Tässä meidän 3-vuotiaan joululahjat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun esikoinen oli 3v, sai joululahjaksi 2 puista nallepuhpalapeliä meiltä. mummoltaan sai muistaakseni kylpynukkevauvan, sellaisen halvan. ja ehkä jotain pehmeää pakettia kuten sukat. suunnilleen tuossa oli lahjat. Mutta ei luettu vielä silloin noita lelukuvastoja, niin ei edes tiedetty mit ä kaikkea on olemassa.

Minusta lapset ovat olleet aina vähään tyytyväisiä, molemmat. Ja silti nyt on nii paha mieli, kun annoin taas juoppoisäni pahoittaa mieleni, kun haukkui lapsiani puhelimessa. ja lapsenkasvatustani.

Kun esikoinen oli 3v, sai joululahjaksi 2 puista nallepuhpalapeliä meiltä. mummoltaan sai muistaakseni kylpynukkevauvan, sellaisen halvan. ja ehkä jotain pehmeää pakettia kuten sukat. suunnilleen tuossa oli lahjat. Mutta ei luettu vielä silloin noita lelukuvastoja, niin ei edes tiedetty mit ä kaikkea on olemassa.

.

Ei 3-vuotias tarvitse mitään muumiläppäriä ja muita härpäkkeitä ollakseen onnellinen ja tyytyväinen. Toivottavasti et ainakaan ole surullinen siitä, että lapsesi sai niin vähän lahjoja.

Todella kurjaa muuten tuo isäsi käytös. Aina sellainen satuttaa.

Joo, mein lapsi sai viime jouluna varmaan parikymmentä pakettia ja MINUA HIRVITTI. Oikeesti. Kolme tai neljä lahjaa olis ollu ihan sopiva määrä. Nyt niit lahjoja oli niin paljon että alkoi piltin pää seota; ei lopuks enää edes avannut lahjoja kunnolla vaan repi vähän paperia ja siirtyi seuraavaan. Jätettiin sitten suosiolla osa aamuks. Toivon totisesti että tän vuonna ei tule samaa rumbaa. Liika on liikaa!

Mä en ole meidän 3-vuotiaalle ostanut vielä muuta kuin sellaisen pienen autoradan autoineen. En varmaan kuin 1-2 osta lisää. Sen tiedän että on mummiltaan saamassa Muumi-tietokoneen, annoin vinkin. :)

Mä ostin 3v:lle Tuomas-veturi junan, joka sopii Brion junarataan kun sellaista on nyt kovasti halunnu ja muuta en sitten taidakaan hommata, kun sukulaisilta tulee kuitenkin pakettia ja leluja on ennestääkin huone täysi. Voi olla, että kaapista löytyy jotain mitä oon jo aikasemmin hommannu mm. pieni Muumipyyhe.

Meidän hiukan alle 2-vuotias saa:

-puinen leikkihella + astioita
-Brio nukenvaunut
-Muumihahmoja, yht. 6kpl
-Ratapaloja Brion junarataan
-legoja

Nämä AINAKIN tiedän että saa, me ei osteta muksulle varmaan mitään kun saa niin järjettömän pinon lahjoja. Tuossa on vain isovanhempien lahjat. Muksulla on 8 isovanhempaa elossa. Lisäks pari tätiä ja setä, kummit, lisäksi muutama meidän kaveri varmasti muistaa lasta jollain. Olen yrittänyt vinkata että JOS haluaa jollain lahjoa niin pian täytyy siirtyä vaatekokoon 92... Viime vuonna paketteja tuli yli 30, jos tänä vuonna tulee samanlainen satsi niin annan muksulle 3-4 pakettia aattona ja avaan loput itse, sekaisinhan toinen menee eikä varmasti jaksa innostua kaikista lahjoista.

mä ostan kyllä paljon lapsilleni lahjoja, mutta ei ne saakaan sitten muuta, kuin kirjat toisesta mummulasta ja lelut toisesta. kummit ei paljon muista ketään noista, eikä sukulaiset ollenkaan. lahjon siis itse runsaasti.
meillä ei myöskään saada lahoja pitkin vuotta keneltäkään.

Minusta viisi kymppiä/lapsi on sopiva lahjamäärä. Eli yksi isompi tai muutama pienempi paketti. Ihan kauheeta, jos lapsi saa yli 10 lahjaa, eihän se enää tiedä kuka antoi mitä, eikä osaa leikkiä niin monella. Rojut kasataan jonnekin pöydänkulmalle ja aletaan syömään suklaata.
Minusta koko lahjan antamisen ja saamisen idea menee pilalle lahjavuorista. Enää ei ole antamisen/saamisen iloa vaan pelkkää ahneutta.
Ja viisi lasta, 0-11 vuotta (jos joku aikoo syyttää että minulla on vain pieniä lapsia jotka eivät ymmärrä kaivata lahjoja). Lapset lukevat kyllä lelukuvastoja ja listaavat sieltä melkein kaikki lelut toiveleluiksi, mutta tietävät ettei niitä ole realistista saada. Unelmoida saa! Mutta kaiken saaminen pilaa unelmatkin.

Yhteistyössä