Täytyykö mun antaa toi kissa pois :( Ei keinot enää riitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Siis samainen kissa kyseessä jonka kanssa olin lääkärissäkin tänään.. Ei ollut mitään muuta kun haava siellä jostain tappelusta ton toisen kissan kanssa. Mutta siis asiaan.

Oon mä ennenkin kai valittanut tästä mutta, se kusee joka paikan. Ja ei siis ole mitään merkkaus kusta vaan ihan kunnon pissat! Eikä siinä mitään jos kusis ees lattialle mutta kun kuseksii tytön sänkyyn!! Ja paskoo lavuaariin... Mä en tiedä mitä tekis kun ei sitä patjaakaan voi olla koko aikaa pesemässä ja laps joutuu nukkumaan sohvatyynyjen päällä... Vittu että mua ottaa päähän... Ihan suoraan sanottuna.

Olisko jollain mitään neuvoa millä sen sais lopettamaan ton perkuleen pissaamisen vai vienkö sen johonki eläinkoti systeemiin. En viittis myymään alkaa ku en halua tollasta ees antaa mihkään ku on tollanen :( Surku ois antaa poiskaan mut en mä muutakaan enää keksi....:confused:

ootko kokeillut niitä kissamyrkkyjä? apteekista saa pari lajia. meillä tepsi kukkapurkkien mylläykseen.

poikakissaa saattaa hillitä leikkaamalla (jos ei leikattu). entäs kissan hiekat- vaihdetaanko riittävän usein?

jos ei noi auta niin enpä osaa sanoa. ehkä jollain kissapalstalla olis edistyneitä vinkkejä?

Vanhemmillano on 2 kissaa, joista poikakissalla on pienestä asti ollut tapana pissailla milloin minnekin sisällä. Välillä on kyse ihan mielenosoituksestakin. Äitini vaalii kissoja kuin silmäteräänsä, joten huonosta hoidosta ei ainakaan ole kyse. Sitä hajuahan ei millään saa kokonaan häviämään, kissa ainakin itse haistaa, mihin on joskus kussut. Usein tykkää lorotella samoille paikoille. En usko, että tapaa saa kitkettyä millään pois, jos kissa on jo pidempään sitä tehnyt. Minä kyllä ymmärrään, jos hankkiudut kissasta eroon. En minä ainakaan jaksaisi aina siivoilla ja jännittää, että mihinlkähän taas on lirautettu.

Yhdella tutulla kissa oli kuulemma kamala, kusi ympäriinsä ja kävi kaikkien kimppuun. Se vietiin lääkärille, sai jotain rauhoittavia ja 'mielialalääkkeitä' ja ties mitä muuta päivittäiseen käyttöön kun todettiin että se on vain henkisesti häiriintynyt... O_o

ootko kokeillut niitä kissamyrkkyjä? apteekista saa pari lajia. meillä tepsi kukkapurkkien mylläykseen.

poikakissaa saattaa hillitä leikkaamalla (jos ei leikattu). entäs kissan hiekat- vaihdetaanko riittävän usein?

jos ei noi auta niin enpä osaa sanoa. ehkä jollain kissapalstalla olis edistyneitä vinkkejä?

Mutta kissan myrkky lapsen sänkyyn ei oo varmaan hyvä idea ja liikkeestä ostettu kissankarkotin ei tehonnu.. :/
Kissalla tulee virallisesti puolvuotta täyteen vasta ens vuoden alussa..
Täytyy koittaa varmaan jotain kissa palstaa...

[QUOTE="vieras";22716837]Ymmärrän, tuo on kyllä todella stressaavaa! Meidän tyttökissa onneksi lopetti joka paikkaan pissaamiset kokonaan leikkauksen jälkeen.[/QUOTE]

No tuo meidän tyttö on aivan ihana, ei oo koskaan pissaillu mihinkään tai muutakaan. Poika taasen ei edes peitä jälkiää kun laatikolla käy :(
Ja varsinkin näin joulun alla on järjettömän stressaavaa pestä koko aika paikkoja ja patjoja. :/

Tänään kusasi just pestyyn patjaan ja sit vielä uudestaan illalla peitolle... Alkaa vaan hermot loppumaan. Muuten aivan ihana kissa ja rakastan kamalasti mut ei aina vaan jaksais.. :ashamed:

Maatiaiskissoilla herää merkkailuvietti aika varhain, puolivuotias ei ole mikään ihme. Hän merkkaa niihin paikkoihin mitkä katsoo "omistavansa", varsinkin jos talossa on toinenkin kissa. Kissa voi pitää teidän tyttöä vähän kuin omistajanaan ja siksi käy sängyn merkkaamassa varulta, ettei vain toisen kissan hajut alkaisi siinä haista.

Myös näiden asioiden takia ei kannata hankkia liian nuorta kissanpentua (alle 3kk), niin välttyy pahimmilta päänvaivoilta.

Eikä mielestäni kissoilla ole erikseen mitään "merkkauskusta" ja "kunnonkusta", pissaa joka tapauksessa molemmat.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä vie se kissa kastroitavaksi/steriloitavaksi mahdollisimman äkkiä! Tuo on ihan selkeetä mielenosoitusta kissalta muita hajuja kohtaan!

[QUOTE="vieras";22716932]Vai oiskohan kovin tarkka siitä kissanhiekkakipasta Onko teil niit yks vaan?[/QUOTE]

Meillä oli niitä kaksi, mutta toiseen ei kumpikaan käyny niin otettiin pois. Siivoan joka päivä useampaan otteeseen kakat ja pissat pois sieltä jo hajunki takia enkä mäkään tykkää käydä vessassa missä on pönttö täynnä paskoo.. :(

Mutta kissan myrkky lapsen sänkyyn ei oo varmaan hyvä idea ja liikkeestä ostettu kissankarkotin ei tehonnu.. :/
Kissalla tulee virallisesti puolvuotta täyteen vasta ens vuoden alussa..
Täytyy koittaa varmaan jotain kissa palstaa...

Siis onko kyseessä puoli vuotias pentu?
Jos on niin ongelma varmaan poistuu kun leikkautat kissan.
Kissa voi myös olla hermostunut. Tappeleeko paljon toisen kissan kanssa? Onko molemmilla omat hiekkalaatikot? Oletko koittanut felaway suihketta? Jos kissa on stressaantunut se voisi auttaa.

Maatiaiskissoilla herää merkkailuvietti aika varhain, puolivuotias ei ole mikään ihme. Hän merkkaa niihin paikkoihin mitkä katsoo "omistavansa", varsinkin jos talossa on toinenkin kissa. Kissa voi pitää teidän tyttöä vähän kuin omistajanaan ja siksi käy sängyn merkkaamassa varulta, ettei vain toisen kissan hajut alkaisi siinä haista.

Myös näiden asioiden takia ei kannata hankkia liian nuorta kissanpentua (alle 3kk), niin välttyy pahimmilta päänvaivoilta.

Eikä mielestäni kissoilla ole erikseen mitään "merkkauskusta" ja "kunnonkusta", pissaa joka tapauksessa molemmat.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä vie se kissa kastroitavaksi/steriloitavaksi mahdollisimman äkkiä! Tuo on ihan selkeetä mielenosoitusta kissalta muita hajuja kohtaan!

Täytyy tammikuussa viedä kun ikää on tarpeeksi.. Jos ei sekään auta ni sitten on varmaan pakko mennä viemään se johonkin muualle :(

No tuo meidän tyttö on aivan ihana, ei oo koskaan pissaillu mihinkään tai muutakaan. Poika taasen ei edes peitä jälkiää kun laatikolla käy :(
Ja varsinkin näin joulun alla on järjettömän stressaavaa pestä koko aika paikkoja ja patjoja. :/

Tänään kusasi just pestyyn patjaan ja sit vielä uudestaan illalla peitolle... Alkaa vaan hermot loppumaan. Muuten aivan ihana kissa ja rakastan kamalasti mut ei aina vaan jaksais.. :ashamed:

No mutta voihan makkareiden ym.ovet pitää kiinni? Ainakin saa rajattua kuseksimista ja estämään sen että kusee lapsen sänkyyn.

Minäkin suosittelen kyllä kastrointia mitä pikemmiten! Meidän poikakissa kastroitiin 4 kk:n ikäisenä, eikä mitään merkkailuongelmia ole koskaan ollutkaan.

juu vie ihmeessä. Käsittääkseni yli 3kilosen kollin voi viedä leikattavaksi, tuo ikäraja on siksi, että kissa olisi tarpeeksi iso. "Nappuloiden" poisto on tuolloin helpompaa, kun ovat tarpeeksi isot eikä pusseihin jää mitään jämiä...

Meillä oli myös kollikissa, joka kusi sohvat, sängyt, tuolit ym... Oli 3kk kun hänet ostimme, oli leikattu, ostimme jopa uuden sohvan ettei haise kuselle ja samaan syssyyn feliway suihketta ja kuseskelu senkun jatkui... Kaikki konstit koitimme, eläinlääkereillä käytimme, asiantuntijoiden kaikki vinkit kokeiltiin, ei auttanut mikään. Kissa oli kokonaan sisäkissa, kun keskustassa asumme, ehkä se oli syy.... Lopulta luovuimme kissasta. Hirveää se oli, mutt pakko. Kissa muutti hyvään paikkaan maalle ja siellä elelee onnellisena, käymme katsomassa kerran kuussa.

Miten mulla on ollut sellanen mielikuva että kissoissa on vanhin NAARAS aina johtaja? Tuli vaan tuosta jätösten peittämisestä mieleen... Meillä kun ei vanhin naaras peitä jätöksiään aina, mutta tuntuu se tuota nuorta kollia ketuttavan kun tommonen vanha akka on johdossa :D

Ja ainahan kissat ei tule keskenään toimeen vaikka kuinka yrittäisi, kun ne eivät ole ns. laumaeläimiä.

Yhteistyössä