Tässä teille tuloksia, miten normipainoinenkin voi laihtua reippaasti kohtuullisessa ajassa:)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuletan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuletan

Vieras
Lähtötilanne maaliskuun lopulla: 168cm ja 70kg. Tuon lukeman kun näin vaa'assa niin johan pomppasi ja otin itseäni niskasta kiinni. Nyt se tavoite on sitten saavutettu ja eilen vaaka näytti 59kg:)

Kyllä nyt kelpaa ja lihaksetkin näkyy kauniimmin ja paremmin. Harrastan siis liikuntaa ja ne lihakset oli aiemmin tuolla ylimääräisen ihran alla, mut nyt näkyy oikeasti ne tulokset, joita olen salilta ja jumpista hakenut. Vaatekoko pieneni koosta 40 kokoon 36, mikä parasta:D

Ihanaa kesää!
 

Hienoa! :)

Minulla samanlaisia hyviä tuloksia liikunnan ja ruokavalion tarkkailun avulla. Tammikuussa mitat 58/158 ja huhtikuussa painoa 9kg vähemmän. Ja tosiaan kauniilta näyttää kun lihakset kiinteytyneet. Vaatekoko pieneni 38->34.

Onkin aivan ihanaa ostaa uusia, kauniita vaatteita kesäksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Wau! Hieno homma. Ei olis vihjeitä antaa?? Tarttis saada varmaan 4-5kg mahasta ja reisistä poikkeen..
Muoks. mullakin pituutta saman verran, paino jossakin.. *punnitsee* 67kg. :O

Jaa-a, aika tasaisesti tuo läski tuntuu lähtevän:)

Ja en karppaa, kun joku siitä mua "syytteli".

 
Mulla aikuisena toteutettava oikomishoito taitaa auttaa... Kun yläkitalaessa on muovinen laite, ei siinä että puhuminen on (ainakin alkuun) hankalaa, mutta syöminen on epämukavaa ja hankalaa eikä se maistu oikein miltään :( Toisaalta, jos tässä kesän aikana laihtuu vaikka 5-10 kg ei se haittaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapin Likka:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
ihan varmasti taas joku karppaus-homma.
mulla niin vituttaa koko sana "karppaus" "karppaaminen" "karppi" |O

miksi? jos se toimii jollekkin niin miksi se ärsyttää?

siis se sana, termi ärsyttää. ei itse menetelmä. son hyvä siinä missä painonvartijat, kiloklubbailu, south beach jne jne. mutta tuo sana, karppi, tuo mieleen sellaisen kuivankesänoravan jolla on lommoposket, törröttävät luut, oranssi rusketus, tiukka ponnari ja piukat pakarat. Oho, kuvailin entisen liikunnanopettajani :whistle: ..jonka sukunimi taisi olla Karppinen... tai Korhonen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Wau! Hieno homma. Ei olis vihjeitä antaa?? Tarttis saada varmaan 4-5kg mahasta ja reisistä poikkeen..
Muoks. mullakin pituutta saman verran, paino jossakin.. *punnitsee* 67kg. :O

Jaa-a, aika tasaisesti tuo läski tuntuu lähtevän:)

Ja en karppaa, kun joku siitä mua "syytteli".

Mulla se on kropassa kiinni kuin paska junttilan tuvan seinässä!! |O On ollu ties minkämoisia dieettejä, eikä mihkään! Pitäs kyllä varmaan jättää kaik herkuttelu, eikä suoda mitään hyvää.. :ashamed: Mä kulutan kyllä töissä kauheesti, ja on "pakko" syödä päivän mittaan kunnolla. Yritän kyllä kaikkee terveellistä mättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Jepsis. Mäkin muinoin tiputin 67 kilosta muutamassa kuukaudessa lisäämällä liikuntaa ja hieman katsomalla mitä syön. On kivaa olla hyvinvoivassa painossa. =)

Juu, yllättävän nopeasti tuo lähti, vaikka mua lannistettiin, että normaalipainossa on tosi vaikeaa laihtua. Oikeastaan en tehnyt muuta kuin otin aamulenkit tavaksi ja jätin kaikenlaisen herkuttelun pois, enää ei edes tee mieli, kun herkut tuntuu liian makealta ja teolliselta suuhun. Pienensin annoskokoja vähän ja rajoitin leivänsyöntiä. Siinäpä se.

Paino lähti tosi nopeasti laskuun, pienenin silmissä. Tässäkin lienee yksilöllisiä eroja, mä odotin, että mitään ei tapahdu ja korkeintaan lihon lisää. Mut lihakset säilyi onneksi:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Jepsis. Mäkin muinoin tiputin 67 kilosta muutamassa kuukaudessa lisäämällä liikuntaa ja hieman katsomalla mitä syön. On kivaa olla hyvinvoivassa painossa. =)

Juu, yllättävän nopeasti tuo lähti, vaikka mua lannistettiin, että normaalipainossa on tosi vaikeaa laihtua. Oikeastaan en tehnyt muuta kuin otin aamulenkit tavaksi ja jätin kaikenlaisen herkuttelun pois, enää ei edes tee mieli, kun herkut tuntuu liian makealta ja teolliselta suuhun. Pienensin annoskokoja vähän ja rajoitin leivänsyöntiä. Siinäpä se.

Paino lähti tosi nopeasti laskuun, pienenin silmissä. Tässäkin lienee yksilöllisiä eroja, mä odotin, että mitään ei tapahdu ja korkeintaan lihon lisää. Mut lihakset säilyi onneksi:D

Siinäpä se, kun mä en edes koe laihduttaneeni. Kertaakaan ei ollut nälkä. Helppoahan se oli.

 
aamulenkit! mun missio on nyt kesälomalla ottaa oma aika heti aamusta, lähteä klo 7 tunnin lenkille ennen ku mies lähtee töihin ja mä jään lasten kans.
yleensä tulee vaan mujuttua tuo aamu vaikka seiskalta (tai ennen) herääkin, niin nyt tällane ryhtiliike sitten korjaamaan tilanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:
Mulle riittäisi se että olisin normaalipainoinen. Muotoja pitää olla.

Niin, saahan muotoja olla. Itse henkilökohtaisesti tykkään enemmän näistä lihaksikkaista muodoista kuin rasvan muodoista. Tosin mun vartalon malli tiimalasi, joten hoikempanakin näytän ihan muodokkaalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Wau! Hieno homma. Ei olis vihjeitä antaa?? Tarttis saada varmaan 4-5kg mahasta ja reisistä poikkeen..
Muoks. mullakin pituutta saman verran, paino jossakin.. *punnitsee* 67kg. :O

Jaa-a, aika tasaisesti tuo läski tuntuu lähtevän:)

Ja en karppaa, kun joku siitä mua "syytteli".

Mulla se on kropassa kiinni kuin paska junttilan tuvan seinässä!! |O On ollu ties minkämoisia dieettejä, eikä mihkään! Pitäs kyllä varmaan jättää kaik herkuttelu, eikä suoda mitään hyvää.. :ashamed: Mä kulutan kyllä töissä kauheesti, ja on "pakko" syödä päivän mittaan kunnolla. Yritän kyllä kaikkee terveellistä mättää.

Jos oikeasti haluat laihtua niin ei mikään hetkelleinen dieetti ole oikea ratkaisu, pitää tehdä ihan kunnon muutokset elämäntapoihin. Just tuo, että ollaan ties millä kalaisoppadieetillä jota jaksaa viikon tai kaksi ja sitten palataan taas normaaliin möttömeinikiin, se ei johda mihinkään pysyviin tuloksiin.

Aluksi kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa ja hieman laskea mistä ne turhat kalorit tulee.

Ja sitten tekee niitä pieniä terveellisiä muutoksia, esim itse jätin ruokavaliosta pois vaalean leivän (tilalle ruisleipä), riisin ja pastan (puolitin annokset ja vaihdoin täysjyvätuotteisin), lisäsin kasvisten ja marjojen osuutta, vaihdoin punaisen lihan kalaan ja broileriin.

Ja tietenkin se, että arjesta turhat herkut, kakrkit, sipsit, jäätelöt, kahvipullat pois. Viikonloppuna sallin itselleni herkkua mutta silloinkin kohtuudella, esim jäätelöä jälkiruoaksi yksi 2dl annos, ei koko litran pakettia yhdessä 1,5l cokisen kanssa.

Ja samalla lisäsin liikuntaa eli aloitin juoksulenkit, kävin kerran viikossa uimassa ja pari kertaa salilla tai jumpassa.

Paino tippui yhteensä sen 9kg noin neljän kuukauden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuuletan:
Lähtötilanne maaliskuun lopulla: 168cm ja 70kg. Tuon lukeman kun näin vaa'assa niin johan pomppasi ja otin itseäni niskasta kiinni. Nyt se tavoite on sitten saavutettu ja eilen vaaka näytti 59kg:)

Kyllä nyt kelpaa ja lihaksetkin näkyy kauniimmin ja paremmin. Harrastan siis liikuntaa ja ne lihakset oli aiemmin tuolla ylimääräisen ihran alla, mut nyt näkyy oikeasti ne tulokset, joita olen salilta ja jumpista hakenut. Vaatekoko pieneni koosta 40 kokoon 36, mikä parasta:D

Ihanaa kesää!
Olen ihan saman mittainen kuin sinä ja mullakin muutama vuosi sitten kipusi paino 70 kiloon. Laihdutin sitten 20 kiloa alle puolessa vuodessa ja painoin alimmillaan 50 kiloa. Nyt paino on asettunut johonkin 55 kiloon. Ihan kaloreita laskemalla laihdutin, paljon liikuntaa ja kalorit noin 1500/pvä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapin Likka:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
ihan varmasti taas joku karppaus-homma.
mulla niin vituttaa koko sana "karppaus" "karppaaminen" "karppi" |O

miksi? jos se toimii jollekkin niin miksi se ärsyttää?

siis se sana, termi ärsyttää. ei itse menetelmä. son hyvä siinä missä painonvartijat, kiloklubbailu, south beach jne jne. mutta tuo sana, karppi, tuo mieleen sellaisen kuivankesänoravan jolla on lommoposket, törröttävät luut, oranssi rusketus, tiukka ponnari ja piukat pakarat. Oho, kuvailin entisen liikunnanopettajani :whistle: ..jonka sukunimi taisi olla Karppinen... tai Korhonen...

heheheehehehehehehe:D

jaa että ihan sama reaktio ku mullakin sanasta RETRO..;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapin Likka:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
ihan varmasti taas joku karppaus-homma.
mulla niin vituttaa koko sana "karppaus" "karppaaminen" "karppi" |O

miksi? jos se toimii jollekkin niin miksi se ärsyttää?

siis se sana, termi ärsyttää. ei itse menetelmä. son hyvä siinä missä painonvartijat, kiloklubbailu, south beach jne jne. mutta tuo sana, karppi, tuo mieleen sellaisen kuivankesänoravan jolla on lommoposket, törröttävät luut, oranssi rusketus, tiukka ponnari ja piukat pakarat. Oho, kuvailin entisen liikunnanopettajani :whistle: ..jonka sukunimi taisi olla Karppinen... tai Korhonen...

Mulle tulee karpista mieleen kala.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Wau! Hieno homma. Ei olis vihjeitä antaa?? Tarttis saada varmaan 4-5kg mahasta ja reisistä poikkeen..
Muoks. mullakin pituutta saman verran, paino jossakin.. *punnitsee* 67kg. :O

Jaa-a, aika tasaisesti tuo läski tuntuu lähtevän:)

Ja en karppaa, kun joku siitä mua "syytteli".

Mulla se on kropassa kiinni kuin paska junttilan tuvan seinässä!! |O On ollu ties minkämoisia dieettejä, eikä mihkään! Pitäs kyllä varmaan jättää kaik herkuttelu, eikä suoda mitään hyvää.. :ashamed: Mä kulutan kyllä töissä kauheesti, ja on "pakko" syödä päivän mittaan kunnolla. Yritän kyllä kaikkee terveellistä mättää.

Jos oikeasti haluat laihtua niin ei mikään hetkelleinen dieetti ole oikea ratkaisu, pitää tehdä ihan kunnon muutokset elämäntapoihin. Just tuo, että ollaan ties millä kalaisoppadieetillä jota jaksaa viikon tai kaksi ja sitten palataan taas normaaliin möttömeinikiin, se ei johda mihinkään pysyviin tuloksiin.

Aluksi kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa ja hieman laskea mistä ne turhat kalorit tulee.

Ja sitten tekee niitä pieniä terveellisiä muutoksia, esim itse jätin ruokavaliosta pois vaalean leivän (tilalle ruisleipä), riisin ja pastan (puolitin annokset ja vaihdoin täysjyvätuotteisin), lisäsin kasvisten ja marjojen osuutta, vaihdoin punaisen lihan kalaan ja broileriin.

Ja tietenkin se, että arjesta turhat herkut, kakrkit, sipsit, jäätelöt, kahvipullat pois. Viikonloppuna sallin itselleni herkkua mutta silloinkin kohtuudella, esim jäätelöä jälkiruoaksi yksi 2dl annos, ei koko litran pakettia yhdessä 1,5l cokisen kanssa.

Ja samalla lisäsin liikuntaa eli aloitin juoksulenkit, kävin kerran viikossa uimassa ja pari kertaa salilla tai jumpassa.

Paino tippui yhteensä sen 9kg noin neljän kuukauden aikana.

No, minä syön kasvispainoitteisesti. En käytä juurikaan maitotuotteita, paitsi juustoa. Käytän marjoja paljon, ja olen jo vuosia käyttänyt vain täysjyvätuotteita, vaaleaa leipää syön ehkä kerran kuussa. Liikun joka päivä, ja kulutan töissäkin paljon.
Noita herkkuja kyllä sit menee viikonloppuna, mut en mä todellakaan syö litraa jäätelöä tai säkkiä sipsiä kerralla! Kahvipullista en edes pidä, keksiä syön joskus pari kolme. Karkkia kyllä mussutan, mies on sellanen sokerihiiri et aina löytyy jotakin hyvää. Määrä on silti maks. kourallinen per päivä, tai rivi suklaalevystä (4 palaa) . Vettä ei ehkä tuu juotua tarpeeksi, 1-1½l päivä. Tiedän että nuo herkut vois jättää kokonaan, muttei ne musta ole määränä kovin suuria.. Vai enkö vaan ite nää? Ja mä olin viimeksi dieetillä vaivasen vuoden, osittain imetysdieetti mut silti, ja painoo lähti kaikki kaks kiloo.
 

Yhteistyössä