Tätä pitää kyllä ihan ihmetellä =) (häiden kustannus asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darkstarmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

darkstarmama

Vieras
Kun mulla ei mene jakeluun se että miksi vanhempien kuuluisi osallistua lastensa hää kustannuksiin täällä suomessa, siis niin että on pakko osallistua, ei niin että voi osallistua jos haluaa, tai muuten menee suunnilleen välit.

Ei se ole minulta mitenkään pois että jonkun vanhemmat haluavat maksaa lapsensa häät,mutta se on kummallista että nuristaan ja maristaan siitä että kun vanhemmat tai puolison vanhemmat osallistuvat vaan niin ja niin vähällä rahalla tai ei ollenkaan penskansa hääkustannuksiin.

Jaoma äitini olisi valmis kustantamaan mulle isot häät,mutta mie en halua mitään isoja sukujuhlia (ahistaa) ja jos menen miehen kanssa joskus naimisiin niin ihan maistraatissa lähimpien läsnäollessa. Saa äiti sitten laittaa rahansa pikkuveljen tai siskon häihin niin halutessaan.

En minä oo ikinä kuullutkaan, et vanhempien ois jotenki "pakko". Oon kyllä kuullut, että joillekin vanhemmat kustantaa häät, mutta en minä tienny, että se on noin tommonen juttu...

Hitto, mäkin menen naimisiin ja sanon isille, et sen on kyl pakko maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
En minä oo ikinä kuullutkaan, et vanhempien ois jotenki "pakko". Oon kyllä kuullut, että joillekin vanhemmat kustantaa häät, mutta en minä tienny, että se on noin tommonen juttu...

Hitto, mäkin menen naimisiin ja sanon isille, et sen on kyl pakko maksaa.

Oikeesti tällaista on. Erittäin läheisessä lähipiirissä eräs nainen joka maksatti vanhemmillaan häänsä koska morsiamen vanhempien TÄYTYY kuulemma kustantaa häät. :/ Ja tämä äiti ja isi eivät olleet kovin mielissään mutta maksoivat kun perinne kerran niin kuulemma vaati. :(

meillä kun oli häät vuonna 1998 niin itse maksettiin aivan kaikki ja kaikki muut leivottiin ite paitsi leivät, sen verran vanhemmat auttoi et saatiin kakut sun muut leivottua mut tosiaan maksettiin ite sillo kaikki ja pienet häät oli mut tuli ne vaan maksamaan kaiken kaikkiaan 10000-15000 mummon markkaa ja enkä kyl ollutkaan vaatimassa niiltä et ostaakaa meille nyt tuo ja tuo, toki työttömiä oli vanhemmat sillon et eipä ois ollutkaan niillä rahaa laittaa :whistle:

ei kai se pakko, ole mutta jotkut haluaa maksaa ne. Ja minusta se on suotavaa jos haluavat maksaa, koska se on se vanhaperinne.

Nykyaikaa on ett' halutaan itse pärjätä ja maksaa kaikki!

En minä vaatinut osallistumista, äiti itse ilmoitti kustantavansa ja sopi se mulle. Jos ei olisi sitä tehnyt, oltas itse kustannettu tavalla tai toisella. Ei se ole mikään täytyy-asia.

Me maksettiin itse häämme.meillä oli pienet juhlat ristiäisten yhteydessä, eikä tullut pieneen mieleenkään, että meidän vanhempien olis pitänyt osallistua kustannuksiin

Mie kun olen just vähän sitä mieltä että jokainen kustantakoon ensisijaisesti itse omat häänsä jos on pakko saada oikein isot ja kalliit häät ja olkoon kiitollinen JOS vanhemmat haluavat/pystyvät jeesaamaan. Tuommoista ihme pakkoa ja nurisemista mie en vaan ymmärrä. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
En minä vaatinut osallistumista, äiti itse ilmoitti kustantavansa ja sopi se mulle. Jos ei olisi sitä tehnyt, oltas itse kustannettu tavalla tai toisella. Ei se ole mikään täytyy-asia.

Nimenomaanhan minä sanoin että on huippujuttu jos vanhemmat haluaa jeesata,mutta kun oikeasti on näitäkin jotka vetoaa johonkin perinteeseen tai sitten suuttuvat vanhemmilleen jos eivät halua/pysty häiden kustannuksiin osallistumaan.
Sinun äitisi on halunnut teidän häät maksaa ja hyvä juttu se silloin on.
=)

vaikka 2 kertaa oon menny naimisiin niin en oo kertaakaan vaatinu että joku maksais. mutta jos ne tulee ja lyö rahat tiskiin niin emmä pane vastaan. veikkaan että aika moni vanmhempikin haluu osallistua häihin. rahallisesti ja muutenkin apuna. antaahan se vanhemmillekin mahiksen vaikuttaa niihin juhliin. :whistle:

meillä appiukko halusi maksaa ruokailua ja sitten ku sai laskun niin nuristen maksoi osan siitä.. vaikka tiesi ettei mikään pieni lasku ole, oli vähän outo olo kun oltiin sovittu että hän maksaa ja sitten ei maksanutkaan. Itse kyllä kustannettiin koko kekkerit eikä muilta ruinattu latin latia.. :) ja rahaa meni, PALJON!!

Alkuperäinen kirjoittaja makunen-tutti:
meillä appiukko halusi maksaa ruokailua ja sitten ku sai laskun niin nuristen maksoi osan siitä.. vaikka tiesi ettei mikään pieni lasku ole, oli vähän outo olo kun oltiin sovittu että hän maksaa ja sitten ei maksanutkaan. Itse kyllä kustannettiin koko kekkerit eikä muilta ruinattu latin latia.. :) ja rahaa meni, PALJON!!

No ei tuokaan kiva juttu ole jos ensin tarjoutuu maksamaan ja sitten peruu. :|

Yhteistyössä