Tässä teille se aiemmin mainittu INTIALAISTEN KANAKOLMIOIDEN RESEPTI!

PauhaavaSydän

Aktiivinen jäsen
26.11.2007
4 178
0
36
Joskus heinäkuussa oli puhetta top 5-ruuista, ja mainitsin ketjussa ihanat intialaiset kanakolmiot. Nyt lomalta palattuani sain viimein käännettyä reseptin, tässä se on, jos jotakuta vielä kiinnostaa :)

INTIALAISET KANAKOLMIOT/ INDISCHE HÜHNCHENTASCHEN

Allaolevat annosmäärät ovat vain 10 kpl mukaan, yleensä ollaan tehty kaksinkertainen annos! Kolmiot nimittäin katoavat pöydästä alta aikayksikön...

Taikina

-250g jauhoja
-250g margariinia
-200g rasvatonta rahkaa
-1 tl leivinjauhetta
-1/2 tl suolaa

+ jauhoja kaulintaan
+ jotain hyviä mausteita?

Täyte

-300g kananrintafilettä
-100g creme fraichea
-1 tl curryjauhetta
-suolaa, öljyä

*Sekoita rahka ja muut taikina-ainekset, jätä tunniksi muhimaan. Margariinia ei tarvitse sulattaa.
*Leikkaa kanafileet pieniksi paloiksi ja kuumenna öljyssä pannulla, kunnes ovat valmiita. Mausta suolalla & currylla (ja kaikella muulla herkullisella, mitä kaapistasi löytyy, toim.huom.)
*Siirrä pannu pois liedeltä ja sekoita kanapalojen joukkoon creme fraiche.
*Koemaista kanapalat.
*Kaulitse taikina ja jaa se neliöiksi. Lisää kanatäyte neliöiden päälle, ja taita neliöistä kolmioita.
*Paista parissasadassa asteessa leivinpaperin päällä n. 20 min.

Dippi
-turkkilaista jugurttia
-tuoretta chiliä maun mukaan
-minttua (tuoretta, jos saatavilla)

Leikkaa chilit ja minttu ihan pieniksi paloiksi (chiliä maun mukaan, kuinka tulista haluat) ja sekoita jogurtin kanssa. Turkkilainen jogurtti on paras tähän dippiin, koska maku on neutraali, mutta jos sitä ei ole saatavilla niin pitänee yrittää esim. bulgarialaisella. Huom: Dippi on tärkeä, koska se tuo kolmioiden maun aivan eri tavalla esiin kuin ilman dippiä syödessä!

Nauti kolmioista jääkaappiviileän dipin ja hyvän valkkarin kanssa!

Onnea kokkailuun!

Ps. Itse en siis oo tehnyt näitä kertaakaan vaan mies aina tekee
-minä vain syön :D-, ja resepti on itsekääntämäni saksankielisestä keittokirjasta. Kirjoitin aiemmin, että ovat isotöiset, minusta on aina näyttänyt siltä koska mies sotkee koko keittiön jauholla :D. Nyt reseptin läpikäytyäni eivät vaikuta mahdottomilta. Aivan mielettömän hyviä, jos tykkää kanasta!

Vaikuttaa tosi hyvältä, mutta en ihan ymmärtänyt ohjetta. Mulla olis muutama kysymys... :)

Siis taikinan ainekset laitetaan kattilaan? Sulatetaanko margariini? Ne sekoitetaan yhteen? Laitetaanko kattila levylle, mille asteelle? Jätetäänkö se siihen kuumalle levylle "sekoittumaan" vai mitä se tarkoittaa?

Sekoitetaanko tuo creme fraiche siihen taikinaan vai täytteeseen? Kuinka paksuksi kaulitaan ja minkä kokoisia neliöitä leikataan? Kuinka paljon on 250g jauhoja desilitroina?

Alkuperäinen kirjoittaja mirjam:
Vaikuttaa tosi hyvältä, mutta en ihan ymmärtänyt ohjetta. Mulla olis muutama kysymys... :)

Siis taikinan ainekset laitetaan kattilaan? Sulatetaanko margariini? Ne sekoitetaan yhteen? Laitetaanko kattila levylle, mille asteelle? Jätetäänkö se siihen kuumalle levylle "sekoittumaan" vai mitä se tarkoittaa?

Sekoitetaanko tuo creme fraiche siihen taikinaan vai täytteeseen? Kuinka paksuksi kaulitaan ja minkä kokoisia neliöitä leikataan? Kuinka paljon on 250g jauhoja desilitroina?
Jestas, sullahan on kysymyksiä...Teet vaan niinkuin ohjeessa sanotaan :D

-Kattilan ei tarvitse olla kuumalla levyllä, taikina vain jätetään muhimaan tunniksi sekoittamisen jälkeen, vrt. sämpylätaikina, siis astia voi kyllä olla muukin kuin kattila (taikinaosio kuumennetaan vasta uunissa.)
-Margariinia ei tartte sulattaa
-Creme fraiche sekoitetaan siis kanan kanssa eli täytteeseen
-Kaulitsemisen ja neliöiden koon voi jokainen päättää itse, kuinka paksun kuoren haluaa ja montako kolmiota on tarkoitus valmistaa. Jos satsin tekee kaksinkertaisilla aineksilla, pitäisi siis tulla n. parikymmentä "keskikokoista".
-Jauhomäärää desilitroina en tiedä, varmaankin Google auttaa tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras kokki:
Kuulostaa ihan kivoilta broilerpasteijoilta rahkavoitaikinalla. Mutta mitä intialaista niissä on? Samosat kun on ne "oikeat intialaiset pasteijat".

Jaa, no enpäs tiedä, varmaan mausteita lisäämällä paljonkin. Me haetaan yleensä Hakaniemen metroaseman etnisestä putiikista mausteet ja läiskitään niitä joukkoon. En minä noiden kolmioiden nimeä ole keksinyt.

Ohje kuulostaa ihan hyvältä (ja ihan suomalaiselta). Siksi kysyin. Varmasti tulee tosi hyviä. Mutta ei vaan ole mitään tekemistä oikean intialaisen ruoan kanssa. Toki itse voi soveltaa intialaiseen malliin.

quote="PauhaavaSydän"]
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kokki:
Kuulostaa ihan kivoilta broilerpasteijoilta rahkavoitaikinalla. Mutta mitä intialaista niissä on? Samosat kun on ne "oikeat intialaiset pasteijat".

Jaa, no enpäs tiedä, varmaan mausteita lisäämällä paljonkin. Me haetaan yleensä Hakaniemen metroaseman etnisestä putiikista mausteet ja läiskitään niitä joukkoon. En minä noiden kolmioiden nimeä ole keksinyt.[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja j:
kattilaan sekoittumaan? siis häh? vai tarkotetaanko että johonkin astiaan kohoamaan? vai miten kummassa toi taikina tehään?

Joo, sitä tarkoitan että astiaan kohoamaan, aivan kuin mikä tahansa muu taikina. Käänsin reseptin, ja sanat vähän hukassa.

kuulostaa herkullisen ihaaaanalta!!!! Mutta niin suuritöisiltä ja aikaa vieviltä. Söisin salamana mutten taida itse alkaa vääntämään...
Oot sä onnenpekka kun miehes kokkaa sulle tuollaisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras kokkia:
Ohje kuulostaa ihan hyvältä (ja ihan suomalaiselta). Siksi kysyin. Varmasti tulee tosi hyviä. Mutta ei vaan ole mitään tekemistä oikean intialaisen ruoan kanssa. Toki itse voi soveltaa intialaiseen malliin.

Mitä kaikkea noihin sitten pitäisi lisätä, että olisi riittävän intialaista?
Mä en oikeasti tiedä ruoanlaitosta mitään, mutta ärsyttää kun etsin keittokirjan, käännän reseptin parhaani mukaan ja vielä kirjoitan sen tänne, niin nillitetään jostain aivan turhanpäiväisestä.

Ohje on kirjasta "Asiatisch kochen", ja toistan jo aiemmin sanomani, että minä en ole päättänyt niiden olevan mitenkään erityisen intialaisia. Kunhan vain halusin jakaa reseptin, kun sitä aiemmin kyseltiin ja koska nuo ainakin mun vaatimattomiin eineksiin tottuneessa suussani maistuvat helvetin hyviltä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuulostaa herkullisen ihaaaanalta!!!! Mutta niin suuritöisiltä ja aikaa vieviltä. Söisin salamana mutten taida itse alkaa vääntämään...
Oot sä onnenpekka kun miehes kokkaa sulle tuollaisia :)

Tiedän :heart:
Ei ne välttämättä ole kovin isotöisiä vaikka minäkin aiemmin ajattelin niin, tuo resepti ehkä hämää kun siinä on kolme eri vaihetta, mutta nuo kanapalathan kuumentaa nopeasti, samoin dippiainekset heittää kasaan. Kokeilemaan vain :).

Mä en antaisi leivinjauheella kohotettavan taikinan odotella ennen leipomista, kun ei ole hiivataikinasta kyse. Eli ensin taikina, joka kylmään odottamaan ja sitten täytteen valmistusja taikinan kauliminen +täyttäminen. Varmasti tulee hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kokkia:

Mitä kaikkea noihin sitten pitäisi lisätä, että olisi riittävän intialaista?
Mä en oikeasti tiedä ruoanlaitosta mitään, mutta ärsyttää kun etsin keittokirjan, käännän reseptin parhaani mukaan ja vielä kirjoitan sen tänne, niin nillitetään jostain aivan turhanpäiväisestä.

Ohje on kirjasta "Asiatisch kochen", ja toistan jo aiemmin sanomani, että minä en ole päättänyt niiden olevan mitenkään erityisen intialaisia. Kunhan vain halusin jakaa reseptin, kun sitä aiemmin kyseltiin ja koska nuo ainakin mun vaatimattomiin eineksiin tottuneessa suussani maistuvat helvetin hyviltä!
luin kanssa ohjeen ja eurooppalais vaikutteinen se kuitenkin on.
Kiitos vaivannäöstä kuitenkin.
Mikä pointti oli niin ehkä se ja itsekkin olen huomannut näitä "etno" kirjoja lukiessani. Että monet reseptit on turhan modernisoituja ja kaukana ns. aidosta. Se ei ole toki sinun vika.
On todella hankala löytää kunnollisia kokkikirjoja jossa olisi kunnolla ns. originaaleja ja aidompia reseptejä.

Alkuperäinen kirjoittaja kotikokki:
Varmaan kanan tilalla voi käyttää broileria/nautaa/possua kun Suomesta on hankala löytää kanaa, joskus kauan sitten on pakastealtaasta löytynyt.

Voi jumalauta. Broilerikolmiot sitten, jos tässä todella pitää alkaa halkomaan hiuksia :headwall:.

Valmistakaamme siis näitä eurooppalaisvaikutteisia broilerikolmioita!! Mä en laita tälle palstalle enää ainuttakaan reseptiä, se on aivan varma.

Yhteistyössä