J
jadal
Vieras
Eli nyt alan olla siinä pisteessä, että mun olis pakko keksiä jokin keino saada nuo appivanhemmat lähtemään ja pysymään poissa. syynä se, että näiden vierailujen takia alan ite olla kohta ihan osasto-kunnossa, ja tässä en nyt tosiaan tarkoita synnytys osastoa, valitettavasti.
viikon ovat nyt meillä olleet, ja ilmeisesti aikovat juhannuksena käydä kotonaan, ja tulevat sitten takaisin. :headwall:
Onhan niistä ihan oikeasti apua, mutta se on niin stressaavaa, kun ei voi olla ihan vapaasti omassa kodissa, kun tuntuu siltä, että itse olisi vain käymässä vieraana. Hyvää he vain tarkoittavat, ja se tästä tekeekin niin vaikeaa, kun en halua heitä loukata millään tavoin. Eivät he tahallaan mun hermoille käy.
Mä en vaan kestä sitä, ettei hetkeäkään ole omaa rauhaa, ja joku toinen on täällä päättämässä mitä on ruoaksi ja mihin aikaan, milloin kuopus nukkuu päiväunet ja missä, milloin miehen siskonlapset tulevat meille jne... Kun mistään ei kysytä, että mitäs mieltä me ollaan.
Miestä he tuntuvat pitävän vielä pikkupoikana (no joissain asioissa ihan aiheesta
Jo se puhe tyyli "MEILLÄ taitaa olla maito loppu, MEILLE pitää ostaa lisää vessapaperia tms." saa jo savun nousemaan korvista! Ihan kuin he asuisivat meillä.
Miehen siskon luona he taas eivät kyläile tähän tapaan koskaan, meillä kun voi touhuta vapaammin kun asumme omakotitalossa, ja sisko rivarissa. Lisäksi miehen sisko ei heitä kovin usein huolikaan heille yöksi, vaan tulee itsekin ennemmin meille tapaamaan vanhempiaan.
Nyt he taas miettivät muuttoa samalle paikkakunnalle, nyt välimatkaa on n,150km, ja mä olen kauhusta jäykkänä. Jos he asuvat lähellä, niin ei varmasti mene päivääkään, etteivät he ole tarjoamassa apuaan. tästä syystä ehdotin jo itse miehelle, että muutetaan me tästä pois, niin hänen vanhempansa voivat vuokrata tämän, niin heillä on kotonaan tarpeeksi touhua, niin ei tarvitsisi meillä sitten ravata koko ajan. Tai en mä tosiaan tota syytä ehdotukselleni kertonut, mutta muuttoa ehdotin kuitenkin. Asutaan kyllä paikassa, joka on todella ihana ja lähellä mun unelmia, mutta siitäkin luovun ilomielin jos nää jatkuvat vierailut loppuu.
Kun niitä olisi edes sama määrä kuin aiemmin, viikonloppu kerran kuussa tai kahdessa, mutta kun nykyään ovat lähestulkoon viikon kerrallan, kuukauden välein.
miehellekään en ole tästä puhunut, koska en halua, että hänkään loukkaantuu siitä, etten kestä näitä vierailuita enää, kyseessä on kuitenkin hänen vanhempansa. pitäisi löytää joku niin hienotunteinen tyyli ilmaista tää, ettei mun mielikuvitus siihen riitä