tassutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hanne

Aktiivinen jäsen
31.07.2004
1 056
0
36
http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm

Laitoin ton linkin tonne tassutukseen jos jotain kiinnostaa. Meillä 9 kk ikäisenä mentiin omaan sänkyyn ja huoneeseen erittäin mukavasti ilman isompia itkuja mukaillen tuota tassukoulua. Luin jutun aikanaan joka päivä, niin ei tullut tehtyä niin valtavasti virheitä. Joka päivä lyhensin tuota tassunpitoaikaa ja lähdin pois ja takasi jos neiti ei rauhottunut. Silittelin vain jos ei tosiaan tassu pelkästään auttanut. Syliin otin rauhottumaan jos huuto oli sitä luokkaa ja taas takasi sänkyyn ja tassuttelut päälle. Pidin tästä systeemistä, koska mulla ei olisi ollut hermoa olla menemättä jos lapsi huutaa. Aikaa menee enemmän mutta on mun mielestä hellempi konsti opettaa lapsi nukkumaan omaan sänkyyn. Nykyään meillä neiti menee omaan sänkyyn aivan suosiolla ja nukahtaa itsekseen hyvien öiden jälkeen.

Kiitos vastauksista siinä mun alotuksessa miten yösyötöt pois pehmeesti. Ajattelin nyt kuitenkin jatkaa tähän kun on ykkössivulla muutenkin.

Kiitos Hannelle linkistä. Vaikuttaa siltä, että jotain mun on tehtävä.
Täytyis saada "voimaa" siirtää ajatus käytäntöön :whistle:

Pitäisköhän mun jättää se unillemeno -tissikin samalla pois ja antaisin maitoo nokkiksesta, mikäli iltapuurosta rupee jo oleen aikaa. Vai jätänkö sen syötön vielä .

Eniten huolestutttaa nimenomaa se, että kesken unien heränneenä, en tosiaankaan oo kovin hyvällä tuulella rauhotteleen toista :/ Isä vois hoitaa, mutta neidillä on ollu niin järjetön eroahdistus, että en haluais "kadota".

Ajattelin, että siirryn sohvalle nukkumaan, vaikka menisinkin paikalle, kun herää. Vesi- / maitonokkista ajattelin myös tarjota alussa, että saan varmuuden nälättömyydestä.

Ja ilmeisesti vasta sitten, kun on tissittömät yöt, kannattaa opetella pinnis uudestaan (nyt siis perhepeti). Ja siirtää omaan huoneeseen. Vai pitäiskö ottaa kertarysäys?

Onpas monimutkasta :/ Mutta kiitokset, jos vielä viitsitte vastailla
=)

Kannattaa poistaa yotissi ja siirtaa pinnikseen samaan aikaan koska jos lapsi nukkuu vieressa niin se tissi on siina sitten "hairitsemassa" koko ajan! Nain meille neuvottiin ihan unikoulussa jossa asia hoidettiin! Tsemppia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2006 klo 13:52 hanne kirjoitti:
http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm

Laitoin ton linkin tonne tassutukseen jos jotain kiinnostaa. Meillä 9 kk ikäisenä mentiin omaan sänkyyn ja huoneeseen erittäin mukavasti ilman isompia itkuja mukaillen tuota tassukoulua. Luin jutun aikanaan joka päivä, niin ei tullut tehtyä niin valtavasti virheitä. Joka päivä lyhensin tuota tassunpitoaikaa ja lähdin pois ja takasi jos neiti ei rauhottunut. Silittelin vain jos ei tosiaan tassu pelkästään auttanut. Syliin otin rauhottumaan jos huuto oli sitä luokkaa ja taas takasi sänkyyn ja tassuttelut päälle. Pidin tästä systeemistä, koska mulla ei olisi ollut hermoa olla menemättä jos lapsi huutaa. Aikaa menee enemmän mutta on mun mielestä hellempi konsti opettaa lapsi nukkumaan omaan sänkyyn. Nykyään meillä neiti menee omaan sänkyyn aivan suosiolla ja nukahtaa itsekseen hyvien öiden jälkeen.
kiitos linkistä :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 18:52 tollompi kirjoitti:
Kiitos vastauksista siinä mun alotuksessa miten yösyötöt pois pehmeesti. Ajattelin nyt kuitenkin jatkaa tähän kun on ykkössivulla muutenkin.

Kiitos Hannelle linkistä. Vaikuttaa siltä, että jotain mun on tehtävä.
Täytyis saada "voimaa" siirtää ajatus käytäntöön :whistle:

Pitäisköhän mun jättää se unillemeno -tissikin samalla pois ja antaisin maitoo nokkiksesta, mikäli iltapuurosta rupee jo oleen aikaa. Vai jätänkö sen syötön vielä .

Eniten huolestutttaa nimenomaa se, että kesken unien heränneenä, en tosiaankaan oo kovin hyvällä tuulella rauhotteleen toista :/ Isä vois hoitaa, mutta neidillä on ollu niin järjetön eroahdistus, että en haluais "kadota".

Ajattelin, että siirryn sohvalle nukkumaan, vaikka menisinkin paikalle, kun herää. Vesi- / maitonokkista ajattelin myös tarjota alussa, että saan varmuuden nälättömyydestä.

Ja ilmeisesti vasta sitten, kun on tissittömät yöt, kannattaa opetella pinnis uudestaan (nyt siis perhepeti). Ja siirtää omaan huoneeseen. Vai pitäiskö ottaa kertarysäys?

Onpas monimutkasta :/ Mutta kiitokset, jos vielä viitsitte vastailla
=)

Mä en seurannutkaan enään sitä ketjua kun tuntui menevän kädenväännöksi. Jos susta tuntuu että iltatissi on vielä tärkeä, jatka ihmeessä sitä mutta meillä mentiin alkuun niin etten antanut neitin nukahtaa tissille vaan nakkasin siinä vaiheessa kun oli nukahtamassa omaan sänkyynsä. Ja sillon tietenkin havahdutaan ja otin siihen sitten sen tassuttelun, eli jos ei muuten millään rauhotuttu niin syliin rauhottumaan ja takasi sänkyyn ja tassuttelut. Siinä en antanut periksi että nukahtaisi tissille vaikka niin paljon helpompaa olisi. Sitten kun syötöt loppui tissistä (menin töihin ja imetys väheni niin että tuli niin vähän ettei ollut hyötyä niistä pisaroista), otin maitopullon ja samoin tassuttelut päälle. Ja yöllä menin tassuttelulla ja syliin jos ei silittelykään auttanut ja taas tassutus päälle. Pointti on siinä ettei nukahdeta muualle kuin sinne sänkyyn. Hetken päästä riitti se että kävi antamassa tutin ja piti hetken kättä päällä ja sitten huoneesta pois. Mulle ainakin oli helpompaa se että omaan huoneeseen samalla, ei tarvinnut taistella moneen kertaan. Ja olen itse hoitanut neitin, koska mies on reissuhommissa niin siitä ei tulisi yhtään mitään. Olen ollut myös nettipimennossa muutaman päivän, etten ole päässyt vastaamaan. Lomat loppu ja aika :D

Olin näköään väärässä ketjussa mielessäni, olinkin sinne vastannut. Meillä tosiaan tilanne oli tismalleen sama viime syksynä. Törmäsin silloin tuolla vauvapuolella tohon tassulinkkiin, huudatusta olin jo kokeillut parina iltana, mutta mies ei tykännyt enkä minäkään.

Siis se oli kurjaa sillon että neiti alko syömään vaan useammin sitä tissiä, kun se kerta oli siinä saatavilla. Kauheatahan se oli laittaa toiseen huoneeseen nukkumaan, mutta jälkeenpäin ajateltuna erittäin hyvä idea. Nukun paljon paremmin, pakkaan herätä pieneenkin neitin äännähdykseen ja nyt seinät ne pienimmät vaimentaa, etten herää kuin kiukkuiseen huutoon. Kuumuutta nykyään ollut, ei sen kummempaa.

Mieti itselle paras systeemi tosta tassutuksesta mutta pidä ne pääasiat mielessä ja lue ne ohjeet usein, mulla ainakin meinasi lähteä virheteille kun jätti lukemisen hetkeksi. Sillon samaan aikaan oli muitakin tassuttelijoita ja mun mielestä ne jotka ei sitten pitänyt sitä hyvänä kirjoitustensa perusteella tekivät noissa perusasioissa virheen eli sellasta että jäi silitys päälle, kun opetettiin lapsi nukahtamaan siihen silitykseen eikä itsekseen.

Lisään vielä tohon yötissittelyyn oman kokemukseni pohjalta: Vaihdoin sen tissittelyn siinä samassa syssyssä maitopulloon, sitä ei saa missään nimessä tehdä :D meillä se maitopullo pelasi loistavasti. Syy siihen tissittelyyn oli se että halusi lähelle ja käytti tissiä tuttina jo loppuvaiheessa. Annoin maitoa pullosta tuolilla istuen, ja kun ei enään halunnut maitoa, tassuttelut päälle omassa sängyssä. Jonkin yön päästä neiti totesi ettei todellakaan pääse viereen sillä että on "hirvee" nälkä, lopetti siihen sen maitopullolle heräämisen, koska se ei ollut se määränpää ja muuta ei tullut, vaan jatkettiin unia.

Pitkän aikaa mentiin niin että aamuyöstä :D noin 6 aikoihin halusi velliä/maitoa ja jatkoi unia sitten 8 saakka. Toki se että syötiin illalla 19-20.00 olihan se jo pitkä aika olla syömättä, niin en sitä ole yrittänytkään pois, vaan neiti noin 1,3v jätti itse aamuvellin pois, kun alkoi jaksamaan sinne 8 saakka.

Tosiaan tein tosta tassuttelusta meille sopivan version :D

Kiitos :)
(Nettipimennossa elän itsekin näin loma-aikana, joten harvanpuoleista tää munkin vastailu on.)
Kuulostaa jotenkin ihan samalta toi teiän käytäntö, kun mun suunnitelmat.

Päivisin en oo imettäny kohta kuukauteen ollenkaan, mutta iltasin ja öisin sillä saa niin helposti vaiennettua. Tuskin sieltä kauheesti maitoo enää siis tulee, ja tuttihan ei oo meiän neitille kelvannu koskaan, joten lussutuksen ilosta lussuttaa sitten mua :/

Nyt on huone valmis (maalattu seinät ja kaapit), joten kun haju hälvenee, niin ei pitäis enää löytyä yhtään tekosyytä, millä asiaa venytän. Nyt sit tarttis vaan tehdä jotain :D Pelottaa vaan jotenkin, ettei jaksa sitä hommaa, vaikka kyllähän toi pikkunen aika sopeutuvaiselta vaikuttaa.

Joten oma huone, oma sänky, maitonokkis (alkuun) ja tassutusta vaan :D (muttei uneen asti!!!!!! tätä täytyy vielä muistutella, itse asiassa taidankin lukee sen linkin taas läpi :))

Eka yö takana, ja kohta alkaa iltakuviot, joten vastaan pikasesti. Pakkohan mun on ylpeillä, kun on saanu sentään jotain aikaseks :)

Tunnin huusi ilalla tissin jälkeen, sit kun havahtu (isä toi maitopullon) niin tajus että eihän tässä mitään hätää oo, otti pari kulausta ja nukahti itsekseen sänkyyn. Hetken pidin kättä rinnan päällä, mutta otin pois ja siirryin itsekin vähän sivuun, kunnes sitten nukahti.

Seuraavalla "syötöllä" nukahti takasin muutamassa minuutissa. Kahdelta otti puoli desiä maitoo (annoin kun mullakin oli jo nälkä :)) Kuudelta annoin taas maitoo ja nukutin, mutta heräs sitten heti uudestaan, joten aamu alko aika aikasin.

Mutta hienosti meni, toivotaan, että ens yö menee vielä paremmin.

Yhteistyössä