Te joilla keittiö on aina tiptop, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpitumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpitumpelo

Vieras
Mulla uudenvuoden päätös yrittää pitää koti siistimpänä.

Kenellä on kivitasot keittiössä, miten niistä saa kiiltävät niin ettei näy tiskirätin jälkiä harmaina valoa vasten? Mitä pesuainetta tulee käyttää ettei rantuja näy?

Kuivaatteko metalliset lavuaarit käytön jälkeen ja jos niin millä?

Miten laattalattian tummentuneet saumat saa puhtaaksi/ pysymään puhtaina?

Meillä ei ole kivitasoa, joten siihen en osaa neuvoa antaa.

Etikka on aika hyvä aine putsaamaan laattalattioiden saumoja yhdessä jonkun pesuaineen kanssa. Olen kastellut saumoja ensin etikalla ja sen jälkeen hangannut kovalla harjalla pesuaineen kanssa.

Huuhtelen ja välillä pesen lavuaarit pesuaineella (vaikka Fairyllä) käytön jälkeen, niin pysyvät jotenkin siisteinä.

Ai niin, unohtui sanoa, että ei meillä kyllä mikään tiptop-keittiö kuitenkaan ole... :)

minä en osaa vastata kuin laattojen saumaus juttuun eli minä ostin tossa kk sitten harjan (sini) joka on tarkoitettu saumauksien pesuun. käytän sitä saunan lattian pesuun ja on todella hyvä ja vesi riittää ja harjalla "hinkkaus" oisko maksanut 10e

Onko teillä ihan tummat/mustat kivitasot? Meillä on tummat, mutta "kirjavat" graniitin väriset tasot ja niille riittää ihan nihkeällä wettexillä pyyhkiminen ja pysyvät siisteinä. Pesuainetta käytän tasoille muutaman kerran vuodessa. Tiskialtaat pesen keittiöpesuaineella kerran viikossa, muuten pyyhin rätillä pisarat päivittäin ja jos jotain tiskaan niin samalla siitten tiskiharjalla pesen lavuaarit. Keittiön lattian pesuun suosittelen höyrypesuria. Mä lainaan äidiltäni sitä noin kerta vuoteen ja pesen saumat kunnolla.

Mä pesen aina käytön yhteydessä kaikki paikat keittiössä:eli kuuraan altaat,pesen lieden,pyyhin pöydät,ym.työtasot..Muuten ois toosi paskasen näköistä hetken päästä:/
Uskokaa tai älkää mut oon kokeillu joskus olla siivoomata parin syömisen jälkeen,niin itkua vääntäen oon seuraavana päivänä sit liotellu niitä shittejä pois;(

Ja ne kaakelien saumat mä käyn "raakasti" läpi ihan semmosella karhunkielellä ja yleispesuaineella:)

Ja marttojen sivuilta löytyy lisää ekologisiakin siivousvinkkejä esim.mitä pesuainetta,ym.

Tolulla pyyhkäisen kivitasot, kerran viikkoon hinkkaan tiskialtaat konetiskijauheella, keittiö kiiltää, paitsi keraaminen liesi, oisko jollain vinkkiä sen putsaukseen??

Tasot on ihan mustat, ja siinä tosiaan näkyy ainakin cifonetillä pyyhittäessä sellainen harmaa "kelmu" siitä että on rätillä pyyhkinyt. Sama ongelma on keraamisen lieden kanssa.

Keraamiselle liedelle minusta paras aine on Universal Stone, putsaa pinttyneetkin liat pois. Mutta ei sitä jaksa joka ruokailun jälkeen käyttää... kun pitäis vaahdottaa ja antaa vaikuttaa hetki jne