, zumbakortit, bussikortit, uimahallin kausikortin, lastenhoitajan 4h viikossa sen lisäksi että poika on hoidossa päiväkodissa 8-16, äiti käy VAIN jumpassa, mannerheiminlastensuojeluliitosta ILMAISEN hoitajan melkein viikoksi 500€ (kolmannen kerran) että itse pääsi "hermolomalle" kylpylään, pojalla on viimeistä huutoa olevat reimatecit yms. päällä, kotona kodinkoneet yms. viimeistä huutoa jne. Että kyllä meikäläistä normaali palkkaista vituttaa, maksan hoidosta 254kk, itse 100€kk kuntosalista, matkat itse jne, eikä todellakaan ole varaa mihinkään hermolomiin eikä viikon lastenhoitajaan.

No en silti tajua mitä valitat? heitä se paskaduuni ja tee perässä jos se on sun mielestä kadehdittavaa.

Ja ihan kylmä tosiasia on että niitä perheitä löytyy joissa on jo monta lasta ja toimeentulotuella eletään ja silti uusia lapsia hankitaan vaikka vanhojen elättäminenkin on hankalaa.
Mä vaan en käsitä sitä.

Minä kuulun näihin. Olimme todellakin toimariasiakkaita juuri silloin, kun lastensaanti-ikä oli parhaimmillaan. Voipi olla, että ei olisi lapsia lainkaan, jos toimariasikkaana ei olisi ollut mahdollista lapsia saada. Siinä tapauksessa olisinkin varmaan täällä pätemässä palkallani ja silä kuinka veroistani elätän köyhiä. Toisella palstalla valittaisin lapsettomuuttani.

Yhteistyössä