tauko suhteeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja desperate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

desperate

Vieras
Hei!

Olen 20 vuotias nainen ja seurustelen samanikäisen miehen kanssa. Olemme seurustelleet nyt n. puoli vuotta. Kun tapasimme aloimme hyvinkin nopeasti seurustelemaan sillä meillä synkkasi tajuttoman hyvin ja tykkäsimme molemmat toisistamme hyvin paljon. Nyt rakastan tätä miestä enemmän kuin ketään muuta koskaan ja hän sanoo niin myös minulle ja on sen myös osoittanut, olen varma hänen tunteiden aitoudesta. Meillä on ollut koko yhdessäolo aikamme ajan ongelmia luottamuksen kanssa etenkin hänellä sillä häntä on petetty aikaisemmassa suhteessaan. Nyt reilun viikon ajan olemme olleet kriisissä sillä selvisi että hän on ollut hyvin ahdistunut koska hän pelkää minun tekevän hänelle samoin kuin hänen exänsä eli pettäväni häntä. Tämä ajatus ei kuitenkaan ole käynyt koskaan pienessä mielessänikään sillä rakastan juuri häntä. Hänen pelot kasvoivat kun hän sai tietää että muutama hänen tuttunsa oli tullut puhumaan minulle ja yrittivät iskeä minua. Annoin heille kuitenkin pakit sillä seurustelinhan. Tämä oli kuitenkin liikaa miehelleni ja hänen pelot kasvoivat suuremmiksi. Sain kuitenkin hänet vakuuttuneeksi pitkän keskustelun päätteeksi etten häntä tule pettämään ja hän yrittää luottaa minuun enemmän. Hänellä on myöskin ollut jo pitkään paljon ongelmia esim perheessään ja opiskelussaan sekä työssään mitkä stressaavat häntä todella paljon. Hänen elämänsä on hyvin sekavaa. Nyt hän ilmoitti minulle että haluaisi pitää taukoa suhteestamme 1-2 kk. Tilanne on minulle uusi enkä tiedä miten suhtautua, pelkään hänen jättävän minut tai että hänen tunteensa minua kohtaan häviää tauon aikana. Hän vakuutti minulle kyllä että palaamme yhteen ja hän rakastaa minua vielä mutta haluaa omaa aikaa että saa elämänsä kokoon. Silti minua kalvaa ajatus ettemme palaakkaan yhteen. Lisäksi hän selitti että häntä kaduttaa että hyppäsimme suhteeseen niin nopeasti emmekä tutustuneet pidempään toisiimme. Olen samaa mieltä. Hän sanoi että haluaisi aloittaa uudelta pöydältä kanssani eli tutustumisen uudelleen kunnolla. Tauon aikana olemme kyllä yhteyksissä puhelimitse ja näemmekin kerran viikossa. Ero entiseen on silti suuri sillä ennen näimme monta kertaa viikossa. Lisäksi sovimme ettemme tapaile muita tauon aikana.

Onko kellään kokemuksia tämän kaltaisesta tauosta jossa toiseen osapuoleen ei olla välttämättä kyllästytty vaan halutaan omaa aikaa omille jutuille? Jos on niin onko niistä palattu vielä yhteen?

Sehän on ajatuksena tavallaan hieno, että selvitetään omaa tilannetta. Samalla pidetään yhteyttä ja nähdäänkin.

Aika pahalta luottamuspulalta tuo kuulostaa. Ilmeisesti olette tuttuja jo ennen suhdetta ja sinulla on ollut poikaystäviä kuvioissa? Toinen kysymys on, että ilmeisesti miehesi sai tietää kaveriensa vierailusta muuta tietä, kuin sinulta? Ja mistä hän sai päähänsä, että se oli jokin iskuyritys?

En tarkoita sitä, että sinulla ei saisi olla entistä elämää ja sinä et saisi tavata miespuolisia ystäviä. Mutta miehellesi nämä asiat nyt tuntuvat olevan lähes ylitsepääsemättömiä. Mistä sitten johtuu, että näin on; hän on koko hänen elämänsä tulos ja siellä on ollut turvattomuutta ja luopumista lapsesta alkaen. Hän ei ole saanut rakennettua luottamusta, niin että hän ei epäilisi jotakin sattuvan. Hän tekee sen mielessään ja asia paisuu aina, kun se tulee puskista tai hän huomaa jotakin salattavan. Eli ainoa mahdollisuus on elää mahdollisimman avoimesti ja ennustettavasti hänen kanssaan, sillä tavalla hänen luottamuksensa lisääntyy.

Ei tuota teidän peruuttamista voi tauoksi sanoa, koska soittelette ja tapaatte kerran viikossa. Toisaalta liian tiivis yhteydenpito voi ahdistaakin ja tapailujen vähentäminen voi olla perusteltuakin, mutta jos pohjalla on luottamuspula, niin ei se minun mielestäni tuolla tavalla korjaannu? Jos pidätte tuon "tauon", niin kerro viesteillä tunteista ja tekemisistäsi, niin saat suhteen pidettyä. Mutta, jos luottamuspula ei koskaan korjaannut, niin ei sellaisestakaan suhteesta mitään tule?

Noin nuorena ei vielä kannata sitoutua. Seurustelu eri kumppaneiden kanssa kehittää ihmis- ja itsetuntemusta.

nyt ollaan taas siinä tilanteessa, että ero on "jätetylle " suurempi harmi kuin eroa tai taukoa ehdottaneelle. Kertomuksesta olisi aluksi luullut, että aloittaja itse olisi halunnut taukoa miehen sekavan tilanteen vuoksi. Piti ihan lukea useamman kerran, että "Nyt hän (mies) ilmoitti minulle että haluaisi pitää taukoa suhteestamme 1-2 kk."

Luetusta tulee mieleen, että aloittajan ei pitäisi vastustaa tätä ehdotusta. Se voi olla hänen pelatuksensa ja ainakin molempien mahdollisuus selkiyttää ajatuksia ja tulevaisuutta.

Huomiota kiinnitti miehen epäluuloisuus, pelot, mustasukkaisuus ja ehdot seurustelutauolle.
Vapausrangaistustako mies on menossa suorittamaan tai tarjoaako hän sellaista aloittajalle luottamuspulan selvittämiseksi? Anteeksi kärjistys, mutta tuollainen ei kuulu rakkauteen ja välittämiseen. Seurustelutauon ehdottaminen toiselle ja muiden tapailun kieltäminen oman luottamuspulan vuoksi

Ihan hyvältä kuulostaa, että pidätte hengähdystauon. Se, ettei luota toiseen on paha asia ja suhteen pitäisi perustua nimeomaan sille, luottamukselle.

Älä sinä sitä pelkää, vaikka toinen tahtoisikin takaisin vapauteen kun on saanut miettiä asioita. Pahalta se tuntuu, mutta ehkä silloin on niin parasta molemmille.
Tuossa iässä ja monet vielä huomattavasti vanhempinakin haluavat mennä ja tulla ja elää miten lystäävät. Se heille suotakoon.

Nyt voit vain antaa aikaa ja tilaa ja katsoa rauhassa mitä eteen tulee.

Uusimmat

Yhteistyössä