Tavallaan kateellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä yksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämä yksi

Vieras
Mä olen tavallaan kateellinen muutamalle mun kaverille, joilla lapsia. Heillä isovanhemmat tarjoutuvat lapsenhoitajiksi, ja varsinkin yksi kaverini on saanut nyt kesällä olla viikkoja itekseen, kun mummi ottanut lapsen itselleen hoitoon. Esikoista kun odotin niin kaikki läheiset oli ihan innoissaan, ja tukea ja apua luvattiin roppakaupalla. Mutta todellisuus olikin eri. Jos joskus tarvii hoitoapua, niin sitä pitää ruinata, ja tulee aina huono omatunto kun tuntuu että on jonkun muun pakottanu vahtimaan lasta, jotta itse pääsee vaikka lääkäriin yksin. Mua jotenkin ahistaa että jollekin toiselle tarjotaan apua ja paljon, itse en sellaista herkkua koe. Ja sitten toisaalta, mä jotenkin tunnen itteni paremmaks koska vietäs enemmän aikaa lapseni kanssa, enkä edes ole tyrkyttämässä lastani hoitoon. Sellainen olo, että jaksan enemmän kuin nämä jotka vievät hoitoon vähän väliä lapsiaan.

Niin että olipahan TURHIS!!! Anteeksi marinani....

Kuulostaa tutulta tuo, että raskausaikana kaikki ovat lupaamassa rutkasti hoitoapua ja todellisuus on sitten vähän muuta. Meille kun odotettiin kaksosia ja kaikilla tutuilla oli tiedossa, että meillä ei ole mitään sukulaisia täällä auttamassa niin kyllä sitä hoitoapua kovasti lupailtiin. Mutta onneksi tajusin jo silloin, että puheet ja teot ovat kaksi aivan eri asiaa, muuten olisin pettynyt katkerasti.

Mulla on kans tuttavia jotka saa niin paljon hoitoapua kun haluavat. Toisaalta olen heille kateellinen, toisaalta en. En nimittäin itse kehtaisi pyytää hoitoapua vaikka sitä todellakin tarvitsisin ennenkuin tilanne räjähtää käsiin. Olen "marttyyriäiti" joka tekee kaiken itse. En tiedä osaisinko edes ottaa apua vastaan jos sitä mulle tarjottais. Ristiriitaista.

Kuulostaa tutulta. Esikoista odottaessani pikkuveljeni kysyi reteesti että saako hän vaihtaa vaippaa.... Arvatkaapa montako kertaa vaihtanut, tasan 0 :whistle: , Parhaimman avun saa kun palkkaa lastenvahdin tai siivoojan, jos siihen on varaa.

Tarina oli kuin minun suustani.. Oli aika lähellä, etten tänään kirjoittanut samasta aiheesta.

Meillä on yksi ainut lapsenvahtikandidaatti (= lapsen isoäiti) koko kaupungissa, kavereilla 3 eri vahtijaa. Jatkuvasti ovat meitä jonnekin illanviettoihin kyselemässä. Valitettavasti joka ainut kerta tänäkin kesänä olemme kieltäytyneet.. Syinä a.) itse olemme lapsemme hankkineet, silloin on ylenmääräinen lentely loppu! b.) isoäitikin on vielä työssäkäyvä ihminen, suotakoon hänelle vapaat viikonloput, hän on jo kertaalleen lapsenhoitourakkansa suorittanut.

On lapsemme toki mummon luona muutamaan otteeseen ollut yhden yön, n. 2 krt vuosi..

Itse en edes baareihin kaipaisi tai ilman lasta yleensäkään minnekään, mutta kavereille se tuntuu olevan ongelma (heillä on yksi lähes samanikäinen lapsi).

Yhteistyössä