Täyttääkö tää alkoholismin merkit mielestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7thHeaven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuori olet vielä ja toivo ei ole menetetty :) Itsekin olin saman ikäisenä aika herkkä lähtemään ja menemään muiden kanssa baanalle. Etelän matkojen jälkeen jäi aina putki päälle, mutta siitä pääsee eroon kun on vaan halua. Pahana en pidäjos pari kertaa kuussa heittää ns aivot narikkaan kunhan se ei mene täysin yli. Muisti ei saa mennä eikä saa örveltää että saa kuulla jälkeenpäin. Yksin varmaan vaikeaa rajottaa juomista, tarviit siihen zempparin joka on sun tukena ihan siinä arjessakin.

Mielestäni et ole alkoholisti - vielä. Ehkä sillä tiellä kuitenkin? Mutta et välttämättä. Itse olen alkoholistin lapsi, ja nuorempana käytin itsekin alkoholia paljon. Viikonloppuisin ja joskus viikollakin käytiin kavereitten kanssa baareissa. Silti tiesin aina, ettei olisi ongelma lopettaa juomista, sitten kun haluaa. Kolmekymppisenä tulin äidiksi, ja sen jälkeen olen juonut muutaman kerran vuodessa.

Mun mielestä sillä määrällä ei niinkään ole väliä, vaan sillä että olet itse siitä huolestunut. Jos asia sua vaivaa niin kyllähän se kertoo että käytät liikaa. Jos oisin sinä niin jättäisin yksinään arkisin juomisen pois mutta kamujen kanssa vloppusin antasin mennä ihan siinä missä ennenkin :)

vaude, sun elämä kuulostaa aika samalta joistain kohti kuin mun... Paitsi mun alkoholinkäyttö jäi joskus kauan sitten ja tunnen olevani paljon vanhempi :)

Mutta mä huomaan, että et ole vielä pahasti ongelmissa asian kanssa ja vedä nyt se peli poikki, kun se on vielä helppoa!

Mun faija on ollut ikuinen tissuttelija... yhden kaljan (0,5) joi joka päivä rankan työpäivän päätteeksi. Mutta luoja tietää miten paljon nykyään, tuntuu vain sille, että hänkin juo enemmän nyt kuin antaa ymmärtää... Yksikseen kun asustelee, etten ole enää häntä paimentamassa :D

On suuri määrä! :( Luepa mun aloitus aiheesta, ehkä se tsemppaa sua muutokseen. Suosittelen ehdottomasti hankkimaan apua nyt, kun ei ole vielä liian myöhäistä.

Yhteistyössä