Täytyykö olla montakin kummia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tukkummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpa kiva, kun on tullut juttua ja kiitokset kaikille tästä! :)

Onhan tämä kyllä harmillinen juttu, että on pakko olla 2 kummia... Muuten ei siis tosiaan kelpaa kirkon jäseneksi. Täytyy vain todeta, että onhan tuo kyllä aivan järjetöntä.

On tosiaan myönnettävä, että olen minäkin harkinnut kirkosta eroamista, kun siellä tällaisia järjettömyyksiä on (niin, siis minun mielestäni). Olen kuitenkin yrittänyt jo vuosikaudet punnita erilaisia asioita, että miksi pitäisi olla osallinen ja miksi ei... Uskonnollisia ei siis mekään kyllä olla, joten aika lailla tavan vuoksi. Plussiin kuitenkin lukeutuu ne tärkeät perhearvot, jotka on ehkä kirkon jäsenillä vahvemmat vaikka tietenkin meitä on moneen junaan. Kirkollisveroa ei minuakaan häiritse maksaa, sillä meneehän se näiden arvojen promootioon. Hautapaikka on tietääkseni myös sitten edullisempi, jos kuuluu kirkkoon. Minusta kyllä kuuluu myöskin ihan yleissivistykseen (ainakin vielä) tietää joitain asioita raamatusta, jota niin suuri osa maailman ihmisistä pitää pyhänä kirjanaan... Esikoinen myös kerettiin kastaa (johon tuli myös hukattua niitä kummi ehdokkaita...), joten kai tämä toinenkin tulisi kastaa... Jos me vanhemmat nyt erottaisiinkin kirkosta, niin en sitten tiedä, että voiko näin enää jälkikäteen erottaa sitten niitä lapsiaankin...(?) (Ihan siis teoreettisesti... Varmaan pysytään kirkon kirjoilla kuitenkin.) Harmittaisi myös vähän nyt sitten enää erota kirkosta myös sen takia, että olen sattumoisin itsekin aikanaan tullut vastaanottaneeksi kummin pestin... Olisi siis pitänyt hoitaa tämä asia varmaan jo aikaa sitten, jos olisi tullut hoitaneeksi...

Täytyy jatkaa pähkäilyä... Kiitos kaikille vielä! :)

Yhteistyössä