Täytetyt paprikat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bell peppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bell peppa

Vieras
En ole ikinä syönyt noita, mutta kuulostavat todella herkullisilta ja nyt tekisi mieli kokeilla tehdä. Pari enemmän tai vähemmän uusavutonta kysymystä olisi :)

Menevätkö nuo kovin pahoiksi myöhemmin mikrossa lämmitettynä? Kahdelle syöjälle niitähän tulee väkisinkin tehtyä liikaa, tai sitten pitäisi paistella ja keitellä kovin pieniä annoksia täytteitä että tulisi valmistettua vain yhdelle aterialle riittävä määrä.

Ovatko nuo oikeastaan enemmän pääruoka vai lisuke? Olen itse mieltänyt varsinkin lihaversiot pääruoaksi salaatin kera, mutta monissa resepteissä puhutaan niistä lisukkeina. Minkä kanssa syötte täytettyjä paprikoita?

Sitten saa vielä kertoa, jos on mielessä jotain hyviksi todettuja täytteitä :)

Täytetyt paprikat on nam! Voi olla lisuke tai pääruoka, lihatäyte ehkä tosiaan pääruoka. Mutta kyllä niitä useamman jaksaa syödä. Ja voi lämmittää mikrossa myöhemmin mutta ei kannata liikaa ettei lötsähdä.

Ihan hyvin toimii mikrossa lämmitettynä.
Tuolla ohjeella joskus tein, tein kyllä vain yhden täytteen joka oli yhdistelmä noista jauheliha ja sienitäytteistä.
http://www.valio.fi/reseptit/taytetyt-uunipaprikat/

Me ollaan yleensä syöty ihan pääruokana niitä. Meillä jopa lapset, jotka ovat tosi niukkaruokaisia, syövät niitä hyvällä halulla.
Noh, minä teenkin niistä yleensä tosi ruokaisia, eli laitan sinne reilusti kinkkua/pekonia ja koskenlaskijaa jne. Niistä tulee tosi hyviä ja ovat täyttäviä.

Pääruokana ollaan syöty, paistettua jauhelihaa,sipulia,tomaattia ja mausteita,vähän keitettyä riisiä sisälle ja päälle juustoraastetta,kypsennetään uunissa ja tarjoillaan salaatin kanssa.

Yhteistyössä