täytän kalorilaskuriin ruokapäiväkirjaa. lasketaanko lautanen annoskokoon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
maksoin puolen vuoden kalorilaskuriin jäsenyyden. en oo ees tajunnu kuinka paljon syön tai sitten oon mokannut jotain! mulla on keittiö vaaka ja oon kyllä käyttäny sitä leipomisessakin aiemmin. nyt vaan ihmetyttää et miten helkkaris mun aamupalamysli maitoineen paino muka melkein KILON!!! tommosia annoksia oon siis sitte syöny pitemmän aikaa ja jos oisin tienny et kilos mysliä ja maitoa on noin hemmetisti kaloreita ni ois jääny väliin. mietin sitte sitä että punnitsinko oikein (kulho on aika painava) mut pakkohan noiden kalorimäärien mitä siel sivuila on on olla oikein ku eihän sitä mysliä ja maitoa voi siihen vaakan päällekkään suoraa kaataa :D mikä sit ois sopiva määrä laihduttajalle mysliä aamupalaks?

[QUOTE="vierailija";29235600]ei mul oo kun yks tommonen kulho mistä tykkään syödä aamupuurot tai myslit nii ei voi vähentääkään. vai sitte vasta kun se on tiskattu? kuinka tommosta voi muistaa sitte :D:D ei tällä päällä ainakaa[/QUOTE]

No siis häh. Mittaat sen kulhon painon tyhjänä ja vähennät sen sit muroannoksen määrästä.

[QUOTE="vierailija";29235600]ei mul oo kun yks tommonen kulho mistä tykkään syödä aamupuurot tai myslit nii ei voi vähentääkään. vai sitte vasta kun se on tiskattu? kuinka tommosta voi muistaa sitte :D:D ei tällä päällä ainakaa[/QUOTE]

JOS sä nyt ihan oikeesti ja tosissas kysyt tätä, niin vaa´an voi kalibroida sen lautasen kanssa. Eli pistät sen sun vakiolautasen tyhjänä siihen vaa´alle ja rullaat sen siinä kohtaa nollille (digitaalisessa jostain nollausnappulasta varmaan) ja siitä lähtien sä voit tosi helposti punnita sun ruoat sillä samalla lautasella niin että näet pelkän ruoan painon ;)

JOS sä nyt ihan oikeesti ja tosissas kysyt tätä, niin vaa´an voi kalibroida sen lautasen kanssa. Eli pistät sen sun vakiolautasen tyhjänä siihen vaa´alle ja rullaat sen siinä kohtaa nollille (digitaalisessa jostain nollausnappulasta varmaan) ja siitä lähtien sä voit tosi helposti punnita sun ruoat sillä samalla lautasella niin että näet pelkän ruoan painon ;)

en tajua. ei siinä oo kun kaks nappia?

[QUOTE="vierailija";29235631]en tajua. ei siinä oo kun kaks nappia?[/QUOTE]

Voit tehdä näinkin. Ihan yksinkertaista koulumatematiikkaa:

1. Punnitset kulhon tyhjänä. (Pistät painon ylös johonkin.)
2. Laitat kulhoon ruokaa.
3. Punnitset sen uudelleen.
4. Vähennät painosta aiemmin punnitsemasi kulhon painon.
5. Saat ruoan painon ilman kulhon painoa.

[QUOTE="vierailija";29235636]no haloo ei nii! mut ei se oo tyhjä se kulho edelleenkään :D huoh[/QUOTE]

Eksää tyhmä oikeasti tajua että mittaat sen tyhjän kupin painon ja vähennät sen siitä koko annoksen määrästä? Et vissiin. Pakko myöntää et ihan hauska trolli kerrankin.

[QUOTE="harmaa";29235644]Voit tehdä näinkin. Ihan yksinkertaista koulumatematiikkaa:

1. Punnitset kulhon tyhjänä. (Pistät painon ylös johonkin.)
2. Laitat kulhoon ruokaa.
3. Punnitset sen uudelleen.
4. Vähennät painosta aiemmin punnitsemasi kulhon painon.
5. Saat ruoan painon ilman kulhon painoa.[/QUOTE]

mikä täs on nyt nii vaikeeta teidän tajuta ku siel on kulhossa mysliä ja maitoa. mut tää ohje kuullostaa ihan toimivalta, kiitti. mut ei tähän ongelmaan kun mysliannosta mittaa

[QUOTE="vierailija";29235657]mikä täs on nyt nii vaikeeta teidän tajuta ku siel on kulhossa mysliä ja maitoa. mut tää ohje kuullostaa ihan toimivalta, kiitti. mut ei tähän ongelmaan kun mysliannosta mittaa[/QUOTE]

No, tyhjennä se kulho. Oikeasti, ei tämä ole enää edes hauska provo. Et tainnut ajatella ihan loppuun...

en ymmärrä miks täällä sit aina alkaa toisten haukkuminen kun apua kysyy. selvitän sit muualta. jos kaadan myslin nyt pois nii eihän se oo sit ees sama tulos kun oon siitä kuitenkin jo osan syöny...

[QUOTE="vierailija";29235678]en ymmärrä miks täällä sit aina alkaa toisten haukkuminen kun apua kysyy. selvitän sit muualta. jos kaadan myslin nyt pois nii eihän se oo sit ees sama tulos kun oon siitä kuitenkin jo osan syöny...[/QUOTE]

Syö kulho tyhjäksi ja sitten punnitsee sen..

Kannattaa käyttää esim paperi- ja muoviastioita niin ne sun annokset ei sitten ole niin painavia! Syöt kato paljon vähemmän kaloreita, posliinikulhot on paaaaljon painavampia.

Yhteistyössä