Täysimetetyn 4kk vauvan kakka, kuvavaroitus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lemmikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lemmikki"

Vieras
Tein tästä aiheesta aloituksen aiemmin mutten löydä sitä. Nyt kysyn uudestaan kuvan kera, onko tällainen kakka 4kk ikäiseltä täysimetetyltä vauvalta ihan normaalia, vai onko tämä vetinen tai limainen kakka? Monet kertovat että vauvansa kakassa on ryynejä, tämä on ihan tasaista eikä siinä ole mitään möykkyjä.

4kk - Image - Aijaa.com

Kiitos jo etukäteen vastaajille!

Vauvalla on aika paljon ihottumaa ja peppu punoittanut usein. Kakka oli aiemmin vetisempää kuin tuo, jätin maidon omasta ruokavaliosta pois ja sen jälkeen kakka on muuttunut tuollaiseksi.

Korvikkeella syötetty lapseni päästi välillä tuollaisia, ihmettelin vihreää väriä (vai vääristääkö nyt kone). Täysimetetyn kakat oli vaaleanruskeita ja kermaviilin hajuisia. Mutta minun silmääni ei näytä normaalilta tuo kakka.

Näyttää ihan vihreältä mun silmään, vääristääkö tää kone vai onko vihreää? Neuvolassa joskus sanottiin että vihreä kakka voi olla ns "nälkäkakkaa", saahan vauva tarpeeksi maitoa?

Tuo näyttää allergiakakalta, kokemusta on. Jätä kananmuna maidon lisäksi. Ota yhteyttä lastenlääkäriin, joka on erikoistunut allergioihin. Vaikuttaisi ihottuman, kakan ja pepun punoituksen perusteella ruoka-aineallergialta. Googleta suolioireinen allergia.

Ihan normi mun mielestä, meidän neiti teki tuollaista, usein ja paljon. Nyt ollaan maidottomalla, koostumus sama, mutta harvemmin ja vähempi, ihokin on parantunut paljon (atooppinen iho).

Ihan normaalin näköistä, meidän molemmilla on ollut ton näköstä joskus. Ei allergioita. Eikös uuden tiedon mukaan ole haitallisempaa tuollainen aiheeton välttämisruokavalio kuin että lapsella on lieviä oireita? Sitä kauttahan se elimistö tottuu eri asioihin, totuttelemalla äidinmaidon kautta. Vasta jos lääkäri moista ohjeistaa, itse tekisin jotain ruoka-ainerajoituksia.

Mä annoin pienemmän syödä tomaatteja, joista hän kovasti piti, vaikka suun ympärille tuli niistä aina punaisia näppyjä. Ei tule enää, sidätys toimi.

Meillä on ryynimäistä. Joskus harvoin saattaa olla tuollainen. Eikä meillä ole peppu-tai mahaoireita. Sinuna testaisin vielä sen kananmunan ja varaisin aikaa asianmukaiselle lääkärille.

...meillä oli kanssa aina tuollaista, mutta todellakin isompia määriä, pyllyn posket märkänä tuosta. Ja pepun suu punoitti monesti ärhäkästikin. Piereksii kovasti. Ikää nyt 6kk. Täysimetetty. Nyt vasta on alkanut kiinteytymään soseiden myötä. Ei muita iho-oireita.
....Neuvola ei sanonut juuta eikä jaata. Lapsi on aina terve.

Kiitos vastauksista! Sekä normaalin että epänormaalin oloista siis yhtä aikaa. Tietokone taitaa vääristää värejä vähän, kakka on enemmänkin keltaruskeaa kuin vihertävää ja on ollut tuollaista samanlaista nyt koko sen ajan kun olen ollut maidottomalla ruokavaliolla. Sitä ennen oli vielä vetisempää ja verijuovia seassa.

Näyttää samalta mitä meidän täysimetetty 4kk ikäinen päästelee, ei ole iho-oireita tai muitakaan viitteitä allergioista, vauva on oikein hyväntuulinen ja "helppo" :D Kerralla vaan tulee aika paljon isompi lasti. Ei ole käynyt mielessäkään, että voisi olla "epätavallista" kakkaa. Pienempänä kakan seassa oli "ryynejä".

Yhteistyössä