Te,joiden mies paljon pois kotoa(=töissä)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten teillä arki sujuu jos on useampi lapsi?Mulla mies on tekee normaalipituisia 8h työpäiviä yleensä,mutta nykyään on n.3 päivänä viikossa töissä 14h.Miehestä on lasten kans iso apu kun kotona on,mutta kerran tossa heräsin ajatukseen kun toinen oli ollu enempi töissä että se on kotona vaan "jaloissa" ja on helpompaa kun on poissa --saa tehdä asiat oman mielen mukaan ym.
Toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa!ja juu,meillä parisuhde ON kunnossa siitä nuo mun ajatukset ei tule.

Meillä mies tekee 12-14 h päivää joka päivä, ja tätä jatkunu jo 20 vuotta. jollei ole töissä on harrastuksissa, usein myös viikonloput poissa erinäisissä turnauksissa tms. Ja mä ahdistun jos on liian pitkään kotona, tarkoitan 1-2 pvää putkeen.Esim jos pitää vapaapäiviä tai on kipee. En osaa siivota en mitään kun tuntuu et tosiaan pyörii jaloissa. Ja suhde meilläkin kunnossa, lapsiakin neljä.

Meillä on mies jonkun verran työreissuissa. Välillä viisi päivää ja välillä enempikin. Meillä on kaksi pientä lasta. Omalla tavallaan mä nautin siitäkin, että mies on poissa. Jos on enempi ollut poissa ja sitten paljon kotona esim. lomalla niin riitahan siitä tulee. Mä kun olen silloin tottunut tekemään kaiken omalla tavallani ja toinen on vain tiellä. Osaa sitä toki arvostaakin ettei kaikkea tarvitse itse tehdä ja pääsee ovesta ulos ilman lapsiakin.

Meillä vain yksi lapsi, mutta mies tekee n. 14 h työpäiviä. Työvuoroja per viikko tulee 3-4. Ja kaikki vapaat on rakennuksella ja siellä myös vähintään sen 14 h. Nyt kun on muutaman iltana tullut raksalta kotiin jo klo 19:00 niin tuntuu, että mitähän sitä tekis, tulee sotkee meidän arki-iltoja :)
Meillä myös parisuhde kunnossa, mutta sitä on vain jo oppinut pyörittämään itse koko kodin ja arjen ja eikä meinaa osata olla "normaalisti" jos mieskin on kotona. Tänäkin iltana salkkareiden jälkeen vain makoilin sohvalla ja mietin mitä tekis (mies tuli taas kotiin jo klo 19:30). Lähdimpä sitten koirien kanssa pitkälle iltalenkille. Mitenkähän sitä sitten osaa olla kun raksa on joskus ohi, mutta nuo pitkät työvuorot kuuluvat normaaliin työaikaan joten ne eivät muutu.

Mä tykkään olla lasten kanssa viikot yksin. Mies lähtee yleensä sunnuntaina ja tulee seuraavaksi lauantaina aamupäivällä. Joskus on poissa kaks viikkoa.
Mä olen tottunut hoitamaan hommat yksin ja yhdessä lasten kanssa. Enempi mulla on kotitöiden takia hermot kireenä kun mies on vapaaviikolla. Kun silloin taas en suostu tekemään kaikkea yksin ja en osaa toimia miehen kanssa yhdessä vaan tahdon että kaikki tehdään mun tavalla ja aikataululla :snotty: :ashamed:
Kyllä mulla välillä ihan sairas ikävä on ja jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa tapahtuu niin kaipaan miestä entistä enemmän mutta en ihan perusarjen takia.

Meillä siis kaksi lasta ja kolmas tulossa keväällä.

Juu mulla on mies toisella puolen maailmaa Koreassa. On n 4-6 vk siella ja sitten vastaavasti lomalla taalla 2 vk. Lasten loma-aikaan tietysti sumplii lomiansa. Nyt tuli kotia viime viikon lopulla ja on Suomessa kuun loppuun.

Lapsia on nelja ja aikamoista haipakkaa heidan kanssa kylla on. Itse olen onneksi vain osa-aikatyossa(lahinna harrastamassa), samalla paivitan myos sh-tutkintoa enkuksi.

Arki menee omalla painollaan, viikonloppuisin olisi tietysti ihanaa, etta mies olisi kotona meidan kanssa. Kaikkeen tottuu mutta en kylla suosittele tata kylla kenellekaan. Kunhan tuo esikoinen valmistuu ja lahtee opiskelemaan, tilanne onneksi muuttuu. En ollut viela kumminkaan valmis jattamaan vanhinta tytarta yksin Suomeen. Viimeisena Ib-vuonna ei enaa voi vaihtaa maata.

Yhteistyössä