Te joiden mielestä halpisvaunut on hyvät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ja toiseksi,olis mullakin varaa ostaa uudet vaunut,mutkun siinä ei ole mitään järkeä! :o

Kerro nyt mitä sinä sekoilet? Miksi sun pitäis ostaa?

No kun sä sanoit että ei KAI siinä mitään järkeä ole,et myisin noi meidän briot pois,sä varmaan möisitkin,mutten minä..
Että sekoile sä vaan rauhassa..

Sanoin, että "no ei kai tarvikaan". Eli jos et hoksaa niin tarkoittaa sitä, että eihän sinun nyt tarvitsekaan sen takia ostaa uusia kun minä ostin. Herranjestas sentään.

En muutenkaan ymmärrä, että miksi aloit tässä ketjussa sekoilla sun vaunujen vaihtamisen "järkevyyttä". Briothan on kalliit merkkivaunut ja minä avauksessani kysyin nimenomaan ja vain ja ainoastaan sitä, että mihin nämä halpisvaunujen ylistäjät vertaa niitä halpiksia. No sinä et vastannut siihen vaan alat sekoilla, että et sinä ainakaan vaihda sun Brioja sen takia kun minä vaihdoin.

Jaahah.... Esikoiselle ostettiin Eisenhornit (tms. halppisvaunut?) -92. Valitsin silloin lähinnä värin perusteella. Toimivat silloin niinkun piti ja kävelin paljon. Samat vaunut käytössä myös kuopuksella -00 ->. Ei valittamista, eli oliko se sitten tyytymistä? Rahasta ei ollut missään kohtaa kysymys, vaan siitä että ensin: löysin nätit, toiseksi: toimivat.

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Meillä on ollu kymmenet vaunut :whistle: . ja tällä kokemuksella voi sanoa että emmaljungia ei turhaan kehuta!

Juu, Emmaljungatkin mulla on ollu. Ja olis varmaan nytkin, mutta kun ei vaan ole nyt niin paljon rahaa. Ovat niin tuhottoman kalliita!!

Minä ja kaksi kaveria saatiin esikoiset suht samaan aikaan. Tehtiin paljon vaunulenkkejä yhdessä. Kahdella oli Emmaljungat, yhdellä Borat. Arvatkaa, kumpi merkki oli parempi, ja kumpi jatkuvasti rikki ja huollossa? :snotty:

Ja toiseksi,olis mullakin varaa ostaa uudet vaunut,mutkun siinä ei ole mitään järkeä! :o

Kerro nyt mitä sinä sekoilet? Miksi sun pitäis ostaa?

No kun sä sanoit että ei KAI siinä mitään järkeä ole,et myisin noi meidän briot pois,sä varmaan möisitkin,mutten minä..
Että sekoile sä vaan rauhassa..

Sanoin, että "no ei kai tarvikaan". Eli jos et hoksaa niin tarkoittaa sitä, että eihän sinun nyt tarvitsekaan sen takia ostaa uusia kun minä ostin. Herranjestas sentään.

En muutenkaan ymmärrä, että miksi aloit tässä ketjussa sekoilla sun vaunujen vaihtamisen "järkevyyttä". Briothan on kalliit merkkivaunut ja minä avauksessani kysyin nimenomaan ja vain ja ainoastaan sitä, että mihin nämä halpisvaunujen ylistäjät vertaa niitä halpiksia. No sinä et vastannut siihen vaan alat sekoilla, että et sinä ainakaan vaihda sun Brioja sen takia kun minä vaihdoin.

Löytyy meiltä carenatkin ja se on mun mielestä hyvä merkki kanssa :attn:

Meillä on Brio Kombit ja Emma twin joggerit, ekat on pari vuotta vanhat ja tosi hyvässä kunnossa. ja sitten nuo Emmat, oli halvat ja on kyllä toimivat vaunut, ainoa mikä vois olla paremmin niin etupyörä sais olla kääntyvä.

Parhaat rattaat olleet 86-vm. orat, mutta nyt Carenan freeridet olleet todella hyvät (muutkin Carenat), HINTALAATUSUHDE on kunnossa. Todella. Ainoa freeridessa on se, että maksimi työntäjän pituus saa olla 170 cm että ovat hyvät, pidemmälle henkilölle eivät sovellu jatkuvaan käyttöön. Takuukin ok.
Ja merkkirattaitakin on työnnelty.

Mun mielestä kaikessa pitää ajatella hinta-laatu suhdetta esim. ABC:n vaunut 300e voi olla sen hitusen huonommat kuin esim. emmaljungat, koska ne maksaa sen 900e (joka on sitten taas liikaa oli laatu kuinka hyvä tahansa)

Pojalla on Brion rattaat, jotka on ihan jees, mutta en niitä kyllä kovin kestäviksi kehuis. Pikkuvikoja on vaikka kuinka paljon, pahin on se, että työntöaisa jumittaa pahasti ja välillä on aika hankalassa asennossa. Ikää rattailla on pari vuotta.
Olishan se kiva ostella uutta ja parasta, mutta onneksi ei oo varaa, niin selviää halppiksillakin.
No briohan ei kyllä ole halppis, mutta saatiin rattaat aikoinaan takuuna, kun brion halppismalli yhdistelmät hajos atomeiksi....

Jaa-a. Meillä oli esikoisella ekan vuoden Emmaljungat. Koin ne tosi kankeiksi ja jumituin niillä kaupoissa aina jokaisen hyllyn väliin. Pojan ollessa noin vuoden vanha ostimme ABC:n kuomurattaat, jotka palvelivat sitten esikoisen ratasiän loppuun ja ovat edelleen käytössaä kuopuksella joka on nyt 2v 5 kk. Paljon enemmän olen tykännyt ABC:n rattaista, Emmaljungat myytiin pois kun kuopus oli vauva.

Meillä oli ns halpisvaunut. Maksoivat 400 uutena. Asiansa ajoivat. Niiden rinnalle ostettiin toista lasta varten käytetyt Emmaljungat, jotka oli myös ihan toimivat, mut niiden muutaman kuukauden aikana, kun nämä paljon kehutut Emmaljungat meillä oli, en saanut selville miten ne muka olisi huomattavasti muita paremmat. Täälläkin aina käsketään ostamaan ennemmin käytetyt laatuvaunut, mutta ei ne kyllä mun mielestä mitenkään erityisen paljon paremmat olleet meidän uutena ostettuihin halpiksiin verrattuna. Kun oli aika luopua toisista, niin Emmaljungat lähti ensin uuteen kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
2002 Borat oli hyvät ja sillon "halpisvaunut", enäähän ne ei kuulu tohon kastiin hintoineen! Vertailukohtana on Brioa ja Emmaljungaa.

Ohoh! Onks ne nykyään muka "merkkivaunut" ? Kiva :) Ei, kun tosissaan niin meillä vuotta nuoremmat borat. Sillon niistä koskaan ollut kuullutkaan. Malli tuntui olevan vähän vanhemman tyylinen kuin muissa. Ei haitannut meitä. Kestävät vaunut olivat. Ainut vika mikä huomattiin, että pääpuoli tahtoi painua alaspäin, mutta vaunuillessa tota ei tietenkään ees huomannut.

Eikä ole vertailukohtaa :laugh: Vähän sama kuin kysyis toytotan omistajalta onko vertailukohtaa Volvoon tai johkin ranskalaiseen merkkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minä ja kaksi kaveria saatiin esikoiset suht samaan aikaan. Tehtiin paljon vaunulenkkejä yhdessä. Kahdella oli Emmaljungat, yhdellä Borat. Arvatkaa, kumpi merkki oli parempi, ja kumpi jatkuvasti rikki ja huollossa? :snotty:

No?

Ihan sama, kuin "merkkivaatteet" ja "merkkikengät". Ei se hinta ja merkki takaa aina laatua ja kestävyyttä. Maanantaikappaleitakin sattuu aina hyviinkin malleihin. Meillä on kolme lasta ja tasan yhdet yhdistelmät olleet kaikilla. Merkki ja hinta eivät olleet valintakriteereitä, vaan ominaisuudet. Enkä kadu pätkääkään valintaa.

Lisäksi meillä on mm. Carenan kuomulliset sateenvarjorattaat, maksoivat huimat 49e. En keksi yhtään asiaa, mikä voisi muun merkkisissä olla parempaa, kun ei noissa ole mitään vikaa. 3 vuotta ahkerasti käytetty jo. Ostin myös yhdet käytetyt Emmaljungan tuplat, mutta niistä en ole tykännyt yhtään. Joku toinen malli ko merkiltä voi olla hyvä, mutta tämä ei ole makuuni. Eli käyttötarkoitus määrittää ominaisuudet, mitä vaaditaan, ei merkki.

Alkuperäinen kirjoittaja ai niin:
ja sitä vielä, että onko briot ja gessleinit nyt sit muka kalliita merkkejä? Eiköhän maailmalta löydy mclareneita sunmuita vähän paremmassa hintaluokassa.

Ehhehheee.... No kyllähän liki 800 euron vaunut nyt on ns. kalliimmat merkkivaunut. Tuskin tässä nyt puhuttiin sellaisista vaunuista mitä joku Brad Pitt lapsilleen ostaa. :D :D :D

meillä on kahdella lapsella ollut bora merkkiset vaunut ja ne menee sitten mummolaan siskoa varten jahka lapsia heille tulee. ei tarvitse sitten vaasasta tullessa ottaa omia mukaan. muita meillä ei ole ollut, toki olen muun merkkisiä työnnellyt jne. nuo on käytössä kyllä hintansa haukkunut, hyvin on kestänyt vaikka hinta ei ollut paha. carenan tuplat olis jonkin aikaa kun lapset oli pieniä, tykkäsin. jovin matkarattaat on välillä edelleen käytössä, nekin on olleet hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Tää on tätä:
Ihan sama, kuin "merkkivaatteet" ja "merkkikengät". Ei se hinta ja merkki takaa aina laatua ja kestävyyttä. Maanantaikappaleitakin sattuu aina hyviinkin malleihin. Meillä on kolme lasta ja tasan yhdet yhdistelmät olleet kaikilla. Merkki ja hinta eivät olleet valintakriteereitä, vaan ominaisuudet. Enkä kadu pätkääkään valintaa.

Lisäksi meillä on mm. Carenan kuomulliset sateenvarjorattaat, maksoivat huimat 49e. En keksi yhtään asiaa, mikä voisi muun merkkisissä olla parempaa, kun ei noissa ole mitään vikaa. 3 vuotta ahkerasti käytetty jo. Ostin myös yhdet käytetyt Emmaljungan tuplat, mutta niistä en ole tykännyt yhtään. Joku toinen malli ko merkiltä voi olla hyvä, mutta tämä ei ole makuuni. Eli käyttötarkoitus määrittää ominaisuudet, mitä vaaditaan, ei merkki.

Aina kaikissa merkeissä ja malleissa, hintaan katsomatta, on ne maanantaimallinsa. Merkkivaunuissa vain on kunnon takuut ja mahdollisuus huoltaa niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teillä vertailukohtaa? Oletteko siis saaneet käyttää useampia kertoja myös kalliimpia merkkivuanuja? Vai perustuuko tämä halpiksien "hyvyys" siihen, että ne on olleet ihan toimivat eikä sattumalta ole stiten hajonneet eikä ole tarvinnut kirota esim. takuun tai varaosien puutetta?

No mä en tosiaan kaipaa vaunuilta tai rattailta muuta kuin se, että ne on toimivat eivätkä hajoa. Mulle on ihan sama onko ne 600 euron vai 60 euron hintaiset jos ne ajaa tarkoituksensa.

mulla ei paljoa ole vertailukohteita,mutta esikolle ostettiin halppisvaunut jotkut saksalaiset maksoi 1200mk kestivät hyvin sen pari vuotta mitä käytin kuljettiin paljon vaunujen kanssa kun autoa ei ollut.
sitten osti brion perusrattaat no niissä oli vikaa koko ajan.

nyt tokalla on käytössä firkonit halppisvaunut nekin on ihan hyvin on kestänyt nämä 10kk mitä ollaan niillä kuljettu.

mä en ymmärrä miksi halpa on yhtäkuin huono?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

No?

Ne Emmaljungat. Molemmat.
Onhan niissä takuu juu, mutta sillä aikaa kun Emmaljungat olivat taas kerran huollossa, ja niiden omistajat kyhjöttivät sisällä, niin minä ja esikoinen ulkoiltiin kuten ennenkin, Borat alla :)

Ei tartte aina vertailukohdetta ollakkaan. Meillä on abc:t vm. 2003. Ollu jo kahella lapsella ja ovat melkein kuin uudet. Rengas on puhjennut kerran mut se on paikattu.

Vois melkein tarpeettomina myydä pois. Samoten abc:n rattaat. Ollu varsin toimivat!! oli vielä sateenvarjorattaat abc:n 35e makso ja ollu ihan mahtavat!

Joten se hinta ei aina kerro sitä laatua, ja eikä pidä olettaa et vain kallis on hyvää.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä (14 vaunut/rattaat) voin sanoa, että jos on työntänyt laatuvaunuja, niin ei koske pitkällä tikullakaan halpiksiin, esimerkiksi ABC:n vaunuihin. Jos on siis vaihtoehto. Meillä oli Hartanin Toplinet ja parempia ei ole osunut kohdalle. Oli myös ABC:n kolmipyöräiset ja työntelin viikon verran reissussa myös kaverilta lainassa olleita ABC:n toisenlaisia vaunuja, kun en viitsinyt vauvalle ottaa omia mukaan. Aivan järkyttävää p*skaa molemmat, kömpelöitä ja painavia. Oli aika ilo palata reissusta kotiin ja lähteä vauvan kanssa lenkille noiden Hartaneiden kanssa...

Matkarattaista on ollut Emmaa, Carenaa, Peg Peregoa ja Maclarenia. Emman ja Carenan rattaat olivat ihan ok, mutta laatu on ihan toista kuin esim. Maclarenissa. Molemmat annoin ilmaiseksi pois, kun en enää tarvinnut, koska ne eivät pysyneet enää siisteinä eikä ehjinä. Toisin kuin Peg Peregot ja Maclarenit, jotka myin eteenpäin hyvällä hinnalla.

Brio ei minusta ole laatumerkki ollenkaan, eikä edes kovin kallis merkki. Vaunuja saa hintaan 399 euroa. Yhdet Flexit oli meillä ostettu käytettynä ja ne olivat aikamoiset romut, pyörät lähtivät irti jne. Ponyja meillä on kahdet ja niissä on ihan hyvä hinta-laatusuhde.

Emmaljungaa en ole testannut kuin kaupassa ja päädyin ostamaan Teutonian Timmyt, jotka olivat nekin loistavat. Scooterit olivat niihin verrattuna tosi kömpelöt.

Joten: se joka kehuu että 199 euroa maksaneet vaunut ovat hyvät työntää ja laadukkaat ja vastaavat täysin 800-900 euroa maksaneita vaunuja, ei todellakaan tiedä, mitä on käyttää laatuvaunuja. Mutta jokainen ostaa mitä tykkää.

Mä oon varmaa jotenki yksinkertainen, ku oon lykkiny noita Brioilla, Emmaljungilla ja Emmoilla, enkä ole huomannu tuon taivaallista eroa käyttömukavuudessa :whistle: paitsi sen että Tupla-Emmat liikkuu kömpelömmin putiikeissa kuin yhdistelmät.. :snotty:

miten te vertailette niitö eroja? ku mie en oo muuta huomannu ku että ku tarttuu työntöaisaan kiinni ja pukkaa, vaunut liikkuu. jos ei pukkaa ni ne ei liiku.

Yhteistyössä