Te joilla kilpirauhasen vajaatoiminta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kilpirauhanen oli suurentunut (mitä en siis tiennyt) mutta ihmettelin, kun nieleminen oli vaikeutunut ja kaulalla selvä patti. Ei muita oireita.

Oliko kurkku kipeä,kun et pystynyt nielemään? Mä yritän täs selvittää,et kannattaisko mun varata kans aika lääkärille :/

tää oli mun äidin kertomaa että multa lähti hiuksia tupottain, iho oli sellanen harmaanlainen, paleli koko ajan, lihoi ilman mitään syytä, mulla todettiin se n. vuoden vanhana ja on siitä lähtien ollut kilpirauhaslääkitys, Thyroxin jota syön koko lopun ikääni

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kilpirauhanen oli suurentunut (mitä en siis tiennyt) mutta ihmettelin, kun nieleminen oli vaikeutunut ja kaulalla selvä patti. Ei muita oireita.

Oliko kurkku kipeä,kun et pystynyt nielemään?
Ei ollut kurkku sillä tavalla kipeä kuin esim flunssassa vaan ihan se suurentunut kilpirauhanen ilmeisesti painoi ruokatorvea, tuntui että on pala kurkussa.

Ääni joskus tosi matala, hidas sydämensyke, kurkku isohko (ei kipuja) Pitkä kuukautiskierto ja kuiva iho. Olen huomannut sen myös et jos esim. säikähdän niin sydän ei lyökkään nopeaa vaan tuntuu inhottavan kaulalla se syke. Vaikee selittää. Tuossapa "tärkeimmät". :)

Hiukset olivat rutikuivat, palelin jatkuvasti, kärsin kummallisista lihaskivuista ympäri kroppaa(joka diagnosoitiin fibromyalgiaksi, mutta kivut hävisivät lähes kokonaan thyroxionin aloittamisen myötä), kärsin levottomista jaloista ja uni katkonaista ja virkistämätöntä, painon nousu...Tässä nyt jotain oireita

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ääni joskus tosi matala, hidas sydämensyke, kurkku isohko (ei kipuja) Pitkä kuukautiskierto ja kuiva iho. Olen huomannut sen myös et jos esim. säikähdän niin sydän ei lyökkään nopeaa vaan tuntuu inhottavan kaulalla se syke. Vaikee selittää. Tuossapa "tärkeimmät". :)

Niin ja kuiva tukka.

Yhteistyössä