Täytekakun leipominen, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavuton

Vieras
Ekaa kertaa tekemässä täytekakkua...kuuluuko siihen kermavaahtoon laittaa sokeria, siis kun sinne väliin oon kermavaahtoa laittamassa? Entä voiko kaikkiin väleihin laittaa vaan jotain vauvasosetta ja kermavaahtoa vai kuuluisiko laittaa erilaisia täytteitä eri kerrosten väliin?

Laita sokeria tai vaniljasokeria kerman joukkoon.Älä laita tavallista kuohukermaa,ei pysy kauniina kauaa.Voit laittaa samaa täytettä koko kakkuun.Myös banaani,hillot,marja/hedelmärahka on hyvää kakun välissä.Muista kostuttaa hyvin kakku ettei tule liian kuivaa.

Noihan on kaikki ihan makukysymyksiä. Mie tykkään ainakin laittaa sokeria kermaan.....
voi laittaa samaa kaikkii tai vaikka kahta erilaista.

Ei varmastikkaan ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa vaan kukin tekee niinkuin tykkää. Väliin sopii myös rahka, vaniljavaahto, vaahtoutuva suklaamousse yms yms hillot, marjat, hedelmät.

Oi, mun alko nyt tekemään mieli suklaatäytekakku.

Mä en laita kermavaahtoon sokeria, mikäli kakun päälle tulee makeita koristeita. Mansikkakakkuun tms. laitan ripauksen vaniljasokeria. Yleensä täytän kakun edellisenä pvänä jääkaappiin kostumaan kunnolla (en kostuta kauheasti nesteellä vaan annan soseiden imeytyä taikinaan)

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis voiko vaikka vaahtoutuvaa vaniljakastiketta laittaa väliin?

No ei ne mun mielestä ikinä vaahtoudu tarpeeksi. Kiva sit jos täytteet valuu kakusta...

Juu, en minäkään saa nuita tarpeeksi kiinteiksi, ettei sitten kakussa lössähtäis :/

Ja sitten...ei ole kakkukupua tollaseen suorakaiteen muotoiseen kakkuun :( Onko mitään vinkkiä, mihin sen voisi laittaa?

Mä yleensä teen niin että täytän kakun jo tarjoilua ja koristelua edeltävänä päivänä ja silloin kakun päälle voi heittää folioo tai kelmua, sitten tarjoilupäivänä päällystän kakun enkä oo laittanu mitään enää päälle. Jotkut tökkii esim. hammastikkuja kakkuun ja virittää niitten varaan kelmua.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
siis voiko vaikka vaahtoutuvaa vaniljakastiketta laittaa väliin?

No ei ne mun mielestä ikinä vaahtoudu tarpeeksi. Kiva sit jos täytteet valuu kakusta...

Juu, en minäkään saa nuita tarpeeksi kiinteiksi, ettei sitten kakussa lössähtäis :/

Ei saa juu. Jos haluaa sitä käyttää niin kannattaa sekottaa vaikka rahkan kanssa niin tulee jäykempää.

Kiitos hyvistä neuvoista, ootte ihania!! Nyt on kakku täytetty (vaniljakastiketta en sit uskaltanu laittaa) ja kelmulla peitettynä jääkaapissa odottamassa huomista täyttämistä, joka onkin sitten kokonaan toinen juttu...

Yhteistyössä