Täydellisen äidin mitta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja I-ha-na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

I-ha-na

Aktiivinen jäsen
03.10.2006
2 926
1
36
Tällainen on nykyään täydellinen äiti. Ja yllättävän moni tuntuu omaavan nämä piirteet täysin tai lähes kokonaan.

- Raskaus on hirvee. Okesennusta loppuun asti, kipuja, tuskaa, ei pystyny kävellä. Hirveitä mieliala vaihteluita. Pahempi kun kellään muulla. Aina pistän pahemmaksi.

- Synnytys kestää 5vrk (varmasti pisin ainakin tässä maassa).
Supistukset oli hirveitä, kipulääkkeitä ei saa kun on niin pitkällä. Mut silti menee viel kauan.
Ponnistusvaihe kestää ainaki sen 2h. Eikä lapsi tule millään ulos. Kätilö leikkaa välilaihan. Ilman puudutusta.
Imukupilla revittään, niin että lääkäri vetää kahdella kädellä ottaen jaloilla tukea takapuolesta.
No repeää reijästä reikään. Lopulta lapsi tulee hätäsektiolla. Ai niin oli luomu synnytys.

- Imetysalkaa onnistuneesti. Koska se on päästä kiinni imettääkä vai ei ja tuleeko maitoa.

- Kesto vaippoja käytetään. Tietenkin itse ommeltuja ja kudottuja. Vai kierrätys materiaalia.

- Vaatteet on kierrätetty.

- Lapsella on koliikki. Huutaa kaiken aikaa. Siis nykyäänhän kaikilla lapsilla on koliikki, mikäli äitejä uskoo.

- Täys imetys 6kk asti. Imetystietenkin jatkuu 2 vuotiaax vähintään.

- Vaikka koliikki on hirvee en tarvitse apua.

- Mies on aina töissä tai ei ole miestä ollenkaan. Yksin pärjää, ei tarvitse mitään tukiverkkoa.

- Lapsella on kaikki allergiat. No ei se mitään kyllä jaksaa.

- Lapsia tehdään perätysten ainakin 3-5 kpl. Siis nekin joilla ei sitä miestä oo.

- Lapset imetetään tandem imetyksellä.

- Kaikilla lapsilla on jonkin asteinen ylivilkkaus

- Vaikea tempperamentti

Eli siis tosi rankkaa täytyy olla ja aina rankempaa kun kaverilla tai tutulla. Silloin on super äiti ja tottakai selvitään ilman apua.

Muut äidit on laiskoja jotka ei tiedä tosi äitiydestä mitään!

(lisätkää listaan kun tulee mieleen jotain, tää oli pikasesti kirjotettu, ainokainen herää kohta)

Tiiäkkö mitä? Mä en muuten sit oo täydellinen äiti...paitsi, Vaatteet kyllä on pitkälle kierrätettyjä ja ukko on aina töissä ja minä lasten kanssa kolmisteen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Miksköhän tää kuulostaa niin katkeralta? :/

?

mua siis naurattaa kun tätä palstaa lukiessa ja tuolla ihmisten kans jutelessä oon vaan huomannu et kaikki kilpailee sillä kellä on rankinta ja se on sit sen merkki että on huippu äiti..

sitä en ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:

?

mua siis naurattaa kun tätä palstaa lukiessa ja tuolla ihmisten kans jutelessä oon vaan huomannu et kaikki kilpailee sillä kellä on rankinta ja se on sit sen merkki että on huippu äiti..

sitä en ymmärrä.

Hassua, et mä en ole koskaan törmännyt tälläiseen....

tottaki jotain noista voi olla ja osa kuvaa muakin. kyse oli siis siitä että tolla rankkuudella kilpaillaan. Tuntuu et kun joku haluaa kertoa omasta jutusta niin joku tulee heti sanoon et se ei oo mitään mut mulla oli näin ja näin.

Siis ihan palstalla kun ketjuja lukee niin on ihan yleistä.

ihmettelen vaan sitä että niillä ikävillä asioilla pitää kilpailla?

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

?

sitä en ymmärrä.

Hassua, et mä en ole koskaan törmännyt tälläiseen....

no jos ketjuja lukee ja katsoo mistä ihmiset kinastelee.

?

sitä en ymmärrä.

Mä olen huomannut saman, jos kerrot lapsesi allergiasta tai vaikka kotitöiden jakamisesta tms aina löytyy joukosta joku jonka on pakko ns laittaa paremmaksi. Marttyyreita löytyy joka puiston hiekkalaatikon nurkalta, myös täältä virtuaaliselta hiekkalaatikolta.

Arvaa mikä on kaikkein kamalinta? Sitten kun on oikeasti äärimmäisen vaikea tilanne, siitä ei saa edes puhua koska sellaisesta ei haluta kuulla... On se hienoa kilpailla elämän rankkuudella niin kauan kun se tilanne ei oikeasti ole kovin kamala, ku nse sitä on, nämä täydelliset marttyyriäidit kääntävät selkänsä ja puhuvat pahaa.

T:Hyvin yksinäinen vaikeasti sairaan lapsen äiti joka oikeasti ei jaksanut käyttää kestovaippoja :kieh:

Täytyy sanoa sen verran että yhden koliikkilapsen kokemuksella ei tarkoitus TODELLAKAAN ole ollut leuhkia jos sanon että on ollut raskasta, niin se on totta. Raskasta on ollut. Jos haluaisin näytellä täydellistä äitiä niin oman järjen mukaan ainakin leuhkisin miten helppoa meillä muka on, kun lapset muka nukkuu täydet yöt eikä koskaan huudakkaan. Tähän minä olen törmännyt, että kehutaan miten kaikki asiat on niin ihanaa ja hyvin vain, kun itselläni oli olo että olen surkea äiti kun lapsi itkee koliikkia enkä voi sille mitään. Anteeksi vaan jos sen leuhkimisena olet ottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

?

sitä en ymmärrä.

Mä olen huomannut saman, jos kerrot lapsesi allergiasta tai vaikka kotitöiden jakamisesta tms aina löytyy joukosta joku jonka on pakko ns laittaa paremmaksi. Marttyyreita löytyy joka puiston hiekkalaatikon nurkalta, myös täältä virtuaaliselta hiekkalaatikolta.

no mä aattelin et kirjotinko sekavasti kun kukaan ei tuntunu ymmärtävän tota juttua. =)
no joku käsitti miten asian tarkoitin. =)

Ihanko oikeasti sun mielestä noilla asioilla kehuskellaan/leveillään?
Mä olen jotenkin kuvitellut että täällä asioista keskustellaan, kerrotaan omia kokemuksia, vaihdetaan myös niitä kokemuksia muiden kanssa ja ollaan tietysti myös ylpeitä tietyistä asioista, joka on täysin tervettä ja kuuluu asiaan. :)

Itse olen luullut sen olevan päinvastoin.

Siis raskaus helppo ja töissä loppuun asti.
Synnytys normaali alatiesynnytys.
Helppohoitoinen vauva.
Kiltit hyvinkäyttäytyvät lapset.

Siis tuollainen olisi ihanneäitiys jota en saavuta. Oma kuvauksesi on enemmänkin kauhukertomus kuin hyvä äiti.
Hyvä parisuhde.

tottaki jotain noista voi olla ja osa kuvaa muakin. kyse oli siis siitä että tolla rankkuudella kilpaillaan. Tuntuu et kun joku haluaa kertoa omasta jutusta niin joku tulee heti sanoon et se ei oo mitään mut mulla oli näin ja näin.

Siis ihan palstalla kun ketjuja lukee niin on ihan yleistä.

En mäkään ymmärrä, eikä toinen voi tietää miltä toisesta tuntuu. Siis musta nyt on esim. turha sanoa ettei nykyäidit voi vallittaa väsymystä, kun ennenvanhaan ei ollut edes pesukoneita. Jos joku on väsynyt tai koke elämänsä rankaksi, ei sitä kukaan toinen voi mitätöidä, eikä musta pidäkään. Tukea se ihminen silloin tarvii ja ymmärtäjää eikä selvityksiä siitä miten jollakulla muulla on ollut vielä rankempaa.

Äitini sairasti syöpää jokunen vuosi sitten ja monet ihmiset tulivat hänelle selittämää toinen toistaan kauheampia syöpäkohtaloita. Mielestäni ihan hullua, äidilläni oli se sairaus ja se kanssa piti elää, taistella kohti terveyttä, ja sitten ihmiset tuen sijaan tulevat vain kertomaan muiden kauheita syöpätarinoita. Jos joku ymmärsi pontin?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Minä en juuri tuosta syystä edes kerro lapseni sairaudesta jos joku ei siitä erikseen tajua kysyä. Nykyisin onneksi hyvin harvoin kukaan huomaa mitään erikoista
T: se sairaan lapsen äiti

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Juu ja kannat vaunut/rattaat ylös portaita pitkin ,koska talossa ei ole hissiä tai säilytys tilaa.

No ehkä on hiukan eri asia kuljettaa ne rattaat jonnekin sellaiseen paikkaan jossa niiden pitäminen ei ole laitonta ja riskeeraa jokaisen talon asukkaan henkeä ja terveyttä kuin päteä lapsen oikeilla tai kuvitelluilla sairauksilla ja elämän rankkuudella

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ihanko oikeasti sun mielestä noilla asioilla kehuskellaan/leveillään?
Mä olen jotenkin kuvitellut että täällä asioista keskustellaan, kerrotaan omia kokemuksia, vaihdetaan myös niitä kokemuksia muiden kanssa ja ollaan tietysti myös ylpeitä tietyistä asioista, joka on täysin tervettä ja kuuluu asiaan. :)

no ikävä kyllä siihen törmää. siis toki kestoilu sun muut on hyvä mut toi tekstin tarkotus ei vissiin tullu selkeeks kaikille.
Mut siis esim koliikki tuntuu olevan tosi yleistä. Siis itse tiedän ihmisiä joiden lapsilla ei todellakaan ole koliikki, mutta on vaan kiva kertoo että heillä on niin ja niin rankkaa jne. tää on yx esimerkki.

kun tällä keskustelu palstalla lueskelee ja katsoo noita väittelyitä niin kyllä varmasti on huomannut saman. Millä mitataan se superäitiys.

tottakai asioista voi keskustella. Mutta kun joku kertoo rankasta kokemuksesa niin joku tulee siihen elvistelemään ja tyrmää sillä sen toisen raskaan tilanteen.
On siis eri keskustella ja ottaa kantaa, kertoa omasta kokemuksesta. Kun taas pistää aina paremmax.

Yhteistyössä