täytyy sanoa, että aika erikoinen hevosen omistaja :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Eilen illalal miehen kaveri soitti, ja kysyi, voisiko siskonsa hevonen tulla yhdeksi yöksi tohon meidän talliin. Oli ollut toiselle tallille menossa, mutta oli kai tullut joku sekaannus, eikä ollutkaan vapaata paikkaa hevoselle.
No hevonen tuli tuohon illalla, eikä sen jälkeemn ole omistajasta kuulunut mitään :o |O

Onneksi tuolla oli vielä entisten asukkaiden jäljiltä heinää, ja yhdessä tarhassa vielä tolpat pystyssä, niin on saanut syötävää ja päässyt jalottelemaan meidän toimesta.

Hieman ihmetyttää, miten joku tekee noin.

Pitäis varmaan ottaa yhteyttä omistajaan, niin tietäis mitä meinaa tehdä.

Viimeistään huomenna aamulla soittaisin ja kysyisin et mikä nyt on homman nimi.

Ei noin kuulu käyttäytyä.
Kyllä mä ymmärän jos sekannus on käynyt, mutta kyllä hänen kuuluu hoitaa hevosensa sen teillä ollessa tai sit sopia teidän kans hoitamisesta sekä myös ajasta jonka se teillä viettää.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78:
hevosen pitäminen on kallista ja jos haluaa lopettaa hevosen tulee sekin kalliiks, helpompi o hylätä hevonen

Tän mäkin olen kuullut, mutta miksi ei sitten myisi sitä, edes halvalla??

siit tuli ohjelmaki ko hevosii hylätää vuokratalleil, ehkä ei kellee kelpaa ostaa/ kiinnostusta myydä, hylätään vaan.

hevosen pitäminen on kallista ja jos haluaa lopettaa hevosen tulee sekin kalliiks, helpompi o hylätä hevonen

siit tuli ohjelmaki ko hevosii hylätää vuokratalleil, ehkä ei kellee kelpaa ostaa/ kiinnostusta myydä, hylätään vaan.

Mä en kyllä käsitä... :/
Hevosesta on iso vastuu ja ilo, tuskin kukaan hetken mielijohteesta ostaa, niin sitten hylätään tuosta vaan :|

en käsitä mäkään.. mä voisin vaikka ilmaiseksi ottaa terveen ja fiksun hevosen/ponin, enkä usko että oon ainoa. miksi ihmeessä ei omistaja viitsi laittaa ilmoitusta vaikka nettiin, että annetaan? en ymmärrä, en.

Hevosesta on iso vastuu ja ilo, tuskin kukaan hetken mielijohteesta ostaa, niin sitten hylätään tuosta vaan :|

Voi kuule noita on vaikka kuinka.

Tee puolisen vuotta vapaaehtoisena hommia eläinsuojelussa voit yllättyä monesta asiasta mitä ihminen tekee

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Tee puolisen vuotta vapaaehtoisena hommia eläinsuojelussa voit yllättyä monesta asiasta mitä ihminen tekee

:(
Itseasiassa ei huono idea... Onko sellainen mahdollistakin vai tarkoitatko löytöeläintaloa?

:(
Itseasiassa ei huono idea... Onko sellainen mahdollistakin vai tarkoitatko löytöeläintaloa?

On mahdollista toimia eläinsuojelutyössä vapaaehtoisena, nuo löytöeläinsuojat kuuluvat samaan.
Ota yhteyttä oman paikkakuntasi yhdistykseen ja kysy miten heillä toimitaan näissä asioissa.
vapaaehtoisia tarvitaan aina monissa tehtävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
kerro borkku lisää mitä vapaaehtoiset voi tehdä? voiko työskennellä vain vaikka yhtenä vkl kuukaudessa?

Jokaisella yhdistyksellä on omat sääntönsä, joten en voi sanoa että kaikkialla toimitaan samoin, mutta vapaaehtoiset voivat hyvinkin toimia vaikka löytöeläin kuljettaja yhtenä viikonloppuna kuukaudessa. Löytöeläinsuojat tarvitsevat hoitavia ja silittäviä käsiä myös. Koirat ulkoiluttajia ja siten on sijaiskoteja vailla olevat eläimet, joiden hoitaminen kodeissa on mun mielestä se hienoin työ mitä voi tehdä. en väheksy mitään tekoa noiden eläinten kohdalla, joita on kaltoin kohdeltu kuitenkaan.

Eläisuojelutyö on äärettömän tärkeää eikä yksikään vapaaehtoinen ole liikaa.

Yhdellä sukulaisella on talli. Sielläkin on hylätty heppa, omistaja on kahden vuoden aikana käynyt ehkä kerran-kaksi ratsastamassa. Kyllä se maksut maksaa jne, mutta kukaan ei hevosella ratsasta... tuskin heppa siitä kärsii, laitumella saa olla muiden hevosten kanssa ja juosta vapaana, mutta ihmettelen kyllä omistajaa silti.

Saanko mä kysästä tässä ketjussa kun kerta paikalla on löytöeläinväkeä että onko kysymyksessä " minkä hintainen pentu on?" jotain sellaista mitä ei saa kysyä.
Mä nimittäin olin hankkimassa meille kissanpentua aikaisemmin ja otin yhteyttä myös löytöeläintaloon. Kyselin muutamassa sähkärissä tietoja eläimestä mulle vastattiin ihan kiltisti. Mutta kun kysyin hintaa niin siihen loppui vastaus.
Kun en mä hintaa ratkaisevana tietenkään pidä mutta mikäli olen lemmikkiä hankkimassa niin minusta olisi ihan kiva tietää onko kulu 50 vai 500?..

Mä en sitten saanut sieltä meille kisua.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Saanko mä kysästä tässä ketjussa kun kerta paikalla on löytöeläinväkeä että onko kysymyksessä " minkä hintainen pentu on?" jotain sellaista mitä ei saa kysyä.
Mä nimittäin olin hankkimassa meille kissanpentua aikaisemmin ja otin yhteyttä myös löytöeläintaloon. Kyselin muutamassa sähkärissä tietoja eläimestä mulle vastattiin ihan kiltisti. Mutta kun kysyin hintaa niin siihen loppui vastaus.
Kun en mä hintaa ratkaisevana tietenkään pidä mutta mikäli olen lemmikkiä hankkimassa niin minusta olisi ihan kiva tietää onko kulu 50 vai 500?..

Meillä on näin

http://www.ehy.fi/page17.aspx

Tuo on ihan yhtäläinen kysymys mitä kaikki muutkin kysymykset mun mielestä ja totta mooses pitää tietää minkä verran sitä pätäkkää mukaansa varaa. Aika älytöntä toimintaa tollanen mun mielestä.

Meillä on näin

Tuo on ihan yhtäläinen kysymys mitä kaikki muutkin kysymykset mun mielestä ja totta mooses pitää tietää minkä verran sitä pätäkkää mukaansa varaa. Aika älytöntä toimintaa tollanen mun mielestä.

Mä nimittäin yllätyin vähän. Tiedän kyllä että jotkut on todella herkkiä siitä että kun kysytään hintaa mutta olis ollu vaan kiva tietää että paljonko varaa rahaa mukaan lemmikin ostoon. Ja tosiaan ensin kerroin meistä ja millaiseen seuraan pennun olisi tarkoitus muuttaa ja kyselin pennun taustoja/pelkoja yms. Että viesti ei ollut "mitä kissa maksaa"-tyylinen. Jäi vain sikäli harmittamaan että mielelläni olisin antanut kodin jollekin sitä tarvitsevalle varsinkin kun aina toitotetaan että kodittomia kissoja on liikaakin.

Meillä on näin

Mä nimittäin yllätyin vähän. Tiedän kyllä että jotkut on todella herkkiä siitä että kun kysytään hintaa mutta olis ollu vaan kiva tietää että paljonko varaa rahaa mukaan lemmikin ostoon. Ja tosiaan ensin kerroin meistä ja millaiseen seuraan pennun olisi tarkoitus muuttaa ja kyselin pennun taustoja/pelkoja yms. Että viesti ei ollut "mitä kissa maksaa"-tyylinen. Jäi vain sikäli harmittamaan että mielelläni olisin antanut kodin jollekin sitä tarvitsevalle varsinkin kun aina toitotetaan että kodittomia kissoja on liikaakin.

Vuosikausia ku oon ollu ton eläinsuojelun kans tekemisissä, niin oon törmänny fanaattisuuteen myös, mikä ei ole lopulta kenenkään edun mukaista :(

Vuosikausia ku oon ollu ton eläinsuojelun kans tekemisissä, niin oon törmänny fanaattisuuteen myös, mikä ei ole lopulta kenenkään edun mukaista :(

Enhän mä nyt sit loppujen lopuksi tiedä katkesiko sähköinen yhteys vai menikö herneet nenuun rahakysymyksestä mutta kuitenkin kurjaa jollekin kissalle joka ei nyt sitten saanutkaan kotia. Ja mikäli niitä kissoja on niin paljon vailla kotia ja keskustelu loppuu hintakysymykseen niin varmaan jääkin paljon kodittomaksi.
Tuskin tämä silti kovin yleinen käytäntö on, ehkä hällä sitten oli vain paha päivä.. :whistle:

Mieluiten olisin hankkinut siksikin kissan suojelun kautta kun ne on aika usein "parempia" kuin ihan peruskotikissat. Ei toki kaikki mutta joskus vaan olen törmännyt jos jonkinlaiseen kissanmyyjään. " joo, tän äiti on hieno 1/4 norjalainen, ei me koskaan olla mitään kissaa madotettu mutta hintana ollaan pidetty 650e ja osaa hienosti tulla toimeen hiirillä :whistle: " :headwall:
Tarkoitan siis sitä että EHKÄ joskus madotettu ja tarkastettu kissa on parempi ottaa ettei heti tarvitse alkaa iskemään kuuria kuurin perään.

Enhän mä nyt sit loppujen lopuksi tiedä katkesiko sähköinen yhteys vai menikö herneet nenuun rahakysymyksestä mutta kuitenkin kurjaa jollekin kissalle joka ei nyt sitten saanutkaan kotia. Ja mikäli niitä kissoja on niin paljon vailla kotia ja keskustelu loppuu hintakysymykseen niin varmaan jääkin paljon kodittomaksi.
Tuskin tämä silti kovin yleinen käytäntö on, ehkä hällä sitten oli vain paha päivä.. :whistle:

Mieluiten olisin hankkinut siksikin kissan suojelun kautta kun ne on aika usein "parempia" kuin ihan peruskotikissat. Ei toki kaikki mutta joskus vaan olen törmännyt jos jonkinlaiseen kissanmyyjään. " joo, tän äiti on hieno 1/4 norjalainen, ei me koskaan olla mitään kissaa madotettu mutta hintana ollaan pidetty 650e ja osaa hienosti tulla toimeen hiirillä :whistle: " :headwall:
Tarkoitan siis sitä että EHKÄ joskus madotettu ja tarkastettu kissa on parempi ottaa ettei heti tarvitse alkaa iskemään kuuria kuurin perään.

Aika yleistä on myös että kissat on leikattu. Kaikki kissat on ELL tarkastamia ja ne saavat tarvitsemansa loishäädöt.
Usein oikein arkojen kanssa on ihminen 24/7 jotta se luottamus tulis takasin.
Meillä on nyt tarkotus hankkia turvasirulaite meidän löytöeläinkotiin, jollon meiltä ei lähde yksikään kissa ilman sirua uuteen kotiin.

Vaikka nyt kirjotin enemmän kissoista niin toki jokainen koira (nyt meillä on 3 koiraa suojassa) myös on ELL tarkistama ja loishäädöt annetaan sekä tullaan ne myös siruttaman kunhan se asia saadaan hoidettua kuntoon et näin voimme tehdä.

Jokainen eläin siellä tarkistetaan on sitten kysymyksessä kissa tai kilpikonna tai joku lintu :)

Aika yleistä on myös että kissat on leikattu. Kaikki kissat on ELL tarkastamia ja ne saavat tarvitsemansa loishäädöt.
Usein oikein arkojen kanssa on ihminen 24/7 jotta se luottamus tulis takasin.
Meillä on nyt tarkotus hankkia turvasirulaite meidän löytöeläinkotiin, jollon meiltä ei lähde yksikään kissa ilman sirua uuteen kotiin.

Tuo sirutus on varmaan toimiva juttu ja sopisi yleistyä muillekin kuin rotukissoille. Kun yhtälailla sisäkissa saattaa ottaa ja luimasta karkuun ja siinä sitä sitten ollaan.
Ja leikkaus kyllä on edessä melkein jokaisella kissanomistajalla viimeistään siinä vaiheessa kun pennusta tulee yhdessä yössä iso ja se juhlistaa sitä kiljumalla kurkku suorana.. |O

Yhteistyössä