Täydellinen päivä taas

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mulju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mulju

Jäsen
22.03.2006
495
0
16
Mies on kertausharjoituksissa ja meillä piti pojan kanssa lähteä mummolaan pariksi päiväksi. Pakkasin hiki hatussa kamat autoon, poika penkkiin kiinni ja menoksi. Paitsi että mitään ei tapahtunu kun väänsin virta-avaimesta.

Olen täysin tietämätön noista autoista, mutta luulen että jotenkin on kait akun purkanu, vaikka eilen vielä kävin kaupassa autolla. Yritin soittaa miehelle mutta eihän se vastaa ja mitäpä se olis voinut tehdä.

Soitto sitten äidille että eipä nyt tullakaan tänään. Mulla ei ole ketään sellaista joka vois tota autoa tulla vilkasemaan tai antaa virtaa (vaikka ei sen puoleen, en osaa edes kytkeä niitä hiton kaapeleita tohon).

Nyt kyllä ärsyttää oma osaamattomuus. Meillä on niin selkeä työnjako että mies hoitaa kaikki tohon autoon liittyvät asiat ja tietenkin se NYT päättää olla lähtemättä käyntiin.

Onkohan naisille jotain kursseja missä opetetaan perusasioita autoista, vois olla mulle ihan ajankohtainen!
 
mut sekin tietenkin töissä. Ihan ventovieraalta nyt en kehtaa mennä apua kyselemään.

Tuskin se auto pilalle menee vaikka tossa akku tyhjänä kyhjöttääkin loppuviikon? Onneksi ei nyt mihinkään tarpeelliseen tota autoa tällä viikolla tarvita pojan kanssa.

 
Noita autoilun perusasioita muuten opetetaan naisille! Olen ainakin täällpäin bongannut autokoulujen sellaiset kurssit. Ihan hyvä idea. Mä olen kyllä opetellut kaikkia perusasioita tekemään. Oli pakkokin silloin kun yksin asuin ja oli auto. Eipä ollut ketään jolle soittaa kun loppuu pissapojan nesteet tai pitää tsekatan rengaspaineet jne.
 
Mulla oikein hävettää että en osaa edes öljyjä katsoa autosta. No kyllä mä sen tikun tiedän mutten saa siitä ikinä selvää onko sitä öljyä tarpeeksi vai ei. Rengaspaineista nyt puhumattakaan.

Täytyykin ottaa selvää josko täälläpäin sattuis jotain naisten kursseja olemaan, meille ei opetettu silloin autokoulussa kun korttia ajoin niin MITÄÄN auton huollosta.
 
Osaat s ne kaapelit laittaa sinne autoon, jos vaan haluat osata. Punaset punaseen ja musta mustaan. :D Rengaspaineita katsoessas, tunget sen hököttimen sinne venttiiliin, niin se näyttää sulle ne paineet heti. Painat vaan nappia jos tarvii lisätä...
Ja öljytikussa on niitä viivoja, minimi alhaalla, maksimi ylhäällä. Otat tikun pois, pyyhkäset sen paperiin ja laitat takas. Nostat uudelleen ylös ja katot missä kohti se öljy on menossa.
Pissapojan nestettä laitetaan sille tarkoitettuun säiliöön... Mitä vielä :laugh: :laugh:
 

Yhteistyössä