Te joilla imetyksen lopettaminen oli vaikeaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettäjä

Vieras
Kertokaa vähän kokemuksia. Meidän lapsi on päälle vuoden, ja imetysfiilikset vaihtelee mulla laidasta laitaan. Välillä on ihanaa, välillä suorastaan ällöttää. Olen yrittänyt rajoittaa imetyskertoja kahteen, mutta lapselle se on tosi vaikeaa. Lapsi nyt yli vuoden. On myös todella temperamenttinen. Tekisi melkein mieli lopettaa kerrasta.

Päätös on vaikeaa, kun ajattelen lapsen parasta. Onko teidän lapset, joille imetyksen lopetus oli kova paikka, miten käyttäytyneet vieroituksen jälkeen? tuliko lapsesta kovin ripustautuva, vai kenties päivät sujui helpommin kun ei enää ole tissi mielessä? miten selvisitte täyttyvistä rinnoista? mulla maitoa tulee edelleen paljon.

Esikoisen kanssa tuli aikoinaan stoppi ihan kerrasta vauvan ollessa 9,5kk, vaikka maitoa oli siihen asti tullut runsaasti, niin ei tarvinut kertaakaan pumpata tahi muuten olla tyhjentämässä rintoja imetyksen lopettamisen jälkeen. Nopeesti on itsellä vaikuttanut imetyksen lopetus. Nyt toinen täyttää kohta puoleen vuoden ja imetyksen lopetus alkaa olemaan ajankohtaista, vähän jännittää kuinka nyt käy, kun vaavi ei suostu syömään pullosta ollenkaan, nokkamukista juo, mutta maitotuotteet ei kiinnosta.

Kuopuksen kanssa oli lopetettava kerrasta (laitoin rakkolaastarit rintoihin jolloin ei saanut vaikka yrittikin), 2päivää kesti että lopetti haluamisen ja alkoi huolimaan muuta maitoa - mutta suunnilleen kuukauden meidän temperamenttinen pakkaus osoitti asiasta mieltään niin etten mä saanut istua tai maata sohvalla/nojatuolissa kotona (yleensä istualleen tai makuulleen imetin noissa paikoissa) ilman hirmuisia raivareita.

Hei, pitäiskö kokeilla tuota laastari-ideaa... kiitti :D jos jättäisi sitten ihan itse, kun huomaa ettei onnistu vaikka yrittäis. Ja korvikkeet/lehmänmaito ei täälläkään maistu, johtuen varmaan äidinmaidon saatavuudesta....

Ja siis imetyskertoja on enemmän kuin kaksi päivässä, vaikka olen koittanut rajoittaa (en anna joka itkuun ja en tarjoa ellei pyydä)

Yhteistyössä