Tässä ketjussa haukutaan akateemisia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heluna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heluna"

Vieras
Vähän pilke silmäkulmassa! Ettei tartte kertoo muissa ketjuissa. Eli kertokaas huvittavia kokemuksia akateemisten kämmäilyistä ja todisteista siihen, että ei se äly siellä aina oo. Ittellä on lukuisia kokemuksia töistä sun muusta.

Töissä nää akateemiset tulee usein jotain selittää käppyröistä sun muista ja sitten sanoin, että vittu tee sitten käppyröides kanssa ite nää hommat. Että se on semmone homma että tositilanteessa ei sun vitun käppyrät auta mitää! Ja näihä se o. Tekis ite si jos ois niin saatanan hyviä.

Kylläme naurettiin töissä ku oli joku lakko ja oli sitten akateemiset ollut tekemässä. Ei saatana mitä kämmäreitä. Ei jaksa ees tehä luetteloo miten huonosti oli tehny kaiken ja näin. Siinä se taas nähtii. Ollaan olevinaan niin fiksua mut ei sit osata tehä ees duunarin hommia.

Kerran yks ukko tuli sanomaan, että "tuotanto on aamuvuorossa 23 prosenttia korkeempi kuin iltavuorossa." No mä sanoin, että mikäs vitun ihme se on ku aamuvuoros on trukkikuskit auttamassa ja korjaajat. Meni ukko hiljaseks!

Yks mun tuttu äiti on akateeminen. Se vittu ei osaa tehä lapsen kans mitää lukemati kirjasta. varmaan laittanu lapsenki alkuun silleen, että lukenu kirjasta että "no ni työnnä ny se sinne alhaalla olevaan reikään... ei SINNE reikään!... no nii.... EI SORMIA... ku se mikä just saatii ylös... ai ei oo enää ylhäällä, no mennääs kattoo sitä vilmiä taas hetkeks..."

On ne vaan aikamoista porukkaa.

Kertokaas muukki hauskoi juttui. Varmaan on kokemusta. Mul olis varmaan vaikka kirjaks asti, tiiä vaikka joskus kirjottas, olis varma myyntimenestys. Tosin varmaa joku akateeminen kirjapomo estäs sen.

Ainakaan yksikään noista sun esimerkeistäsi ei mua naurattanut tippaakaan. Ethän sä kertonut yhtään mitään, ei siis ollut päätä eikä häntää sun jutuissasi.

Akateemiset ovat aika harvoin ns. suorittavassa työssä, ei heidän ole tarkoituskaan osata tehdä duunarin hommia, eikä sinun pomon töitä.

terveisin ei-akateeminen, jota ei naurattanut lainkaan

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="Minna";24675223]Ei kai kukaan toisten töitä osaa tehdä eikä ole tarviskaan. Mihin sinua sitten tarvittaisiin jos kaikki muut osaisivat tehdä työsi?[/QUOTE]

No täs maassa on aika monta ihmistä jokka tekee semmosia tutkimuksia, että mää voisin suoralta kädeltä sanoo että miten asiat on ja ei tarttis kymmentä vuotta tutkia. Nykyään suunnilleen tehään jotain tutkimusta 10 vuotta ja sitten joku tutkija kömpii jostain kopista ja sanoo jotain että: " Lapselle ei oo hyvä jos sillä on liian vähä vaatteita talvella".

Ei minuakaan naurattanut. Olen akateeminen ja tunnustan mielelläni, että on paljon käytännön työtä, jota en osaa. Sen sijaan ei tulisi mieleenkään osallistua ketjuun, jossa haukuttaisiin duunareita heidän toilailuistaan. Tosin ap:n kannattaisi siistiä vähän kielenkäyttöään. Antaa sivistyneemmän vaikutelman, eikä siihen tarvita edes koulutusta.

Ilman muuta akateemiset on syvältä.

Normaalistihan se menee näin, että ihan tavallinen ihminen (joka on kaikin puolin OK) sattuu yllättäen pääsemään opiskelijaksi johonkin akateemiseen opinahjoon. Ja simsalabim, hetkessä hänestä sukeutuu kuiva huumorintajuton teoreetikko joka ei osaa enää mitään käytännön juttuja.

Akateemiset on niiiin epäkäytännöllisiä, juuri kuten Heluna kertoi. Vaikka lääkärit, monet niistä on ihan toheloita ompelijoita, hoitajat saa sitten paikkailla ja avustaa. Ja kun ne on niin koppavia, ne ei voi pyytää apua ettei ne joutuis myöntämään ettei ne osaa. Ja opettajat vaikka, nekinhän on akateemisia. Kyllä kouluavustajilla on monesti paljon parempi tuntuma lapsiin. Kun opettajat ja lastentarhanopettajat vaan suunnittelee ja arvostelee, ja lastenhoitajat ja kouluavustajat oikeesti on niitten lasten kanssa. Ja vaikka liikunnanopettajat, ihan turhaan käyvät korkeakoulua, kyllä joku kansalaisopiston jumppaohjaaja vois vetästä lapsille tiukat jumpat ja puhaltaa pilliin kun ne pelaavat jalkapalloa ja sählyä. Voi voi, kannattais oikeesti lopettaa yliopistot kokonaan, ja antaa nekin rahat vaan työttömille.

Tää maa olis paljon parempi ku rankalla kädellä vähennettäs koulutusta. Sitten yritykset vois ite koulutella oman tarpeen mukaan. Mutta suurin osa on ihan turhaa.

Riittäs, että vaan jokku oikeet nerot menis yliopistoon ja opiskelis jotain tärkeetä. Mut muille riittäs paaljon vähempi. Työssä oppii.

[QUOTE="Siiri";24675273]Riittäs, että vaan jokku oikeet nerot menis yliopistoon ja opiskelis jotain tärkeetä. Mut muille riittäs paaljon vähempi. Työssä oppii.[/QUOTE]
Tämän aivopierun taustalla ei taida olla sitä naureksittua akateemisuutta. =)

Yks akateeminen meikkasi aina naamansa silleen ruskeaksi, kaula ja decolté jäi vaaleaksi, mutta naamasta tuli ihan tummanruskea. Paljon pahempi kun Tukaisen meikki.

Ihme että sai töitä sen näköisenä.

[QUOTE="Heluna";24675244]No täs maassa on aika monta ihmistä jokka tekee semmosia tutkimuksia, että mää voisin suoralta kädeltä sanoo että miten asiat on ja ei tarttis kymmentä vuotta tutkia. Nykyään suunnilleen tehään jotain tutkimusta 10 vuotta ja sitten joku tutkija kömpii jostain kopista ja sanoo jotain että: " Lapselle ei oo hyvä jos sillä on liian vähä vaatteita talvella".[/QUOTE]

Jos olisit akateeminen, tietäisit että niitä tutkimuksia tehdään juuri siitä syystä, että arkitiedolle saadaan tieteellinen todistus. Sitä ennen arkitieto on pelkkää arkitietoa tai huhupuhetta. Esimerkkisi oli kylläkin turhan triviaali, mutta se saattaa olla myös aivojesi tila.

Olen akateeminen, ja keksin paljonki hauskoja juttuja itsestäni ja meidän työpaikasta, jossa taitaa lähes kaikki omistaa vähintään alemman korkeakoulututkinnon. Kuitenkin petyin kun tajusin, että eihän nämä sinun jutut olleetkaan mitään oikeasti hauskoja ja rentoja. Iloinen ketju muuttuikin myötähäpeäksi ap:n puolesta.

[QUOTE="Marjaterttu";24675297]Yks akateeminen meikkasi aina naamansa silleen ruskeaksi, kaula ja decolté jäi vaaleaksi, mutta naamasta tuli ihan tummanruskea. Paljon pahempi kun Tukaisen meikki.

Ihme että sai töitä sen näköisenä.[/QUOTE]

Tuohan on tyypillinen pissismeikki. Katsoitko mahdollisesti peiliin ja unohdit, että sieltä näkyvä tuksu onkin mahdollisesti sinä?

Ei hyvää päivää miten naurettava ja säälittävä aloitus! Eiköhän olisi aika hankkiutua eroo moisesta alemmuuskompeksista ja hyväksyä se, että meitä kaikkia tarvitaan. Niin niitä akateemisia, duunareita ja kaikkea siltä väliltä.

[QUOTE="Marjaterttu";24675297]Yks akateeminen meikkasi aina naamansa silleen ruskeaksi, kaula ja decolté jäi vaaleaksi, mutta naamasta tuli ihan tummanruskea. Paljon pahempi kun Tukaisen meikki.

Ihme että sai töitä sen näköisenä.[/QUOTE]

Muutenkin oli niin blondit jutut, että ihmettelen miten pääsee yliopistosta läpi. :D

Pilasitte ny tän ketjun ku aloitte olee tosikoita, akateemiset. No mä kerron nyt oikeesti hauskan jutun:

Mulla oli yhes duunis semmonen pomo, joku laadunvalvontainssi se oli, ni se tuli kerran yhel koneel (olin ite viereisel koneel) ja sanos, että sammutas kone ja mee ottaa joku näyte sieltä koneen alta. No mun duunikaveri sano, että "vittu en muuten sammuta enkä ryömi, että tuotantopalkkiot menee ja ei mun työhön kuulu tuolla ryömii." No jotain se tyyppi siin sitte ynisi mut lähti sit pois. Sitku tuote vaihtu ja mun työkaveri teki sitä vaihtoo ni tää puusilmä tuli takasten ja sanos sitte että hän menee itte. No siinhän sit menee.

No se meni sinne alle ja sitten sen päälle kaatus jotain mömmöö ja voi vittu se oli vihanen ja mein oli vaikee pirättää naurutusta... heh. Se oli ihan vitun likane ja sitte mönki sieltä jotai ja näin. Sit mun duunikaveri sanos siihen, että "kannattais sammuttaa toi robotti ennen ku tonne menee." No eipä näkyny sitä ukkoo hetkeen siellä oikein kihisi raivosta.

Tota ollaa kyl naurettu aina. Muutenkin se oli olevinaan niin hieno se laatumies. Heh, sanottiinki laatumies ku se ei mikkään komeekaan ollu...

[QUOTE="Heluna";24676295]Pilasitte ny tän ketjun ku aloitte olee tosikoita, akateemiset. No mä kerron nyt oikeesti hauskan jutun:

Mulla oli yhes duunis semmonen pomo, joku laadunvalvontainssi se oli, ni se tuli kerran yhel koneel (olin ite viereisel koneel) ja sanos, että sammutas kone ja mee ottaa joku näyte sieltä koneen alta. No mun duunikaveri sano, että "vittu en muuten sammuta enkä ryömi, että tuotantopalkkiot menee ja ei mun työhön kuulu tuolla ryömii." No jotain se tyyppi siin sitte ynisi mut lähti sit pois. Sitku tuote vaihtu ja mun työkaveri teki sitä vaihtoo ni tää puusilmä tuli takasten ja sanos sitte että hän menee itte. No siinhän sit menee.

No se meni sinne alle ja sitten sen päälle kaatus jotain mömmöö ja voi vittu se oli vihanen ja mein oli vaikee pirättää naurutusta... heh. Se oli ihan vitun likane ja sitte mönki sieltä jotai ja näin. Sit mun duunikaveri sanos siihen, että "kannattais sammuttaa toi robotti ennen ku tonne menee." No eipä näkyny sitä ukkoo hetkeen siellä oikein kihisi raivosta.

Tota ollaa kyl naurettu aina. Muutenkin se oli olevinaan niin hieno se laatumies. Heh, sanottiinki laatumies ku se ei mikkään komeekaan ollu...[/QUOTE]

Oot huono provo.

Yhteistyössä