Te joiden lapset jatkaa tiettyä nimeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdin tässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdin tässä

Vieras
jos ootte esim. antanut oman toisen nimen lapsen toiseksi nimeksi, niin oletteko antaneet muillekkin lapsille? Vai jatkaako vain yksi lapsi "suvun nimeä". Kirjoitikonhan epäselvästi. Jos esim. teidän äidin äidin äidin toinen nimi on ollu "maija" ja se on sitten kulkeutunut sinulle myös toiseksi nimeksi ja haluat jatkaa maija nimeä vielä omalle/omille lapsille (toisena nimenä siis) niin annatko sillon kaikille tyttölapsille toiseksi nimeksi maija, vai saako vain ensimmäinen (tyttölapsi) sen toiseksi nimekseen.

Koittakaa ymmärtää :D

itsellä ei ole lapsia mutta tuttavaperhe on antanut kaikille tytöille saman nimen, yhdelle etunimeksi ja kahdelle seuraavalle toiseksi nimeksi. itse kyllä ehkä yrittäisin katsoa sukukirjoista jonkun toisen nimen...

Juu kai tajusin..? Jos olisin tyttöjä saanut olisi toinen nimi jatkunut eli mummon suvusta lähtöisin olisi tytöille annettu. Pojat saivat pappojen nimet toiseksi nimekseen eli kummallakin eri papan nimi ei siis sama toka nimi. Meniköhän sepustus oikein :)

Mun vanhimmalla tytöllä on sama toinen nimi,kuin minulla ja suurimmalla osalla naisista jotka ovat äitini puolelta...
Toinen tyttö sai sitten aivan toisenlaisen toisen nimen :)

Meillä on vanhimman pojan toinen nimi sama mikä on toisena nimenä myös mun papalla, enolla ja veljellä ja nyt sit viel veljen pojallakin. Eli ainakin tämä nimi luultavasti pysyy jotain kautta suvussa.

[QUOTE="vieras";23936308]Meillä on vanhimman pojan toinen nimi sama mikä on toisena nimenä myös mun papalla, enolla ja veljellä ja nyt sit viel veljen pojallakin. Eli ainakin tämä nimi luultavasti pysyy jotain kautta suvussa.[/QUOTE]

Ja siis muilla meidän pojilla ei sama nimeä. En ihan niin paljon ko nimeä arvosta että kaikille viidelle olisin sen antanut..

no meillä on kaikilla lapsilla toisena tai kolmantena nimenä joku suvusta tuleva nimi. Kuopuksell on MUN papan nimi toisena nimenä, vaikka itte en pappaani oo nähnytkään.
Tytöllä on Meidän kummankin isoäidin toinen nimi.
Pojalla 16v on papan nimi toisessa nimessä ja kolmannessa nimessä on isänsä nimi.
11v kantaa toisena nimenä mun isäni nimeä ja kolmantena nimenä isänsä nimeä.
Nimet on yhdessä päätetty ja sopivat yhteen myös etunimien kanssa

tytöllä on kaks nimee ja pojilla kolme.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miehen suvussa kulkee vanhimman poikalapsen nimenä tietty nimi. Eli se on meidän vanhimman poikalapsemme toinen nimi. Miehellä etunimi. Miehen isällä kaksoisnimen toisena osana. Miehen isoisällä toisena nimenä...

ok. Ehkä se olisikin jotenki outoa/hassua jos olisi esim. 3 tyttöä ja heidän nimet olisi;
Tiina Maija
Kaisa Maija ja
Helena Maija

Jos sitten muille tytöille antaa vaikka muita nimiä suvusta. Itselläni siis vasta yksi tyttö jolle annoin oman toisen nimeni ja pohdin vaan jos lisää tyttöjä tulee, niin mikä toiseksi nimeksi :)

Mun isän puolella on suvussa kulkenut tietty nimi, joka on periytynyt aina pojalta pojalle kolmanneksi nimeksi. Tai siis oikeastaan nimi on periytynyt siten, että veljeni toinen nimi oli isän eka nimi ja kolmas oli se periytyvä nimi, isäni toinen nimi oli hänen isänsä eka nimi ja kolmas oli taas se periytyvä nimi jne.

Koska veljeni kuoli lapsettomana, tavallaan nimen periytyminen katkesi.

Mulla itsellä on kolme poikaa ja aluksi olin varma, etten halua pojilleni tätä periytyvää nimeä, on aika erikoinen.
Mutta lopuksi nimet on muodostuneet siten, että jokaisen poikani toisena nimena on yksi edesmenneen veljeni nimistä. Eli ensimmäisen poikani toinen nimi on veljeni ensimmäinen nimi, toisen poikani toinen nimi on veljeni toinen nimi ja kolmannella pojallani sitten on toisena nimenä tämä suvussa kulkeva nimi.

Meillä on vasta yksi lapsi, mutta uskoisin, että seuraavalle/seuraaville annetaan joku muu toinen nimi, vaikkakin ehkä myös joku suvussa kulkeva jos on tarpeeksi kiva nimi muuten. Nyt pojan toinen nimi on minun isäni toinen nimi, ehkä seuraavalle lapselle otetaan miehen suvusta joku.

Meidän esikoisen etunimi tulee isältään ja toinen nimi tulee mun isältä ja hän on saanut aikoinaan nimensä omalta isältään. Muutenkin lasten toiset/kolmannet nimet tulevat suvuista.

Jos saisin toisen tytön, niin saattaisin käyttää esikoisen kolmatta nimeä myös hänellä toisena tai kolmantena. Nimi on paljon käytetty suvussa, mutta ei kenelläkään etunimenä.

Jos antaisin lapselleni vain kaksi nimeä, niin sitten en käyttäisi samaa.