Tätähän tämä sitten on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nausku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nausku

Vieras
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1448593

Täälläkin toitotetaan synnytyspelkoisille, että VAADI vaan se sektio. Ja synnytyspelkoiset huutaa, että "en tasan varmaan synnytä alakautta". Olen aina itsekseni ihmetellyt juuri tätä ettei sitä pelkoa hoideta vaan vaaditaan heti sektiota.

Toi on vaikea asia.
Tottakai sitä pelkoa pitäisi osata hoitaa, edes yrittää, mutta toisaalta pitäisi taas tietää milloin luovuttaa ja suoda sellaiselle äidille sectio jonka pelot ei kertakaikkiaan hellitä.
Nuo pelot on aika kinkkisiä juttuja, nekun yleensä ei perustu mihinkään järkevään asiaan.

Mulla menee toisin päin, pelkään sektiota. Ja joka päivä toivon ettei tarvitse hätäsektioihin ja että vauva ois normaalisti mahassa että voin synnyttää alateitse.

Jos minä nyt raskaudun ehkäisystä huolimatta, mulle tehdään sektio ilman mitään kysymyksiä puolin tai toisin. Haluaisin toki synnyttää, mutta kun on lievää kohdunlaskeumaa niin se voi olla että jo raskausaika on vaikeaa ja koko kohtu vois kuulemma tulla synnytyksessä ulos. Siihen loppuis mun lastenteko eikä ole vasta kuin yksi. Haluaisin enemmän kuin kaksi.. :'(

Yhteistyössä