Täytekakun täyte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Uusavuton kakun tekijä tarvis vinkkejä täytekakun täyttämiseen? Ajattelin tehä ihan sokerikakkupohjan ja sitten päälystää sen sokerimassalla ja päälle jotain koristeita eli ihan simppeli. Kakut olis tulossa 8v ja 10v tytöille. Täyte vinkkejä kaipailisin ja miks ei parempia ideoita koristeluunkin?

Väliin voit laittaa hedelmiä/hilloja + kreemiä/kermaa (halutessasi) myös kaikki murskatut suklaat (pätkis, marianne ym.) käy hyvin kerman sekaan. Lisäksi voi käyttää erilaisia mousseja (joita saa puolivalmiinakin).
Tavaraa saa olla ihan runsaasti siellä välissä ja kannattaa tehdä välien täyttäminen jo edellisenä päivänä niin ehti kostua kunnolla.

Kostutus appelsiinimehulla, jossa teelusikallinen sokeria / 2 dl mehua.
Alimmaiselle levylle mansikkahilloa, jossa mieluusti niitä mansikoitakin. Keskilevy päälle ja siihen kermavaahtoa jossa hieman maitorahkaa (itse vatkaan sen 2 dl purkin, johon laitan 2 rkl rahkaa) ja banaania viipaloituna reilusti.

Sokerimassa on aivan hirveää enkä todellakaan edes ota sokerimassalla päällystettyä kakkua. Ällöttää miten sitä mällätään paljain käsin. Juu aina sanotaan, että hanskoja voi pitää, mut telkkarissa ainakaan ei kellään kakkumaakarilla ole hanskoja. Joillain on vielä niin likaiset kynnenaluset kun nysväävät jotain sokerimassapalleroita käsin, yökk!

Minä kostutan yleensä vaniljamaidolla, väliin sitten kauden marjoja, tai ananasta & vadelmaa, vadelma+omenahillo, mitä millonkin, mutta en ikinä ällömakeita kaupan marjahilloja :D
Sitten sipaus kermaa, mikä on makeutettu sokerilla ja vaniljalla. Kumpikin kerros samalla tyylillä, kansi päälle ja siihen kevyt kostutus. Päällystykset sitten sen mukaan, että mitä siihen tulee, ap:n tapauksessa ohut kerros sopivan napakaksi vaahdotettua kermaa ja sen sokerimassan. Ja siihen sitten ne jotkut härpäkkeet, mitä sattuukin oleen ja keksiin.

Viimeksi laitoin lapsen synttärikakun väliin kondensoidusta maidosta tehtyä kinuskia ja sen päälle kerma-mascarponevaahtoa daim-sattumilla ja vadelmia. Tätä tuli siis kahteen väliin, muuten oli ihan tavallinen levykakkupohja. Oli tosi hyvää!

Yksi aikaisempi suosikkini (sai kehuja myös vierailta) on itse tehty mangohillo ja sen päälle kinuskikerma.

• Tykkää
Reactions: Nap
Kiitos ihanista vinkeistä. Täyte vaihtoehtoja tuli paljon ja ihania. Lisääkin saa laittaa (Näistä vinkeistä voi olla jollekkin muullekkin apua) ja sitten jos jollakin olis parempi koristeluvinkki kuin tuo sokerimassa joka olis helppo tehä

Kostuttaa voi vaikka makuvichyllä.
Täytteeksi voi laittaa vaikka tuoretta mansikkaa, sitä kun on jo saatavilla. Sitten kermavaahtoa jonka joukkoon on vähän sekoitettu rahkaa.

Mulla on yleensä aina pari kakkupohjaa pakastimessa. Sieltä on helppo sulattaa kun tarvetta tulee.

Että voit vaikka pakastimeen tehdä valmiiksi. Sulaa nopsaan, muutamassa tunnissa.

Näin kuumalla ja kostealla ilmalla en montaa päivää huoneenlämmössä säilyttäis, homehtuu. Mutta vuorokausi vielä menee, pakkaat pussiin kun pohja on täysin jäähtynyt.

Yhteistyössä