Te joilla kaksi pientä lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masuilija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

masuilija.

Aktiivinen jäsen
18.02.2011
2 388
0
36
Eli te joilla on kaksi pientä lasta, niin kuinka liikutte?
Onko pienempi kantoliinassa tai muussa vastaavassa ja isompi vaunuissa vai käytättekö tuplarattaita?
Jos käytätte tuplia, niin millasia suosittelisit?
Mietin siis tässä jo valmiiksi kun meillä 8kk poika ja toivottavasti plussa tänään.

Meillä muksuilla 1.5 vuotta ikäeroa ja alkuaikoina liikuttiin välillä tuplamatkiksilla, välillä rattaat+sisaristuin kombinaatiolla, joskus rattaat+ matkarattaat, lyhyillä matkoilla isompi käveli ja joskus oli rattaat+kantoreppu. Vähän riippuen siitä missä piti liikkua ja kuinka pitkiä matkoja ja oliko aikuisia mukana 1 vai 2. Kunnollisia tuplia ei hankittu kun kuopus syntyi keväällä niin pärjättiin pihallakin matkisten kanssa se mitä tarvitsi.

Mulla on lapset 13 kk ikäerolla, tosin ei enää niin pieniä, mutta uskaltanen vastata kuitenkin :)

Meillä oli tuplarattaat käytössä, niillä kävimme vaunuilemassa yms. Jos piti lähteä "kylille", otin mukaan manducan/kantoliinan ja esikoiselle matkarattaat.

Missä asut? Kaupungissa vai...? Ainakin rinnakkainistuttavat tuplat voivat olla turhan leveät eikä esim. hälytysporteista kaupassa välttämättä pääse läpi. Minusta tuo liina + matkarattaat oli kätevä kun piti käydä esim. apteekissa yms. paikoissa missä ei ollut ostoskärryjä.

No mulla on ollu tuplarattaat. ei kai merkillä oo mitään väliä, monen merkkisissä on hyviä. Itse haaveilin sillon aikanaan niistä phils and tedeistä, mut sillon kun mulla oli tarvis tuplille niin niitä ei vielä saanu suomesta vaan ois pitäny tilata usasta enkä ryhtyny siihen hommaan.

Meillä on ABC:n tuplat, peräkkäinistuttavat, vanhempi lapsi on pian jo 3v. mutta hänen kanssa olisi ihan mahdotonta kulkea kaupungilla kun lähtee heti lapasesta lähintä tietä kohti...

Ikäeroa lapsilla 2,5v.

Lähikauppaan voidaan kulkea yksillä normirattailla, isompi kävelee ja nyt kun tuli lunta, toisinaan napottaa pulkan kyydissä.

Meillä lapsilla on ikäeroa alle 2v. Koska lenkkeilen paljon ja liikun ilman autoa oli tuplat aivan ehdottomat. Jos kävelymatka olisi ollut korkeintaan lähikauppaan takaisin, niin olisi pärjätty ilmankin.
Myöhemmin siirryimme seisomalautaan + rattaisiin ja käytössä oli myös Manduca + matkikset.

Kaikille on ollut paljon käyttöä ja tuplista & manducasta sain hyvät rahat kun myin, hintaa jäi loppujen lopuksi Manducalle 10e ja tuplille 50e. Rattaat on yhä käytössä, kun kuopus on 2v ja tulevat varmaan olemaan vielä kauan.

Meillä lapset 1v2kk ikäerolla. Käytössä oli/on ollut rinnakkainistuttavat tuplarattaat pääsääntöisesti. Sisarusrattaistahan nuo Phil&teds tuntuvat olevan suosiossa, mutta mun mielestä meidän jykevät tuplaemmaljungat olivat hyvät. Jonkun verran liikuin myös niin, että pienempi oli Manducan kyydissä ja isompi oli rattaissa. Hankittiin myös yksösrattaisiin seisomalauta, mutta villkkaan esikoisen vuoksi emme voineet sitä käyttää. Meillä tuplat ovat olleet ehdottomat, koska molemmat lapset ovat todella vilkkaita ja olemme vieläkin käyttäneet tuplia (lapset vajaa 3 ja vajaa 4) , joskin nyt enemmän yksösiä ja seisomalautaa. Riippuu paljon lapsista, mikä yhdistelmä on loppujen lopuksi paras, näin sanoisin.

LÖytyy 1v4kk ja minuutin erolla sisarusparit. Molemmissa oli tuplat, vierekkäin istuttavat, tarpeelliset ja hyvät. Ensimmäisten aikaan liikuin paljonkin kaupungilla, linja-autoissa. sinne minne ei mahduttu heti suosiolla, pistettiin mahtumaan. Auoin enemmän ovia yms. Silloin oli käytössä emmaljungat. Toisten aikaan käytössä oli orat. Leveät sellaiset ja tarvittaessa raivattiin taas tietä.

Nyt kaksoset 3vuotiaat ja rattaat hylätty jo yli vuos sitten.