täytyy kyllä sanoa, että suomi on holhousyhteiskunta, ei voi kuin nauraa

Alkuperäinen kirjoittaja §:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä, mutta sen rikkomisesta ei saa antaa rangaistusta. Siksi pakkoa ei oikeasti ole.

Poliisin on silti pakko puuttua tilanteeseen ja estää rikoksen jatkuminen.

Ja mammat ei pyöräile, kun kampaus menee. Ja äijät ei laita munankuorta päähänsä. Ja joku ei ota kaupungille kantaakseen kypärää, kun joku kuitenkin nussisi sen tangosta ja lähtee siten volkkarilla.

Juuri ne, jotka hyötyisivät eniten tälläisestä liikunnasta jättävät liikkumatta lain vuoksi. Kokonaisuudessaan olisi parempi, jos tälläisiä "signaaleja" ei läheteltäisi yhteiskunnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Abc:
Miksi siihen ihanaan rantapäivään pitäisi siideriä ostaa? Opettele sinäkin vaan olemaan ihan kokonaan selvinpäin niin ei tarvitse täällä kiukutella kun ei myydä alkoholia.

Vittu mikä pässi olet oikke känniin tulee kun yhden juo ei jessus voit tunkea sen kukka hattus perseeseen

Miksi se yksi sitten pitää juoda jollei siitä edes känniin tule? Kyllä siinä joku ihmeellinen taika on ja jossain se yksikin tuntuu jos kerran se pitää juoda? Miksei ostaa sitten mehua tai limsaa? Sinä se tässä pässi olet jollet sitä tajua. Ja sitä paitsi, kukkahattu on yhdyssana.
No yhtälailla sä voisit täällä saarnata, että miksi ihmeessä pitää saada se yksi suklaapatukka/sipsipussi/berliininmunkki, miksei voi vaan opetella olemaan ilman kun epäterveellisiä ovat ja ei kai siinä yhden syömisessä mitään taikaa ole. Tai että mikset voi ostaa kokiksen sijaan kivennäisvettä. Tässä sulle shokeeraava uutispaukku: ihmiset tykkää eri jutuista! Oooh!

Alkuperäinen kirjoittaja pv:
Alkoholin kulutukseen vaikuttaa kaksi asiaa: hinta ja saatavuus. Alkoholi on aiheuttanut suurimman osan Suomen työikäisten ennenaikaisista kuolemista joka vuosi tähän mennessä.

Eikä ole. Vasta viime vuosien aikana on menty sydänkohtausten ohi. Ja sekin johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että sydänkohtaukset ovat vähentyneet ja hoito parantunut.

No epäselvästi ilmaisin, mutta mietis kuinka paljon esim. sydänkohtausten ja kaikkien muiden terveysongelmien ja tapaturmien taustalla on alkoholi. Kyllä se kuningas alkoholi tappaa tässä maassa eniten niin suorasti kuin epäsuorasti. Puhumattakaan vaikutuksista joita se aiheuttaa lapsille, joiden vanhemmat juo.

Alkuperäinen kirjoittaja pv:
Alkoholin kulutukseen vaikuttaa kaksi asiaa: hinta ja saatavuus. Alkoholi on aiheuttanut suurimman osan Suomen työikäisten ennenaikaisista kuolemista joka vuosi tähän mennessä.

Eikä ole. Vasta viime vuosien aikana on menty sydänkohtausten ohi. Ja sekin johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että sydänkohtaukset ovat vähentyneet ja hoito parantunut.

No epäselvästi ilmaisin, mutta mietis kuinka paljon esim. sydänkohtausten ja kaikkien muiden terveysongelmien ja tapaturmien taustalla on alkoholi. Kyllä se kuningas alkoholi tappaa tässä maassa eniten niin suorasti kuin epäsuorasti. Puhumattakaan vaikutuksista joita se aiheuttaa lapsille, joiden vanhemmat juo.

Ilmaisit väärin. Alkoholista tuli ykkönen vasta muutama vuosi sitten. Ykkönen se silti on.

Miksi siihen ihanaan rantapäivään pitäisi siideriä ostaa? Opettele sinäkin vaan olemaan ihan kokonaan selvinpäin niin ei tarvitse täällä kiukutella kun ei myydä alkoholia.

Oletko ihan tosissaan? Henkilö joka juo harvoin ja halusi YHDEN siiderin. :D

Onhan se vähän hassu sääntö (laki?), mutta eipä tuo mikään valtionsalaisuus ole vaan ihan yleisesti tiedotettu asia - siis se ettei alkoholia myydä ennen kello yhdeksää aamulla. Se lukee täälläpäin monen kaupan ovessa/kassallakin.

Nyt alkoikin tekemään siideriä mieli...taidan hakea yhden, mennään lasten kanssa retkelle rannalle :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Onhan se vähän hassu sääntö (laki?), mutta eipä tuo mikään valtionsalaisuus ole vaan ihan yleisesti tiedotettu asia - siis se ettei alkoholia myydä ennen kello yhdeksää aamulla. Se lukee täälläpäin monen kaupan ovessa/kassallakin.

Nyt alkoikin tekemään siideriä mieli...taidan hakea yhden, mennään lasten kanssa retkelle rannalle :p

Mäkin taidan illalla nautiskella yhden tv:n ääressä, kun tyttö on mennyt nukkumaan :p Edelliskerrasta onkin jo aikaa. Kyllä on hyvää kylmä siideri jääkuutioilla :heart:

juoppo mikä juoppo :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja lol:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
siis sen takiahan lakeja säädetään, kun ilman niitä ihmiset eläis ku pellossa.

olishan se kiva et kaikki ymmärtäis asiat ilman lakeja, ja osaisivat käyttäytyä ilman et jokainen asia pitää ihan lakiin asti kirjata.

siinä vaiheessa kun ihmiskunta on kehittynyt siihen pisteeseen et kenellekkään ei tarvitse kertoa mikä on hyväksyttyä ja mikä ei, lakeja ei enää tarvita.

ihan yhtälailla mua kummaksuttaa se, et lakiin on pitänyt kirjata et murha ei ole ok, senkin pitäisi olla kaikille päivänselvä asia, mut onko?

ei se lainlaatioiden vika ole et ihmiset on tyhmiä :saint:

Suomessa saa nussia koiraa. Se ei ole laitonta. Tekeekö kaikki silti niin?

:laugh: Tiesitkö muuten, että eläimiin sekaantuminen on ollut Suomessa melko yleistäkin jossain vaiheessa armasta historiaamme...

Tiesitkö muuten, että Suomessa oli kohu-uutinen, kun lehdistö tajusi, että ruotsissa eläimiin sekaantuminen ei ole rikos. Se levisi mediassamme jonkin aikaa.

Vasta sitten tajuttiin, että täällä on samanlainen laki.

En tiennyt.
Mutta mä puhuin ajasta ennen sua ja mua. Olisko ollut 1700 > tai jo aiemminkin...?

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Mäkin taidan illalla nautiskella yhden tv:n ääressä, kun tyttö on mennyt nukkumaan :p Edelliskerrasta onkin jo aikaa. Kyllä on hyvää kylmä siideri jääkuutioilla :heart:

Mä taidan huomenna ostaa oikein kunnon ranskalaista mullalle maistuvaa sidukkaa...ihan tän ketjun kunniaksi. :attn: Cheers mates!

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
no en mä odottamaankaan viitsinyt jäädä, kun kotona odotettiin ruokaa.

Ei meillä vaan kotona kukaan odota ruokaa yhdeksän jälkeen eikä varsinkaan niin hätäisenä, etteikö nyt sitä kymmentä minuuttia voisi istuskella kaupan ulkopuolella nauttimassa kesästä vaikka jätskiä syödän.

no en mä odottamaankaan viitsinyt jäädä, kun kotona odotettiin ruokaa.

Ei meillä vaan kotona kukaan odota ruokaa yhdeksän jälkeen eikä varsinkaan niin hätäisenä, etteikö nyt sitä kymmentä minuuttia voisi istuskella kaupan ulkopuolella nauttimassa kesästä vaikka jätskiä syödän.

kyllä sitä vaan maatalossa odotetaan, kun miesväen pitää joutua pelloille

Voihan sitä siideriä ostaa ennen aamuyhdeksää, valitsee vain alkoholittoman vaihtoehdon! Ne on hyviä ja makuvaihtoehtojakin on monia! Jos yhden siiderin ostaa, niin ei kai sillä merkitystä ole, onko se holiton vai holillinen?

Voihan sitä siideriä ostaa ennen aamuyhdeksää, valitsee vain alkoholittoman vaihtoehdon! Ne on hyviä ja makuvaihtoehtojakin on monia! Jos yhden siiderin ostaa, niin ei kai sillä merkitystä ole, onko se holiton vai holillinen?

Alkuperäinen kirjoittaja selittelyä:
Jos on pakko aamusta saada alkoholia niin on alkoholiongelma.

jes. täytyypä huomenna soittaa a-klinikalle ja kertoa sinne tämä mun suuri alkoholi ongelma. kun selvästi mä tarviin apua, kun illalla meinasin yhden siiderin juoda ja ukko yhden.

Tälläinen käytös on jo totta kannabiksen kohdalla. Tavalliset tallaajat hakevat lappuja, jotta selviävät ilman rangaistusta.

Poliisi voi jättää nimittäin tuomitsematta, jos sitoutuu hoitoon. Koita siinä sitten keksi, miten hoidat satunnaista pössyttelijää.

Alkuperäinen kirjoittaja +++:
Mä olen ymmärtänyt, että kassakone ei anna lyödä kassaan alkoholia ennen ysiä. Eli vaikka kassa olisi halunnut myydä, niin se ei olisi pystynyt..

Ihana selitys :laugh: Mä sanon aina noin, kun ihmiset unohtaa alennuskupuponkinsa. MINÄ antaisin alennuksen mielelläni, mutta tämä kone ei hyväksy ilman kuponkia...

on se näin, ainaki kun yks tuttu oli jonossa jo ollu ennen yhdeksää mutta vasta kassan kohdalla 9 aikaan/ jälkeen, olivat joutuneet ettimään koodit erikseen tuotteille kun kone ei ollu antanu suoraan enarilta enää. :)

siitä en tiedä antaako kone myydä vai ei,mutta sen tiedän että jos myyjä myy niin sanomista tulee. laki on laki sen yhdenkin siiderin kohdalla.
mun mielestä se ois hyvinkin voinu olla kello 7 se raja. monikin käy kaupassa heti aamusta ja samalla vaikka ne mahdolliset saunabisset ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Nyt se yltyi juomaan kun viinasta puhuttiin. Jotkut ovat hyvin helposti houkuteltavissa pahan pauloihin.

Yhteistyössä