Tätä mun on pitänyt kysyä jo pitkään... Mutta siis miten te Täydelliset Äidit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ehditte ihan kaikki tehdä päivän aikana?

Siis:
-5 ruokaa päivässä (ja tehdä ne ruuat alusta asti itse pitkän kaavan mukaan)
-8-12 kertaa vaihtaa vaipat per lapsi
-ulkoilla vähintään 2x2h per päivä
-leikkiä lapsen kanssa
-lukea kirjaa
-tehdä kotityöt, siivota ja järjestellä kotia
-ja vielä ottaa sitä omaa aikaa/kattoa telkkua tms.
-nukkua itse makoisasti tai kenties valvoa yöt lapsen kanssa
(-kenties vielä leivot/pyykkäät)

jos se lapsi nukkuu vielä sen 10h yöllä ja vähintään 2h päiväunia?

Mulla ei yksinkertaisesti aika riitä kaikkeen tuohon... Ja me siis syömme vain 4 kertaa päivässä, joista yksi ruoka on itse tehty, toinen ruoka puolivalmista tai einestä. Vaihdamme vain ne 3 vaippaa päivässä per lapsi. Emme ulkoile ihan joka päivä, emmekä ainakaan kahta kertaa päivässä. Luemme kyllä kirjoja ja leikimme, mutta omaa aikaa ei ole koskaan. Ja lapset nukkuvat sen 10h yössä ja 2h päivällä.

No tuohon listaan on pakko puuttua sen verran että täydellisillä äideillä ei ole sitä omaa aikaa, koska täydellinen äiti ei tarvitse omaa aikaa vaan kaikki aika käytetään lasten ja kodin hyväksi.sen takia heillä on aikaa kaikkeen. kun tavisäiti istahtaa töllön ääreen lasten nukkumaanmenon jälkeen niin täydellinen äiti alkaa tehdä luomutäysjyväsämpylöitä seuraavaksi aamuksi ja puunaa hammasharjalla lattialistoja :D

Miksi pitäisi kaikkea tuota? meillä nää:

-5 kertaa vaihtaa vaipat per lapsi (kestovaipat)
-ulkoilla vähintään 2h per päivä
-lukea kirjaa
-tehdä kotityöt, siivota ja järjestellä kotia IHAN VÄHÄN VAAN
-nukkua itse 6-7h vaihtelevan makoisasti
-pyykkään 2 koneellista per päivä
-leivon 1-2 krt/vk

Ja olen Täydellinen Äiti :)

Heh. :D Mä vien lapsen 5v. 8.00 tarhaan, menen itse nukkumaan, nukun 12-13. Haen lapsen 15.00, alan kohta tehdä ruokaa, sillä aikaa lapsi joko katsoo videota tai pelaa Wiitä. Syödään, TV 2 lastentunti. Sitten mulla omat ohjelmat: Emmerdale ja Salkkarit, lapsi duunaa omiaan. Salkkareiden jälkeen joko sauna tai oleskelua. Iltapala ja petiin. Iltasatu, juttelua ja unille. :)

Sun lapsesi on täysin heitteillä mitä sinuun itseesi tulee. Sinut voi onneksi korvata tarhalla ja videoilla/Wiillä.

Haudutuskattila. Leivinuuni.
Perunankuorimataito, joka on jalostunut niin pitkälle, että toisella kädellä kuorin potut ja toisella imuroin ja sen jälkeen virkkaan kälyn lapsille nuttuja itse kehräämästäni ja värjäämästäni naapurin emännän lammaslauman villasta.

Järjestys ja rutiini. Sarjatyö. Lapset jonoon hampaidenpesulle tai suut auki rinnakkain odottamassa ruokaa linnunpoikatyyliin.

Sämpylätaikina, jossa paljon juuresraastetta. Ikkunalaudan yrttitarha. Raparperikiisseli! Perhekuoron kuoroharjoitukset tiskauksen aikana. Tykkään tiskata käsin.

Lihapullia kun teen neljästä kilosta sikanautaa, niin siinä samalla pesen ikkunan. Meillä kun ei ole televisiota ja lapset katselevat ja tunnistavat ilokseen lintuja ja se ikkuna aina siinä likaantuu.

Miksi minulla ei olisi aikaa? Ja lapsista kaksi on vaipoissa ja neljä vaipoitta ja kaikilla kestovaipat ja villahousut.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;22953088:
Oletko teiniäiti,vai mikä sinua vaivaa? "emmerdale ja salkkarit,lapsi duunaa omiaan".
Ja pelkkää videota ja tv.tä,wii pelejä.

Toivon että olet pelkä provo! tai sitten kyllä käy sääliksi lastasi.

:D

En todellakaan ole mikään täydellinen äiti mutta kyllä me ehditään nuo.

Aterioista kaksi on puuroa, eli puurohiutaleita ja vettä ja kaksi minuuttia mikrossa. Lounaaksi eilispäiväistä tai jotain pakastimesta löytyvää aiemmin tehtyä. Jos teen ihan alusta, niin silloin ruokalajina on jotain 20 minuutissa valmistuvaa, esim. kalafileet paistuu nopeasti ja kaveriksi salaattia ja perunoita.
-8-12 kertaa vaihtaa vaipat per lapsi

Mun lapselta on vaihdettu noin paljon vaippoja ainoastaan vastasyntyneenä. Sen jälkeen kun lapsi on siirtynyt kiinteään ruokaan ja viiteen ateriaan, ei vaippoja ole tarvinut vaihtaa kuin noin kuusi, vaikka käytetään kestoja.

-ulkoilla vähintään 2x2h per päivä

No tästä kyllä luistetaan. Ihan sillä, että vaippaikäinen ei kyllä jaksa pihalla leikkiä kahtatuntia. Tai jos tällä tarkoitetaan ylipäätään ulkoilua, niin päiväunet saattaa mennä rattaissa jolloin siis ulkoillaan nukkuessa.

-leikkiä lapsen kanssa

Hyvin ehtii leikkiä lapsen kanssa. Kaikki leikit ei välttämättä ole mitään lelujen kanssa leikkimisiä, vaan esim. höpötellään sängyssä makoillen tai tehdään leikki tavaroiden järjestämisestä tai pyykkikoneen täytöstä.

-lukea kirjaa
Meillä luetaan unille mennessä ja välillä myös lapsen syödessä aamu- tai iltapuuroa (HUI KAUHISTUS!). Omia kirjojani luen lapsen ollessa päiväunilla ja illalla sängyssä ennen kuin käyn nukkumaan.

-tehdä kotityöt, siivota ja järjestellä kotia

Siinä sivussa sen minkä ehtii, päiväunien aikana jotain, suurin osa yhdessä miehen kanssa kun hän on kotona. Loput illalla lapsen mentyä nukkumaan.

-ja vielä ottaa sitä omaa aikaa/kattoa telkkua tms.

Lapsen päiväunien aikana ja illalla lapsen mentyä nukkumaan. Harrastuksieni aikana lapsi on joko isänsä kanssa tai tulee mukaan katsomaan salin reunalle.

-nukkua itse makoisasti tai kenties valvoa yöt lapsen kanssa

En valvo öisin, se on meillä miehen homma.

(-kenties vielä leivot/pyykkäät)

Siinä sivussa kun lapsi leikkii itsekseen tai sitten yhdessä lapsen kanssa.

jos se lapsi nukkuu vielä sen 10h yöllä ja vähintään 2h päiväunia?