Täysin mahdoton suhde??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riekaleina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";22485041]Et vain kestä kuulla totuutta. Jos mies haluaisi oikeasti olla kanssasi hän pyrkisi saamaan sinut hyväksymään itsensä ja menneisyytensä.[/QUOTE]

Kyllä minäkin todella haluaisin olla hänen kanssaan, mutta tottakai itseäni pelottaa tuollaiset asiat. Tekosyitä on mullakin. En ole itse yhtään sen parempi. Ja meillä sitäpaitsi välimatkaa 400km, miksi olisi mies tänne niin usein tullut ja vaivalloisesti välillä lapsenkin hoitoja järkkäillyt. Ihan huvikseen varmaan?

Mutta kaikki vastaukset ovat tervetulleita kunhan ne tulevat sydämestä ja aidosti. Tuollaiset vastaukset kuin "ei jaksanut katsella sua enää" eivät ole asiallisia vaan ilkeyttä.

Miksi kyselet täältä mielipiteitä, kun kuitenkin heti puolustelet miestä ja kumoat toisten epäilyt ja varoittelut? Olet tehnyt niin jokaisen epäilevän/varoittelevan viestin kohdalla, joten minusta aika turhaa kysellä kun aikeesi näyttävät olevan täysin selvät. Ilmeisesti toivoit saavasi täältä vain näitä "ei menneisyyden perusteella voi tuomita"- lohdutteluja.

Miksi hän ei kysymyksestä huolimatta kertonut kaikkea historiastaan? Voisi ajatella, että olisi kertonut, jos olisi rakastanut... TAI ei USKALTANUT KERTOA, koska pelkäsi menettävänsä sinut. Ja kun oli lähtenyt valheen tielle, tiesi, että eksäsi saisi kuitenkin joskus tietää --> häpeä, pettymyksen tuottaminen sinulle, konfliktit eksäsi kanssa, tapaamisen hankaluudet jne.

Miksi kyselet täältä mielipiteitä, kun kuitenkin heti puolustelet miestä ja kumoat toisten epäilyt ja varoittelut? Olet tehnyt niin jokaisen epäilevän/varoittelevan viestin kohdalla, joten minusta aika turhaa kysellä kun aikeesi näyttävät olevan täysin selvät. Ilmeisesti toivoit saavasi täältä vain näitä "ei menneisyyden perusteella voi tuomita"- lohdutteluja.

No itse olen tällä hetkellä sitä mieltä, etten ota häneen yhteyttä eikä meillä ole tulevaisuutta, koska en luota, mutta ikävä raastaa silti. ja ihan hyvä että palauttelette maan pinnalle jos siltä tuntuu.

Menneisyys on menneisyyttä, kaikilla meillä on sellainen. Toisilla enempi puhtoinen kun toisilla mutta yhtäkaikki, se ei sulje pois sitä mitä ihminen on tänä päivänä.

Minun mieheni on istunut kerran hätävarjelun liiotteluna tehtynä taposta ja kerran taposta. Ihana mies se silti on, ei koskaan katkaissut karvaakaan minun päästäni. tuomionsa on istunut ja itse kantaa menneisyyden taakkaa.

Yritä vaan, älä exästäsi välitä.

Olen aivan riekaleina ikävästä, vaikka luultavasti räjähdätte epäuskoiseen nauruun jo ennenkuin pääsette lukemisessa edes loppuun.
Tapasin netissä pari kuukautta sitten miehen, joka kaikilta osin vastasi unelmiani, meillä on jopa sama harrastus (hevoset). Ja siitä rakastuiko mies minuun korvia ja sieluaan myöten, ei tarvitse edes keskustella, tiedän 110% asian olevan niin.
Mies on eronnut vajaa 3v sitten ja on ollut siitä lähtien lapsensa yksinhuoltaja.
Tiesin alusta saakka, että miehellä on "värikäs menneisyys" ja että jonkinlainen rikosrekisterikin on tullut hankittua, mies kuitenkin kiisti olleensa vankilassa.
Yhtäkkiä mies katosi, ei vastannut enää puheluihin eikä viesteihin ja pyysin exääni selvittämään, onko hänelle tapahtunut jotain. Selvisi, että hänellä on rikosrekisteri, muttei mitään merkintöjä ainakaan 5 vuoteen, joten rekisteri oli vanhentunut.

Sanoin exälleni, että tiedän rekisteristä, mutta exä käski visusti pysyä erossa koko tyypistä tai jos haluan väen väkisin pilata elämäni, niin lapsemme eivät ainakaan saa tavata häntä. Ei suostunut kertomaan tarkemmin.

No sitten tämä mies palasi kuvioihin lähettämällä viestin, että meni jotenkin paniikkiin/ alkoi hannaamaan, mutta on täysin varma meidän suhteen kuitenkin. Pyysin miestä kertomaan menneisyytensä rehellisesti ja kävi ilmi, että hän oli ollut 25v aikaisemmin nuorisovankilassa tapon yrityksestä. Miehen kertoman mukaan tekoa ei katsottu hätävarjeluksi, koska teko oli pitkittynyt. Sanoi, että sieltä ne kaikki selviää pöytäkirjoista.
Tiesin jo aiemmin hänen liikkuneen epämääräisissä piireissä 12v lähtien, jolloin joutui huostaanotetuksi. Itse kertonut. Mies sanoi myös, että kaikenlaista nujakointia sitä tuli nuorempana harrastettua, mutta naista hän ei ole ikinä lyönyt. Vaikea sitä minunkaan oli uskoa; ihanampaa, kiltimpää ja hellempää miestä saa hakea. Miehen kertoman mukaan hän rauhoittui lopullisesti aloilleen, kun tytär syntyi 10v sitten.

Mikään ei viitannut ongelmiin, suunnittelimme tapaamista ja tulevaisuutta, mies oli edellleenkin rakastunut ja puhui avoimesti tunteistaan. Yhtäkkiä sain häneltä kuitenkin sähköpostia, jossa hän kertoi tavanneensa uudelleen naisen, johon ihastunut aiemmin ja haluaakin olla nyt tämän kanssa. Pahoitteli kovasti asiaa ja viestistä paistoi muutenkin läpi, että toinen nainen oli täysi tekosyy. Pyysi mm. että emme pitäisi enää mitään yhteyttä, sillä se lisäisi vain molempien meidän tuskaa entisestään.

Sitten sain kuulla luotettavalta taholta, että miehen rikosrekisteri ei suinkaan ollut tässä. Siellä oli myös törkeitä pahoinpitelyitä ja törkeä ryöstö. Viimeisimmän tuomion hän oli saanut 14v sitten, sen jälkeen ei ollut merkintöjä. Naisiin kohdistuneita väkivaltaisuuksia ei ollut. ja pyydän vielä muistamaan, että yli 10v hän on ollut moitteeton ja vastuullinen perheenisä. Ja on itsekin sanonut olevansa äärimmäisen kiitollinen kun pääsi rikollisesta elämäntavastaan.

On siis sanomattakin selvää, että mies häippäsi koska ei uskaltanut kertoa menneisyyttään kokonaan/ vähätteli ja itse asiassa valehteli kaksi kertaa asiaan liittyen. Ja koska exäni sattuu olemaan virkavallan edustaja, jonka mieskin tiesi.

Tiedän, että olen hullu tai jotain, mutta aivan mieletön ikävä raastaa koko ajan. Kukaan mies ei koskaan ole kohdellut minua niin hyvin, en ole koskaan tuntenut itseäni niin rakastetuksi. Hän oli avoin rakastaja ja muutenkin hellä, teki kotitöitä (jopa leipoi), viihtyi lasten kanssa ja otti niistä vastuuta, eläinrakas, mukava ja ihana muutenkin.
Ai niin exänsä kanssa hän oli yli 10v, kunnes exä lähti toisen miehen matkaan, mutta jo 6kk päästä halusi takaisin (mutta mies ei enää halunnut). Joten tämäkin kai "todistaa" tietyllä tavalla kohtelevan naisia hyvin??
Minusta tässä ei nyt kaikki kohtaa tai pala puuttuu. Kuinka päästään siitä, että suunnitellaan tapaamista, mutta mies "katoaa" siihen, että ollaankin leipomassa yhdessä lasten kanssa? En tarkoita ilkeillä, mutta kahdessa kuukaudessa on kyllä ehtinyt melko paljon tapahtua.

Ai niin exänsä kanssa hän oli yli 10v, kunnes exä lähti toisen miehen matkaan, mutta jo 6kk päästä halusi takaisin (mutta mies ei enää halunnut). Joten tämäkin kai "todistaa" tietyllä tavalla kohtelevan naisia hyvin??
No ei todellakaan todista! Yhtähyvin se voi todistaa, että kyse on ollu kahdesta katastrofimagneetista ja riippuvuussuhteesta.
Siihen nimittäin viittaa kovasti tuo, että olette tunteneet 2kk ja jo umpi rakastuneita! yleensä nopea eteneminen viestii siitä, että kyse ei ole parisuhteesta vaan riippuvuussuhteesta ja tämä nimimerkillä kokemusta on 17 vuoden riippuvuussuhteesta! 3kk tapaamisesta muutettiin yhteen ja 17 vuotta oltiin rakastuneita ajatukseen että ollaan rakastuneita!

ohhoh.mä en todellakaan ole ymmärtänyt että ihmiset tuomitsee noin rankasti rikosrekisterin.mun miehellä on pitkä rikosrekisteri pahoinpitelyistä,ryöstöistä,varkauksista,huumeiden hallussa pidoista ym .näistä taphtumista oli kuitenkin yli kymmenen vuotta ennen kuin tavattiin eikä ne ole missään vaiheessa ole ollut ongelma.
yhdessä ollaan oltu pitkään ja kaksi lasta.parempaa miestä ja lasten isää en olis voinut toivoa.
eikö teistä ihmiset muutu?oletko itse sama sin kuin kymmenen vuotta sitten?vai kasvoitko sinäkin?

ohhoh.mä en todellakaan ole ymmärtänyt että ihmiset tuomitsee noin rankasti rikosrekisterin.mun miehellä on pitkä rikosrekisteri pahoinpitelyistä,ryöstöistä,varkauksista,huumeiden hallussa pidoista ym .näistä taphtumista oli kuitenkin yli kymmenen vuotta ennen kuin tavattiin eikä ne ole missään vaiheessa ole ollut ongelma.
yhdessä ollaan oltu pitkään ja kaksi lasta.parempaa miestä ja lasten isää en olis voinut toivoa.
eikö teistä ihmiset muutu?oletko itse sama sin kuin kymmenen vuotta sitten?vai kasvoitko sinäkin?
Minä en osaa sanoa tuomitsenko, mutta kyllä varmaan varauksella suhtaudun. Johtuu siitä, että ne tuntemani ihmiset, joilla on rikosrekisteri, ovat todellakin sille rikoksen tielle lähdettyään sillä pysyneet, yleensä siihen asti, että niissä hommissa jollakin, lopuksi itsellään on henki lähtenyt. Uskon, että varmasti on olemassa ihmisiä, jotka tekevät jonkun rikoksen, mutta sitten jättävät rikokset taakseen ja elävät elämänsä ns kaidalla tiellä. Mutta minä en tunne sellaisia tapauksia. Voi tietysti olla myös niin, että joillakin ihmisillä, joitten kanssa olen tekemisissä on takanaan rikoksia, mutta minä en niistä tiedä. Enkä niin ollen ole varauksellinen heidän suhteensa.

Mun elämän perusperiaatteisiin kuuluu että eletään lain mukaan.Minä en halua tuttavapiiriini yhtään kriminaalia,en entistä,en nykyistä.
Varsinkaan lasteni lähelle en sellaisia ihmisiä päästä mikäli se minusta riippuu.
Kriminaalit ei muutu miksikään,korkeintaan näennäisesti mutta ei muuten.
Ihmisen perusluonne ei muutu,rikollinen on rikollinen aina.

Pari kuukautta olet juuh tuntenut...noh, niinhän tuo siskonikin kerkesi naimisiin asti parin vuoden suerustelun jälkeen, kunnes nyrkki alkoi heilumaan miehellä.:| Sana pahoinpitely saa mun niskavillat pystyyn.:mad:

Yritä nyt vaan ottaa ne vaaleanpunaiset lasit pois silmiltäsi ja tule järkiisi hyvä nainen!!!! Yrität jo tässä vaiheessa puolustella miestä ja selitellä kaikkea parhain päin, etkä suostu näkemään varoituksen merkkejä. Pysy erossa tyypistä, ellet halua sitten myöhemmin katua katkerasti. Äläkä missään nimessä altista lapsiasi sellaiseen soppaan.

[QUOTE="jjjj";22486601]ex miehesi on selvästi poliisi kun pääsee katsomaan rekisteriä. Tästä lähti ilmoitus poliisille koska on selvästi syyllistynyt rikokseen![/QUOTE]

Noh, mitäs ilmoitukseen laitoit? "Joku, ehkä poliisi, on jossain katsonut jonkun tietoja ja kertonut niistä jollekin."

[QUOTE="aha";22486719]Noh, mitäs ilmoitukseen laitoit? "Joku, ehkä poliisi, on jossain katsonut jonkun tietoja ja kertonut niistä jollekin."[/QUOTE]

Se on niiden tehtävä selvittää kuka/mikä katsoi. Susta on oikein että viranomainen katsoisi esim. sinun tietoja ja kertoisi niistä ulkopuoliselle?

Minusta tässä ei nyt kaikki kohtaa tai pala puuttuu. Kuinka päästään siitä, että suunnitellaan tapaamista, mutta mies "katoaa" siihen, että ollaankin leipomassa yhdessä lasten kanssa? En tarkoita ilkeillä, mutta kahdessa kuukaudessa on kyllä ehtinyt melko paljon tapahtua.

Ihan samaan kiinnitin huomiota. Tapasi netissä pari kuukautta sitten, suunnittelivat tapaamista mutta kuitenkin leiponeet yhdessä, siivoilleet, harrastanut seksiä ja mies on tonkin aikana pari kertaa häippässyt. Parin kuukauden aikana.

[QUOTE="akka";22486670]Mun elämän perusperiaatteisiin kuuluu että eletään lain mukaan.Minä en halua tuttavapiiriini yhtään kriminaalia,en entistä,en nykyistä.
Varsinkaan lasteni lähelle en sellaisia ihmisiä päästä mikäli se minusta riippuu.
Kriminaalit ei muutu miksikään,korkeintaan näennäisesti mutta ei muuten.
Ihmisen perusluonne ei muutu,rikollinen on rikollinen aina.[/QUOTE]

oletko koskaan ajatellut että joillakin olosuhteet ajavat rikollisuuteen nuorena?tekemään virheitä?oletko miettinyt mitä teke päivittäinen turpaan saanti omalta isältä pienen pojan mielelle yli kymmennen vuoden ajan kunnes pystyi itse antamaan takaisin?heräsikö sinussa vihaa?me ei kaikki olla ydinperheen kasvatteja.60-70-luvulla turpaan saamiseen ei puututtu niin hanakasti kun tänäpäivänä jolloin tukistaminenkin on rikos.
itse kartan naisten- tai lastenpieksijöitä,raiskaajia,murhamiehiä, mutta en näe pahan muutamaa snägäri illan päätteeksi tullutta pahoinpitelyä tai huumausaineen haallussa pitoa tai sanoisi sitä edes kriminaaliksi luonteeksi.

Tavallaan ymmärrän ap sinun tunteesi (olet mitä ilmeisimmin ihastunut hyvin voimakkaasti kyseiseen mieheen), mutta toisaalta olen kyllä samaa mieltä enemmistön kanssa. Eli sä et parin kk:n perusteella todellakaan voi tietää, miten asia olisi pitemmän päälle mennyt. Ja kyllähän miehen tuollainen menneisyys on taakka ja varmasti miehellä on vähintääkin joitain traumoja joko lapsuuteensa tai noihin tapahtumiin liittyen. Se, millä tavoin ja missä tilanteissa nuo traumat nousevat pintaan (vai onko ne käsitelty), on aina perin arvoituksellista. Ja kun sinulla on vielä lapsia, niin olisin kyllä erityisen varovainen. Järjellä ajateltuna nuolisin sinuna haavojani jonkun aikaa ja sen jälkeen unohtaisin kyseisen miehen.

Kiitoksia vastauksista. Ja kiinnitin huomiota tuohon yhteen ketjuun, jossa ihmeteltiin, miten näin lyhyessä on ehtinyt tapahtua niin paljon jne. Sekava oli tekstini ja siitä voi saada vääränlaisen käsityksen mutten jaksa sitä tässä nyt alkaa korjaamaan.
En todellakaan tiedä mitä teen, ehkä parasta antaa ajan kulua, erosta kulunut vasta niin vähän aikaa. Ehkä asiat selkeempiä parin viikon päästä?
Ai niin ja se salamarakastuminen (kommentti yllä); exäni kanssa muutettiin yhteen 2,5kk tuntemisen jälkeen ja olimme yhdessä 13v.

Kiitoksia vastauksista. Ja kiinnitin huomiota tuohon yhteen ketjuun, jossa ihmeteltiin, miten näin lyhyessä on ehtinyt tapahtua niin paljon jne. Sekava oli tekstini ja siitä voi saada vääränlaisen käsityksen mutten jaksa sitä tässä nyt alkaa korjaamaan.
En todellakaan tiedä mitä teen, ehkä parasta antaa ajan kulua, erosta kulunut vasta niin vähän aikaa. Ehkä asiat selkeempiä parin viikon päästä?
Ai niin ja se salamarakastuminen (kommentti yllä); exäni kanssa muutettiin yhteen 2,5kk tuntemisen jälkeen ja olimme yhdessä 13v.

Niin eli te ette oo tavannut, se vaan on kertonut leiponeensa ym. omassa kodissaan? :D Nyt taitaa olla niin et sä et kerro totuutta, joten ehkäpä sit sovitte toisillenne.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllöo;22492609:
Niin eli te ette oo tavannut, se vaan on kertonut leiponeensa ym. omassa kodissaan? :D Nyt taitaa olla niin et sä et kerro totuutta, joten ehkäpä sit sovitte toisillenne.

On se kyllä mun luona kerran pullaa leiponut, mutten ymmärrä miten tuo tähän liittyy ollenkaan. Thats not the point.

On se kyllä mun luona kerran pullaa leiponut, mutten ymmärrä miten tuo tähän liittyy ollenkaan. Thats not the point.

Kyllä vaikuttaa ihan helvetisti, että ootko tavannut sitä ollenkaan, ootko tavannut sen 2 kertaa vai 30 kertaa. Etkö itse sitä älyä? Ihminen voi puhua netissä mitä tahansa ja sepittää ties mitä, etkä TUNNE ihmistä edes kahden tapaamiskerran jälkeen. Etkä nyt varsinaisesti 30 kerran jälkeenkään, mutta on se parempi kuin se ettei olis tavannut ollenkaan.

Miksi olisi niin vaikea selvittää tuo yksi pieni asia lukijoille, kun monelle jäi kuitenkin epäselväksi että miten toi tapaamisasia menikään?

Jos mies on ollut kymmenen vuotta OIKEASTI hyvä aviomies ja isä, niin minusta voi sen jälkeen menneet jo unohtaa. Mutta ap:lla on mies, joka on kahdesti kadonnut kahden kuukauden aikana... En todellakaan luottaisi! Olen samaa mieltä kuin joku tuolla aiemmin, että juuri nuo selittämättömät häipymiset ovat tässä vielä suurempi ongelma kuin miehen väkivaltainen menneisyys. Olen pahoillani ap, mutta et voi tuntea tuota miestä vielä kunnolla. Olet vain ruusunpunaisesti ihastunut. Miksi selittelet parhain päin sitä, että mies häviää kerta toisensa jälkeen?

Yhteistyössä