Tässä on teijän inhottavin aihe, eli rokote:D. Mutta huomasin että yks ja sama harmaa täällä jauha sama kakka joka sai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä, lääkäriä olen etsinyt ja parhaat tutkijat maailmasta:). Kun halusin olla varma mihin meen ja mitä otan. Jos se olisi niin varallista niin kun 2+ väittää, en ikinä menisin. Kun mä punnitan aina haitat ja hyödyt.

Reps kops :D aina punnitset haitat ja hyödyt... jeep, jeep- jatkuvasti sulla on tässä vuosien aikana ollut milloin mikäkin paniikki, milloin mistäkin asiasta. Etkä ole yhtään osannut arvioida niiden haittoja ja riskejä, vaan olet ollut useimmiten pihalla kuin lumiukko kysellen apuja ja neuvoja 2+:lta...

:laugh:

Voi apua. Harmita etten voi sanoa sen tutkijan nimen. Mutta jos joku halua. Niin yv:llä kaikille laitan. Niin ja puhuin puhelimessa jopa sen kanssa. Tiedätkö että ne kantasolut jotka on rokotteessa. Suojaa jopa syövältä tulevaisuudessakin? Eli et. Suosittelen keskustella sitten sen tutkijan kanssa, minkälaiset kantasolut ovat varallisia(tai luullaan ainakin niin että ehkä voivat olla) ja minkälaiset päinnvastoin tekee kropalle vain hyvää, uudista niin sanotusti jopa koko kropan. Hän tykkää keskustella kyseinen lääkäri ja jokainen joka epäilee ja hae googlesta paskan voi soittaa sille:)

Millaisia kantasoluja tässä rokotteessa sitten oli? Olivatko ne alkion kantasoluja? Olivatko ne totipotentteja vai pluripotentteja? Miten määrittelet, että minkälaiset kantasolut ovat vaarallisia ja mitkä tekevät hyvää?

No, sä oot miljoonassa muussakin asiassa toiminut tyhmästi, sehän olisi jo poikkeus jos jotain olisit oikeasti harkinnut ja tehnyt fiksusti.

Ja sä oot täydellinen?:O No aika pelottava jos et ole ikinä toiminnut väärin.

Mä en vaan ymmärrä missä asioissa olen värin toiminnut? Hmm.. terveys asioissa olen tarkkaa, lapsista tarkka, miesten valinnoissakin.. hmm... jotain pientä teen väärin josku, mutta se on normaali

[QUOTE="vieras";26872555]Millaisia kantasoluja tässä rokotteessa sitten oli? Olivatko ne alkion kantasoluja? Olivatko ne totipotentteja vai pluripotentteja? Miten määrittelet, että minkälaiset kantasolut ovat vaarallisia ja mitkä tekevät hyvää?[/QUOTE]

AP, vastaatko näihin kysymyksiin?

Kantasolututkimuksen on edettävä vielä

pitkä taival, ennen kuin eri sairauksista kärsiviä potilaita päästään rutiininomaisesti hoitamaan embryonaalisilla tai osittain eriytyneillä kantasoluilla.

Paljon on yhä toivon varassa. Tutkijat odottavat, että kantasoluilla aikanaan tehdään urotyö toisensa jälkeen. Uusia mahdollisuuksia sairauksien hoitoon avautuu sitä mukaa kuin kertyy tietoa siitä, miten kantasolut voi saada kasvamaan ja eriytymään erityyppisiksi soluiksi.

Entä onko kantasoluhoito eettisesti hyväksyttävää? Eettiset pohdiskelut perustuvat ennen kaikkea siihen, että kantasoluja otetaan abortoiduista alkioista tai sikiöistä tai koeputkessa hedelmöitetyistä munasoluista, vaikka niitä voidaan saada myös istukan verestä ja aikuisten luuytimestä. Onko eettisesti hyväksyttävää käyttää abortoitujen sikiöiden kantasoluja dementiapotilaiden hoitamiseen? Voisiko sallia munasolujen hedelmöittämisen laboratoriossa pelkästään kantasolujen tuottamiseksi?

Näihin kysymyksiin ei vielä ole valmiita vastauksia. Joka tapauksessa on tärkeää, että itse kukin kannamme vastuumme ja osallistumme lääketieteellisen tutkimuksen etiikkaa koskevaan keskusteluun, jottei keskustelu jää pelkästään eetikoiden ja tutkijoiden ohjailtavaksi.

Anna Polgren on solu- ja molekyylibiologiaan erikoistunut filosofian lisensiaatti ja Solnassa Karoliinisen instituutin

Ootkos muuten miettiny mitä jos oma kehosi hylkii vieraita soluja??Mitä sitten teet?

[QUOTE="vieras";26872837]AP, vastaatko näihin kysymyksiin?[/QUOTE]

Oliko sekin googlesta?:D Mitä sä sillä tiedolla teet googletat lisää? Ja sitten ahaa, jee taas jotain kakka mitä tänne voi laita? Ööö sorry väsyttää.. pakko mennä pian nukkumaan, pitkää päivää taas oli. Mutta pistää yv, laitan sulle yli 100 sivuinen artikeeli:D... niin voit tutustua

ei ainakaan Outin mielestä:whistle:

Niin, eikä varmaan muidenkaan kantasolututkijoiden mielestä. Vähän sama juttu geenimanipuloinnin kanssa. Mutta vaikka kuinka intät, niin ei tästä valmista tule.
Koskaan ei kaikki ihmiset ole samaa mieltä näistä asioista.

Ja alle 5-viikkoisista sikiöistä otetut kantasolut ovat joissain tutkimuksissakin osoittautuneet suorastaan varallisiksi, ota selvää ;)

Oliko sekin googlesta?:D Mitä sä sillä tiedolla teet googletat lisää? Ja sitten ahaa, jee taas jotain kakka mitä tänne voi laita? Ööö sorry väsyttää.. pakko mennä pian nukkumaan, pitkää päivää taas oli. Mutta pistää yv, laitan sulle yli 100 sivuinen artikeeli:D... niin voit tutustua

Ihan lukio opiskelulla voi tietää mikä mikäkin kantasolu on:)
Oletko muuten käynyt lukion Venakko??

Ovatko minun kysymykseni Googlesta, vai mitä? Eivät ole. Tämä oli ensimmäinen kommenttini tähän ketjuun, joten en tiedä mistä ihmeen "kakasta" ja Googlesta oikein puhut.

Sanoit, että rokotteessasi oli kantasoluja, jotka tekevät keholle hyvää. Ja minä vain kysyin, että millaisia ne kantasolut sitten olivat, ja miten ne vaikuttavat. Kai sinä sen tiedät jos olet tutkinut rokotetta? Ihan yksinkertainen kysymys. Ei tarvitse laittaa 100 sivua tekstiä. Ihan pari lausetta riittää.

Ootkos muuten miettiny mitä jos oma kehosi hylkii vieraita soluja??Mitä sitten teet?[/QUOTE]

Hylkää:laugh: ja sitten siis ei auttaa:D. Wautsi, arvaa mitä kaikille 20v aikana se on auttanut, kun elimistö siitä ei voi hylkätä. Minullekin on auttanut, ei ole mitään enää, ennen Meksikkoa vaikka mitä vielä oli

Ootkos muuten miettiny mitä jos oma kehosi hylkii vieraita soluja??Mitä sitten teet?

Hylkää:laugh: ja sitten siis ei auttaa:D. Wautsi, arvaa mitä kaikille 20v aikana se on auttanut, kun elimistö siitä ei voi hylkätä. Minullekin on auttanut, ei ole mitään enää, ennen Meksikkoa vaikka mitä vielä oli[/QUOTE]

Oot harvisnaisen hyökkäävällä asenteella ja ylimielisellä asenteella liikkeellä,miksi??
Jos ite oot tyytyväinen päätökseen rokottautua kantasoluilla niin go girl.
Ei sun tarvi silti äksyillä.Must tuntuu että joko sä mainostat jonkun piikkiin tai sitten tää on sun omaa "bisnistä" tai tarviit kaikkien huomion ja tuen sun päätökselle koska epäilet sitä.Kuis on??

Millaisia kantasoluja tässä rokotteessa sitten oli? Olivatko ne alkion kantasoluja? Olivatko ne totipotentteja vai pluripotentteja? Miten määrittelet, että minkälaiset kantasolut ovat vaarallisia ja mitkä tekevät hyvää?

[QUOTE="vieras";26872837]AP, vastaatko näihin kysymyksiin?[/QUOTE]

Niin Venakko, miksi et vastaa? Koska et tiedä loppujen lopuksi kuin pienen siivun kantasoluista ja niiden käytöstä lääketieteessä?

[QUOTE="vieras";26872978]Millaisia kantasoluja tässä rokotteessa sitten oli? Olivatko ne alkion kantasoluja? Olivatko ne totipotentteja vai pluripotentteja? Miten määrittelet, että minkälaiset kantasolut ovat vaarallisia ja mitkä tekevät hyvää?

Niin Venakko, miksi et vastaa? Koska et tiedä loppujen lopuksi kuin pienen siivun kantasoluista ja niiden käytöstä lääketieteessä?[/QUOTE]

Tämä minuakin kiinnostaisi.

[QUOTE="vieras";26872978]Millaisia kantasoluja tässä rokotteessa sitten oli? Olivatko ne alkion kantasoluja? Olivatko ne totipotentteja vai pluripotentteja? Miten määrittelet, että minkälaiset kantasolut ovat vaarallisia ja mitkä tekevät hyvää?

Niin Venakko, miksi et vastaa? Koska et tiedä loppujen lopuksi kuin pienen siivun kantasoluista ja niiden käytöstä lääketieteessä?[/QUOTE]

Tässä ketjussa Milanna taisi kertoa, että sikiön kantasoluista kyse. Mutte ei ovatko sikiöistä peräisin. Ihan hurlumheitä taas kolmatta sivua :D

[QUOTE="vieras";26873011]Tässä ketjussa Milanna taisi kertoa, että sikiön kantasoluista kyse. Mutte ei ovatko sikiöistä peräisin. Ihan hurlumheitä taas kolmatta sivua :D[/QUOTE]

Siis ei tiedä (tai ei halua myöntää), ovako sikiöistä peräisin, piti kirjoittamani.

[QUOTE="vieras";26872911]Niin, eikä varmaan muidenkaan kantasolututkijoiden mielestä. Vähän sama juttu geenimanipuloinnin kanssa. Mutta vaikka kuinka intät, niin ei tästä valmista tule.
Koskaan ei kaikki ihmiset ole samaa mieltä näistä asioista.

Ja alle 5-viikkoisista sikiöistä otetut kantasolut ovat joissain tutkimuksissakin osoittautuneet suorastaan varallisiksi, ota selvää ;)[/QUOTE]

Kuule, se ei ole ainoa tutkija joka sanoi mulle sen:). Jos se tutkija olisi valehdellut tai jakanut väärä tietoa ihmisille, niin kuin muutkin. Niin voi helposti syytä hoitovirhestä ja hänen sekä muiden lääkäreitä voi helposti hastaa oikeuteen;). Kukaan ei ota sellaista vastuutta itselle. Jos lääkäri ei ole varma, niin se kerro siitä suoraan, ettei ole varma tai ettei ole tutkittu. Minun ei tarvi tutkia yhtään mitään. Kun minulla tietoa enemmän kuin kenenkään muualla täällä. Sulla ei riitä tietoa ja ei riitä tapella mun kanssa, minulla sähköpostissa vastauksia löytyy noin tai yli 50 lääkäreiltä ja tutkijoilta:). Myös oli paljon puhelisoittoja tehty. Koska luuletko että mä heti itsekin olen luotanut Meksiko rokotteen? Luuletko että kun ystävä mulle kertoi että 2v sitten se oti sen, mä saman tien pakkanut tavaroita ja menin? Minulle pelkästään kokemuksia ei kelpaa. Mun pakko olla varma. Mä liikakin olen huolestunut terveydestä jos jotain ei niin kuin pitäis. Mutta tästä rokotteesta olen 100% varma ja tiedän että se on hyvää, tehokas ja todellakin turvallinen. Turvallisempi kuin Gardasil tai pullo viinia;)... Sä vaan luulet että sillä paskalla sä aiheutat mulle pahaa mieltä? No way, se ei onnistu, koska täällä kerralla mulla tietoa vähän liikakin. Sä et mulle siitä pahaa mieltä aiheuttaa. Mutta muille jotka ehkä mieti sama rokoteetta ja kun siitä kakka lue, niin ei ota ja onko kiva jos joku kuolee vaikka Hpv:n takia:whistle:kun se on virus joka voi käyttäytyä arvomattomasti. Mun lääkäri kertoi tapauksia, kellä papa oli puhdas ja ei Hpv näkynyt papassa 1v päästä pahaa syöpä ja kuolema. Niin mieti, kun siitä kuitenkin kantaa ei 1% vaan 80% Suomessa ja koko maailmassa. Tuskin joku myös halua sen pelon kanssa elää

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mitä mä en tiedä tai en halua myöntää? Mun ei tarvi selittää mitään, koska kun kerron taas alkaa haloo. Mä tiedän koko sisäältö. Mä sanoin pistää yv, laitan sulle yli 100sivuinen artikkeeli että ymmärrät miten rokote toimii. Kun sen pitää ensiks ymmärtä ennen kun voit jotain sanoa. Myös ymmärrät miksi sen on vaikea hyväksyä mutta miks silti monet melko kaikki parhaimmaat tutkijat siitä mieltä että tämä keksintö oli hieno ja tulevaisuudessa auttaa monille naisille. Kun lääke politiikot hyväksy monia juttuja

[QUOTE="vieras";26873040]Siis ei tiedä (tai ei halua myöntää), ovako sikiöistä peräisin, piti kirjoittamani.[/QUOTE]

Eli silloin olisi kyse alkion kantasoluista. Se ovatko ne sikiöistä, on sitten toinen keskustelu, mutta minua kiinnostaisi nyt tietää millaisia kantasoluja ne olivat ja millä tavalla ne vaikuttavat? Miksi ne tekevät hyvää keholle?

Yhteistyössä