Täytyykö pph:n käyttää lasta kerhossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lko

Vieras
Jos siis vanhemmat haluavat, että lapsi käy kerhossa, niin täytyykö pph:n suostua viemään ja hakemaan? Meillä on päivähoidon kerho 9-11.30 ja näköjään aika moni pph tuo sinne lapsia. Vai ehdottaako pph tällaistä kenties joskus?

Riippuu perhepäivähoitajasta, minä vien ainakin ja kaikki muutkin tällä kylällä... eriasia on sivukyliltä tulevat hoitajat. Ne ei vie, koska matka on pitkä ja eivät lähde autolla koko konkkaronkkaa kuljettamaan.

Ei tartte suostua, mutta me käydään muuten vaan ja vanhemmatkin tykkää ;-) Kunnallisilla kuulostaa olevan yhteisiä tilaisuuksia päiväkodeissa ainakin täällä päin. Harmi ettei meitä yksityisiä huolita niihin.

Ei tartte suostua, ei mikään velvoita, mutta tiedän että monet hoitajat vie, jos niin toivotaan, mutta asiaan vaikuttaa vaikuttaa moni asia.

Esim. kuljettaminen on helpompaa toisille kuin toisille. Hoidossa olevien muiden lasten iät, tarpeet ja aikataulut. Pitääkö kuljettaa autolla vai rattailla, kulkeeko lapsi ja muut lapset itse vai vaatiiko kuinka paljon "apuvälineitä" että porukka liikkuu. Kuljettamiseen lupa ja turvaistuimet...

[QUOTE="Mammuli";22140923]Ei tartte suostua, ei mikään velvoita, mutta tiedän että monet hoitajat vie, jos niin toivotaan, mutta asiaan vaikuttaa vaikuttaa moni asia.

Esim. kuljettaminen on helpompaa toisille kuin toisille. Hoidossa olevien muiden lasten iät, tarpeet ja aikataulut. Pitääkö kuljettaa autolla vai rattailla, kulkeeko lapsi ja muut lapset itse vai vaatiiko kuinka paljon "apuvälineitä" että porukka liikkuu. Kuljettamiseen lupa ja turvaistuimet...[/QUOTE]

Meillä on kerho tuossa 10min kävelymatkan päässä eli tosi näppärä käydä. Jos mulla olisi 4 hoitolasta, jättäisin todennäköisesti väliin, koska pukeminen ja riisuminen veisi hirveästi aikaa, joten ei ehdittäis kun käydä kääntymässä. Mulla on nyt 3 hoitolasta 2x 2v ja 3v (omani), mutta oma lapseni pukee itse, joten helpottaa tosi paljon.

[QUOTE="pph";22141374]Täällä ehdottomasti kielletty kuskaamasta autolla hoitolaisia että omia kerhoon. Ylensä ne alkaa ja loppuu epäsopivaan aikaan joten senkin puolesta ei.[/QUOTE]

Kuka mistään autolla kuskaamisesta mainitsi edes?? :o

Yhteistyössä