te, joiden vauvat on saanut rota-rokotteen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Tuliko teidän vauvalle oireita?... meillä tuo 2kk on ruvennut yökkäilemään, kun raukka yrittää syödä, lisäksi masu on ihan ripulilla ja oksentelee :( rokotteen antamisesta on nyt 3-päivää... neuvolan antaman ohjeen mukaan oireiden pitäisi olla voimakkaimmillaan n. 7vrk rokotteesta.

Joo tutulta kuulostaa. Ekasta annoksesta ei tullut juuri mitään mut tokasta ja kolmannesta viikon ripuli, oksentelu ja kamala huuto. En ota seuraavalle, otan mieluummin vaik sen taudin.

Sanonpa nyt vain, että epäilen, että kaikki mahaongelmat, mitkä lapsellani on, johtuvat siitä rokotteesta. :(
Rokotteen saannin jälkeen lapsen maha on ollut jatkuvasti kuralla, kaikenmaailman keliakiat ja laktoosivaivat päälle.

[QUOTE="Kolmen äiti";26439192]Joo tutulta kuulostaa. Ekasta annoksesta ei tullut juuri mitään mut tokasta ja kolmannesta viikon ripuli, oksentelu ja kamala huuto. En ota seuraavalle, otan mieluummin vaik sen taudin.[/QUOTE]
voi nyt hemmetti, meillä vauva sai vasta ekan annoksen :( mies jo kirosi tota rokotetta useaan otteeseen, kun ei pienen ole hyvä olla...

Meillä tais tylsintä olla yli kuukauden jatkunut vihreä kakka. Pahimmat oireet kyllä taisi tulla ekasta rokotteesta. Mua kanssa ärsytti se mokoma rokote, mutta uskon sen kuitenkin olevan parempi kuin se tauti. Nyt vauva jo puoli vuotta ja kaikki kolme annosta saatu eikä enää mitään muistikuvaa, tuliko noista kahdesta jälkimmäisestä mitään erityisiä oireita.

Tsemppiä. Kurjaahan toi on vauvalle mutta varmasti se tauti olisi tulleessaan pahempi.

Esikoiselle ostettiin se, tälle toiselle ei huolita edes ilmaiseksi, eli jätettiin väliin.

Tutun vauva muuten huusi monta viikkoa sen jälkeen, ja siitä piti nukuttaa mahd pystyasennossa rokotteen aiheuttaman refluksin vuoksi. Meillä eskoinen kesti sen ihan hyvin, mutta emme koe tuota rokotetta mitenkään tarpeelliseksi - neuvolan lastenlääkäri oli muuten samaa mieltä, yllättäen.

Pikaista toipumista pienellesi! Voin vain kuvitella kuinka sattuu katsoa vauvan pahaa oloa. :(

Meillä tuo 2v sai aikoinaan niin pahat oireet kahdesta ekasta rokotteesta, että kolmatta ei annettu. Lääkäri teki tuosta ilmoituksenkin eteenpäin. Pikkuveli jäi nyt varmuuden varalta ilman rokotetta.
Oireet (kuume, raju oksentelu, tiheä ja vihreä ripulointi) kestivät kaksi viikkoa ja tuntuu että se rota olisi ollut lapselle parempi vaihtoehto kuin tuo ja vielä kahdesti.

mmh, muistaakseni molemmilla oli pariviikkoa maha ripulilla tai normaalia löysempää kakkaa, sellasta ryynimäistä. Taisi pulautteluakin olla enemmän ja vähän ärtyisyyttä. Ehkä relatipat saattais helpottaa?? :)

mmh, muistaakseni molemmilla oli pariviikkoa maha ripulilla tai normaalia löysempää kakkaa, sellasta ryynimäistä. Taisi pulautteluakin olla enemmän ja vähän ärtyisyyttä. Ehkä relatipat saattais helpottaa?? :)
mä voisin kyllä apteekista kävästä hakemassa noita gefilus-maitohappobakteeri tippoja, ei tullut edes mieleen, että niistä vois olla apua :) toivottavasti helpottais edes pikkasen...

Muistaakseni oli pientä löysyyttä ulosteessa, ei muuta. Päiväkodissa sitten riehuikin rota muutama kuukausi tuosta ja jäi hyvin miedoksi lapsella. Minä ja mies taasen oltiin ihan hajalla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26439387:
mä voisin kyllä apteekista kävästä hakemassa noita gefilus-maitohappobakteeri tippoja, ei tullut edes mieleen, että niistä vois olla apua :) toivottavasti helpottais edes pikkasen...

Niin, voihan niitä koittaa, tai itse ainakin kokeilisin :) Meillä on 1vuotiaalla ollut mahanlöysyyttä ja ärtyisyyttä kauan aikaa, nyt oon syöttänyt tippoja niin kummasti on alkanut helpottaa :) Vaikutus minun mielestä vaan alkoi kunnolla tehota 3päivän päästä :confused: Mutta parempi se hidas apukin, mitä ei ollenkaan : /

Meillä pojalla meni moneksi kuukaudeksi maha sekaisin kyseisestä rokotteesta ja sitä ei sitten annettukkaan loppuun. Neuvolassa katsottiin paremmaksiolla antamattakun ei toipunut edellisestäkään.
Oksentelua, ripulointia, pullolapsena ei menannut sopia mtikään maidot.
Meillä ei toiminut nuo maitohappobakteeritkaan. Siihen auttoi vain aikaja läääkärikin sanoi,että jotkut on todella herkkiä rokotteelle ja joutuvat kärsimään jonkin aikaa mahavaivoista,mutta ne menee ohi.

Viimeksi muokattu:
Vatsa oli löysähkö pari päivää noin viikko rokotteesta.

Sinä joka epäilet rokotteen aiheuttaneen kaikki vatsaongelmat, onko teillä suvussa jo rasitetta keliakiaan ym., altistuiko lapsi lehmänmaidolle pienenä...?

Yhteistyössä