Täysin mahdoton suhde??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riekaleina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riekaleina

Vieras
Olen aivan riekaleina ikävästä, vaikka luultavasti räjähdätte epäuskoiseen nauruun jo ennenkuin pääsette lukemisessa edes loppuun.
Tapasin netissä pari kuukautta sitten miehen, joka kaikilta osin vastasi unelmiani, meillä on jopa sama harrastus (hevoset). Ja siitä rakastuiko mies minuun korvia ja sieluaan myöten, ei tarvitse edes keskustella, tiedän 110% asian olevan niin.
Mies on eronnut vajaa 3v sitten ja on ollut siitä lähtien lapsensa yksinhuoltaja.
Tiesin alusta saakka, että miehellä on "värikäs menneisyys" ja että jonkinlainen rikosrekisterikin on tullut hankittua, mies kuitenkin kiisti olleensa vankilassa.
Yhtäkkiä mies katosi, ei vastannut enää puheluihin eikä viesteihin ja pyysin exääni selvittämään, onko hänelle tapahtunut jotain. Selvisi, että hänellä on rikosrekisteri, muttei mitään merkintöjä ainakaan 5 vuoteen, joten rekisteri oli vanhentunut.

Sanoin exälleni, että tiedän rekisteristä, mutta exä käski visusti pysyä erossa koko tyypistä tai jos haluan väen väkisin pilata elämäni, niin lapsemme eivät ainakaan saa tavata häntä. Ei suostunut kertomaan tarkemmin.

No sitten tämä mies palasi kuvioihin lähettämällä viestin, että meni jotenkin paniikkiin/ alkoi hannaamaan, mutta on täysin varma meidän suhteen kuitenkin. Pyysin miestä kertomaan menneisyytensä rehellisesti ja kävi ilmi, että hän oli ollut 25v aikaisemmin nuorisovankilassa tapon yrityksestä. Miehen kertoman mukaan tekoa ei katsottu hätävarjeluksi, koska teko oli pitkittynyt. Sanoi, että sieltä ne kaikki selviää pöytäkirjoista.
Tiesin jo aiemmin hänen liikkuneen epämääräisissä piireissä 12v lähtien, jolloin joutui huostaanotetuksi. Itse kertonut. Mies sanoi myös, että kaikenlaista nujakointia sitä tuli nuorempana harrastettua, mutta naista hän ei ole ikinä lyönyt. Vaikea sitä minunkaan oli uskoa; ihanampaa, kiltimpää ja hellempää miestä saa hakea. Miehen kertoman mukaan hän rauhoittui lopullisesti aloilleen, kun tytär syntyi 10v sitten.

Mikään ei viitannut ongelmiin, suunnittelimme tapaamista ja tulevaisuutta, mies oli edellleenkin rakastunut ja puhui avoimesti tunteistaan. Yhtäkkiä sain häneltä kuitenkin sähköpostia, jossa hän kertoi tavanneensa uudelleen naisen, johon ihastunut aiemmin ja haluaakin olla nyt tämän kanssa. Pahoitteli kovasti asiaa ja viestistä paistoi muutenkin läpi, että toinen nainen oli täysi tekosyy. Pyysi mm. että emme pitäisi enää mitään yhteyttä, sillä se lisäisi vain molempien meidän tuskaa entisestään.

Sitten sain kuulla luotettavalta taholta, että miehen rikosrekisteri ei suinkaan ollut tässä. Siellä oli myös törkeitä pahoinpitelyitä ja törkeä ryöstö. Viimeisimmän tuomion hän oli saanut 14v sitten, sen jälkeen ei ollut merkintöjä. Naisiin kohdistuneita väkivaltaisuuksia ei ollut. ja pyydän vielä muistamaan, että yli 10v hän on ollut moitteeton ja vastuullinen perheenisä. Ja on itsekin sanonut olevansa äärimmäisen kiitollinen kun pääsi rikollisesta elämäntavastaan.

On siis sanomattakin selvää, että mies häippäsi koska ei uskaltanut kertoa menneisyyttään kokonaan/ vähätteli ja itse asiassa valehteli kaksi kertaa asiaan liittyen. Ja koska exäni sattuu olemaan virkavallan edustaja, jonka mieskin tiesi.

Tiedän, että olen hullu tai jotain, mutta aivan mieletön ikävä raastaa koko ajan. Kukaan mies ei koskaan ole kohdellut minua niin hyvin, en ole koskaan tuntenut itseäni niin rakastetuksi. Hän oli avoin rakastaja ja muutenkin hellä, teki kotitöitä (jopa leipoi), viihtyi lasten kanssa ja otti niistä vastuuta, eläinrakas, mukava ja ihana muutenkin.
Ai niin exänsä kanssa hän oli yli 10v, kunnes exä lähti toisen miehen matkaan, mutta jo 6kk päästä halusi takaisin (mutta mies ei enää halunnut). Joten tämäkin kai "todistaa" tietyllä tavalla kohtelevan naisia hyvin??

Niin no....
parin kuukauden tuttavuuden perusteella on kyllä vaikea sanoa ihmisestä yhtään mitään.
Tokikin ihastuminen saa näkemään ihmisessä vain hyvää ja ihanaa.

Minusta on myös kamalaa, että jos mies on oikeasti sovittanut tekonsa ja elänyt kunniallista elämää jo yli 10v ja aikoo siinä vakaasti pysyäkin, häntä "rangaistaan" siitä koko elämä. Tiedän, että myös miehellä on todella paha olla tällä hetkellä eromme takia. Se on ainut asia, josta olen satavarma.

Ymmärrän kyynisyytenne... mutta eihän teillä olekaan tässä mitään tunteita mukana. Tiedän, että rakastuneen ihmisen on vaikeaa jopa mahdotonta ajatella pelkällä järjellä.
MIKSI MIKSI MIKSI näin ihanalla ihmisellä pitää olla tällainen historia??? Epäreilua!!

Ymmärrän kyynisyytenne... mutta eihän teillä olekaan tässä mitään tunteita mukana. Tiedän, että rakastuneen ihmisen on vaikeaa jopa mahdotonta ajatella pelkällä järjellä.
MIKSI MIKSI MIKSI näin ihanalla ihmisellä pitää olla tällainen historia??? Epäreilua!!

Se historia on osa sitä ihanaa ihmistä ja kertoo aika paljon hänestä, ei sitä niin vaan saa siitä irti.

[QUOTE="vieras";22483799]Se historia on osa sitä ihanaa ihmistä ja kertoo aika paljon hänestä, ei sitä niin vaan saa siitä irti.[/QUOTE]

Näinhän ne sanoo ja niin se munkin järki sanoisi jos se vaan löytyisi jostain??? Olenko mä ihan normaali, kun tunnen pahaa mieltä hänen puolestaan. Tiedän, ettei hän ole koskaan rakastunut/ rakastanut näin. Itkettää sekä itseni että hänen puolestaan.

eikö sun oma exä ylittelee valtuuksiaan kun katselee tietoja ja kertoilee puoliksi niitä sinulle ?

no asiaan.
mä olen jälleen tylsä ja inhottava, mutta eihän tuossa ole ollut edes mitään suhdetta vielä. olet rakastunut ja ihastunut mielikuvaan.

Viimeksi muokattu:
Enpä tuomitsisi menneisyyden perusteella. Rankka lapsuus ja pahatkin hölmöilyt nuorena voi jättää taakseen ja alkaa elää normaalia elämää. On väärin tuomita ihminen loppuelälmäkseen. Velkansa yhteiskunnalle hän on sovittanut.

Ei ole ollenkaan selvää, että "että mies häippäsi koska ei uskaltanut kertoa menneisyyttään kokonaan/ vähätteli ja itse asiassa valehteli kaksi kertaa asiaan liittyen", vaan hän ei vaan halunnut enää olla sinun kanssasi.

[QUOTE="mies";22484582]Ei ole ollenkaan selvää, että "että mies häippäsi koska ei uskaltanut kertoa menneisyyttään kokonaan/ vähätteli ja itse asiassa valehteli kaksi kertaa asiaan liittyen", vaan hän ei vaan halunnut enää olla sinun kanssasi.[/QUOTE]

No se ei pidä paikkaansa, tästä en jaksa edes keskustella. Kyllä nainen tietää kun häntä rakastetaan/ hänestä välitetään täysillä. Ilmeisesti sinua ei ole?

eikö sun oma exä ylittelee valtuuksiaan kun katselee tietoja ja kertoilee puoliksi niitä sinulle ?

Niinpä???

Miten muuten voit olla varma, että mies edes on sitä, mitä kirjoittaa? Et ole edes nähnyt häntä. Ja tuo ihme katoaminen viittaa kyllä siihen, että hän on kusettanut sulle koko elämäntarinansa, ja katosi ettet saa sitä selville. Tai hänellä on toinen nainen ja vain pilailee kanssasi, koska minusta ainakaan ei olisi mitään järkeä salailla tuollaisia vanhoja rötöksiä.

Myös mun miehellä on ollut rankka elämä, ollut vankilassa ym. Mutta nykyään se on ihana mies enkä vaihtais mihinkään. On mullakin värikäs menneisyys, joten en edes voisi olla jonkun ns. kiltin pojan kanssa :D

Joten miksi tuo miehen menneisyys olisi ongelma, jos siis oletetaan että muu mitä hän on sulle kertonut on totta eikä salaa sulta muita asioita.

Niinpä???

Miten muuten voit olla varma, että mies edes on sitä, mitä kirjoittaa? Et ole edes nähnyt häntä. Ja tuo ihme katoaminen viittaa kyllä siihen, että hän on kusettanut sulle koko elämäntarinansa, ja katosi ettet saa sitä selville. Tai hänellä on toinen nainen ja vain pilailee kanssasi, koska minusta ainakaan ei olisi mitään järkeä salailla tuollaisia vanhoja rötöksiä.

Myös mun miehellä on ollut rankka elämä, ollut vankilassa ym. Mutta nykyään se on ihana mies enkä vaihtais mihinkään. On mullakin värikäs menneisyys, joten en edes voisi olla jonkun ns. kiltin pojan kanssa :D

Joten miksi tuo miehen menneisyys olisi ongelma, jos siis oletetaan että muu mitä hän on sulle kertonut on totta eikä salaa sulta muita asioita.

No olenhan minä tavannut hänet monta kertaakin. Olen tavanut myös hänen lapsensa ja vieraillut useasti siellä.
Jaa miksi se on ongelma? Exäni ensinnäkään ei ikinä voisi hyväksyä sitä (minusta viis mutta lapset) ja kaikki aina pelottelee, että ei ne muutu ja kuitenkin väkivaltatausta vaikka en uskoisi että ikinä kättä minua vastaan nostaisi.

No se ei pidä paikkaansa, tästä en jaksa edes keskustella. Kyllä nainen tietää kun häntä rakastetaan/ hänestä välitetään täysillä. Ilmeisesti sinua ei ole?

Mulla on ollut tuollainen olo miehen kanssa, joka ihan suhteen alun jälkeen kohtelikin mua sitten kamalimmin ja alistavimmin kuin kukaan ikinä. Jos itse on rakastunut, ne omat havainnot toisen rakkauden määrästä ja käytöksestäkin voivat olla aika siloitellut. Vielä suuremmalla syyllä, jos itse on valtavasti rakkauden ja hyväksynnän tarpeessa, niinkuin itse olin. Silloin on aivan sokea ja sitä tilaa on tietynlaisten ihmisten helppo käyttää hyväkseen.

Musta sun ei nyt kannata miettiä tässä miehen tunteita sua kohtaan, vaan omiasi miestä kohtaan. Se, että tunnet itsesi hänen taholtaan todella rakastetuksi, ei takaa yhtään mitään. Itse olen nykyään päinvastoin huolissaan jos joku saa mulle todella voimakkaasti semmoisen olon ("liian hyvää ollakseen totta"), koska kukaan muu ei tässä maailmassa ole saanut mua tuntemaan oloani niin rakastetuksi kuin narsistiexäni. Ne tietää keinot ja pelit saada nainen koukkuun. Nykyiseni välittää musta oikeasti, se ei ole mitään suurta tunteiden ilotulitusta, mutta se näkyy siinä, että suhteemme oikeasti kanssa toimii ilman mitään draamoja. Hän tekee eikä puhu. Enkä nyt tarkoita tässä tekemisellä mitään satunnaista leipomista tai muuta silmänpalvomista esim. lahjoja tuomalla ja muilla ulkoisilla rakkaudentunnustuksilla (niitä tuo palvova narsistiexäkin osasi tehdä), vaan suhteen mahdolliseksi tekemistä omalla käytöksellä ja helppoa ja mutkatonta kanssakäymistä. En nyt väitä, että tuo miehesi on mikään luonnehäiriöinen, halusin vaan kertoa tämän.

Oikeastihan teidän este ei suinkaan ole miehen menneisyys tai sun viranomaisexä tai mikään muukaan ulkopuolellanne oleva asia, vaan se, että mies on useita kertoja lähtenyt lätkimään sun luotasi jo tässä vaiheessa suhdettanne. Se on se asia, mihin sun pitäisi kiinnittää huomiota, se on teidän suhteenne ongelma oli sen syy mikä tahansa ja myös se ongelma tuossa miehessä, ei mikään hänen menneisyytensä.

Ehkä sun on sit paras palata exäs luo kun se voi määräillä kenen kaa sä saat olla.

No luotan toisaalta taas siihen mitä exäni sanoo. On sen verran rikollisia nähnyt ja tietää miten ne käyttäytyy, sanoo jne. Mutta ketä uskoa??
Tiedän tasan tarkkaan, että tämä uusi mies häippäsi juurikin sen takia kun kuuli exäni olevan virkavallan edustaja ja koska ei ollut heti kertonut kaikkea, jäisi valheesta kiinni kuitenkin. Ja ehkä pelkäsi etten sulattaisi hänen historiaansa (mikä ehkä totta???). Ääh, monimutkaista.

ja miksi ei heti kertonut kaikkea? En minäkään olisi uskaltanut, taatusti toinen olisi heti häippässyt jos olisin esitellyt että Maija päivää, olen istunut vankilassa useasti väkivaltarikoksista. Tutustutaanko?

No luotan toisaalta taas siihen mitä exäni sanoo. On sen verran rikollisia nähnyt ja tietää miten ne käyttäytyy, sanoo jne. Mutta ketä uskoa??
Tiedän tasan tarkkaan, että tämä uusi mies häippäsi juurikin sen takia kun kuuli exäni olevan virkavallan edustaja ja koska ei ollut heti kertonut kaikkea, jäisi valheesta kiinni kuitenkin. Ja ehkä pelkäsi etten sulattaisi hänen historiaansa (mikä ehkä totta???). Ääh, monimutkaista.

ja miksi ei heti kertonut kaikkea? En minäkään olisi uskaltanut, taatusti toinen olisi heti häippässyt jos olisin esitellyt että Maija päivää, olen istunut vankilassa useasti väkivaltarikoksista. Tutustutaanko?

No jos oot tosissasi tän miehen kanssa, niin mikä sua estää sanomasta, että et tahdo leimata häntä menneisyytensä perusteella vaan suhteeseen hänen kanssaan. Siinä menee häneltä kaikki tekosyyt ottaa hatkoja enää ja onnenne pitäisi alkaa kukoistaa.

Niin kauan kun et lapsia sotkea asiaan (mitä kaiken varalta suosittelen muutenkin), se ei kuulu exällesi. Ei kai lapsia muutenkaan yleensä esitellä uudella kumppanille ennenkuin on tapailtu jo pitkään, mitä te ette ole. Tapailette siis ilman lapsia ja katsot, millaiseksi mies paljastuu...

No edelleenkin, mun mies on ollut linnassa etc. ja kertoi mulle kaikki ne asiat melkein heti kun tutustuttiin. Eli mä en käsitä miksi salailla tuollaista, valehteleeko mies sitten muustakin? Plus että miks mies 'pelkää' virkamies (poliisi?)exääsi, jos hän elää nykyään ihan kunnollista elämää. Vai tarkoititko, että hän pelkää siksi, että tiesi exäs saavan selville hänen asioitaan?

Ja must tuntuu, että jos mies sua rakastaisi, ja uskoisi sun rakastavan häntä, hän olisi kertonut menneisyydestään ilman salailua. Noi katoamistemput kertovat kyllä jostain ihan muusta.

Muuten, miks et vastaa tuohon että mitäs se sun exäs miehen tietoja urkkii ;)

[QUOTE="vieras";22484779]Mulla on ollut tuollainen olo miehen kanssa, joka ihan suhteen alun jälkeen kohtelikin mua sitten kamalimmin ja alistavimmin kuin kukaan ikinä. Jos itse on rakastunut, ne omat havainnot toisen rakkauden määrästä ja käytöksestäkin voivat olla aika siloitellut. Vielä suuremmalla syyllä, jos itse on valtavasti rakkauden ja hyväksynnän tarpeessa, niinkuin itse olin. Silloin on aivan sokea ja sitä tilaa on tietynlaisten ihmisten helppo käyttää hyväkseen.

Musta sun ei nyt kannata miettiä tässä miehen tunteita sua kohtaan, vaan omiasi miestä kohtaan. Se, että tunnet itsesi hänen taholtaan todella rakastetuksi, ei takaa yhtään mitään. Itse olen nykyään päinvastoin huolissaan jos joku saa mulle todella voimakkaasti semmoisen olon ("liian hyvää ollakseen totta"), koska kukaan muu ei tässä maailmassa ole saanut mua tuntemaan oloani niin rakastetuksi kuin narsistiexäni. Ne tietää keinot ja pelit saada nainen koukkuun. Nykyiseni välittää musta oikeasti, se ei ole mitään suurta tunteiden ilotulitusta, mutta se näkyy siinä, että suhteemme oikeasti kanssa toimii ilman mitään draamoja. Hän tekee eikä puhu. Enkä nyt tarkoita tässä tekemisellä mitään satunnaista leipomista tai muuta silmänpalvomista esim. lahjoja tuomalla ja muilla ulkoisilla rakkaudentunnustuksilla (niitä tuo palvova narsistiexäkin osasi tehdä), vaan suhteen mahdolliseksi tekemistä omalla käytöksellä ja helppoa ja mutkatonta kanssakäymistä. En nyt väitä, että tuo miehesi on mikään luonnehäiriöinen, halusin vaan kertoa tämän.

Oikeastihan teidän este ei suinkaan ole miehen menneisyys tai sun viranomaisexä tai mikään muukaan ulkopuolellanne oleva asia, vaan se, että mies on useita kertoja lähtenyt lätkimään sun luotasi jo tässä vaiheessa suhdettanne. Se on se asia, mihin sun pitäisi kiinnittää huomiota, se on teidän suhteenne ongelma oli sen syy mikä tahansa ja myös se ongelma tuossa miehessä, ei mikään hänen menneisyytensä.[/QUOTE]

Jostain olen lukenut että narsisteilla on hyvin usein nuhteeton tausta, joten narsistista tässä tuskin on kyse.

Jostain olen lukenut että narsisteilla on hyvin usein nuhteeton tausta, joten narsistista tässä tuskin on kyse.

No ei kyllä vastaa ollenkaan mun tietojani asiasta. Ehkä hyvin usein, mutta tuskin useammin kuitenkaan kuin muulla väellä.

Päinvastoin merkittävästi suuremmalla osalla vankilassa olleilla on tarkkaavaisuushäiriöiden lisäksi jonkinlaisia persoonallisuushäiriöitä kuin muusta väestöstä. Etenkin nuorisorikollisilla - kasvuolothan altistavat persoonallisuushäiriöillekin.

Yhteistyössä