Te joilla lapsia 3,4 tai enemmän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epeli

Vieras
Tuntuuko koskaan sille että ette jaksa niitä joilla on yksi tai kaksi lasta?
Musta tuntuu että niiden elämä on niin erilaista, että mieluummin hakeudun muiden suurperheenäitien keskuuteen :/
Varsinkin ne jotka ovat just saaneet ensimmäisen lapsen ovat jotenkin tosi rasittavia... Anteeksi vain!

En mä ole huomannut mitään eroa. Ihan samanlaisten ongelmien kanssa painitaan. Suurimmalla osalla mun kavereista on 2 tai 3 lasta.Kenelläkään ei ole yhtä lasta.

Meilläkin 4 lasta,yhdet kaksoset. Tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa,lapsettomien ja pienten perheiden kanssa. Minua ei ole kukaan neuvonut eikä arvostellut.

Ei oikeastaan häiritse. Mutta onhan se tosi että ne parhaimmat kaverit on sitten niitä joilla on samanlainen elämän tilanne kuin itellä. Mulla vaikuttaa oikeastaan enemmän se että kuka tajuaa tuota miehen työtä niin niiden kanssa sitte sujuu.
Mutta kyllähän tuo joskus voi hymyilyttää kun seuraa jotain yhden lapsen vanhempia. Mutta sitten sitä aattelee että kaitpa sitä ite on ollut aikanaan samanlainen.
Ja välistä on tuntunut että muutamalle oon sitte ollu jonkinlainen isonsiskon korvike jolta voi kysyä mitä vaan.
Niin ja mulla siis 6 lasta.
lisään vielä että minusta se on rikkaus jos on monenlaisia kavereita ja ystäviä.

Mulla on vaan kaksi lasta, joten en kuulu tähän ketjuun, mutta naurattaa yksi tuttu yhden lapsen äiti, kun on niiiin rasittunut tämän ainokaisen hoidosta...Elämä on niin suhteellista...Itse katson kauhuissani ja ihaillen tuttavaperhettä, joilla kolme lasta pienellä ikäerolla.

Kyllä. Ne joilla on vain 1 lapsi ovat parempia kasvattajia mielestään kuin ne joilla on 3 tai enemmän. Ja millä loogisuudella?! Siksi en jaksa aina noita äitejä. Itsellä 3 ja neljäs tulossa rv 36+. Ja kieltämättä äitikavereihin kuuluu näitä 3-4 lapsen äitejä, joiden kanssa voi oikeasti jutella lasten kasvusta ja kasvattamisesta sen enempiä tappelematta kumpi on parempi tai oikeassa.

meillä 3 lasta ja tosiaan välillä ärsyttää kun yhden lapsen äiti vertaa kaikkea itseensä esim. pyykkimäärää jne. mutta itse muistan hyvin kun sain ekan lapsen kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä ja opettelemista mutta toisen lapsen kanssa oli plajon helpompaa kun kaikki ei ollut enää niin uutta, mutta kotitöitä on paljon enemmän ja vapaa aikaa paljon vähemmän, mutta esim. en koe ainakaan vielä että kahden lapsen kanssa olisi ollut sen helpompaa kuin kolmen kanssa, tosin kolmas on vasta ihan vauva.

Koittakaa ymmärtää :saint: Tottakai esikoisen vasta saanut on hyvä neuvomaan, mutta vielä parempi neuvojen antaja on lapseton :laugh: Itse ainakin tiedostan kuinka ihania kasvatusperiaatteita mulla lastenhoitajana on, vaikka ei yhtään lasta ole itselläni. Ja TIEDÄN että ne periaatteet karsiutuu yksitellen, jokaisen oman mukulan syntymän myötä :p Tämä kuuluu tähän elämänvaiheeseen, kaikkihan on tässä joskus ollut B)

Ei mua ärsytä, mutta mua joskus huvittaa. Miehen sisko, jonka esikoistyttö on 6kk (ei hampaita vielä ) selittää mulle (joka oon siis imettänyt jo kolme lasta (joista kahta niin pitkään, että hampaallisen vauvan imetyskin on tullut tutuksi), et vauva ei kyllä pure nänniä, jos imuote vaan on oikea... No niinpä joo :D

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
Tuntuuko koskaan sille että ette jaksa niitä joilla on yksi tai kaksi lasta?
Musta tuntuu että niiden elämä on niin erilaista, että mieluummin hakeudun muiden suurperheenäitien keskuuteen :/
Varsinkin ne jotka ovat just saaneet ensimmäisen lapsen ovat jotenkin tosi rasittavia... Anteeksi vain!

Olethan sinäkin joskus saanut sen ekan, varmaan olit rasittava ja höösäsit.
Ei ensimmäisen äiti osaa ottaa yhtä rennosti kuin useamman. Itse panikoin vielä toisenkin kanssa kun eka kuoli vauvana. Vasta kolmannesta osasin 'nauttia' ilman paniikkia. On mulla ollut tuttuja yhden lapsen vanhempia, kokemustahan he minusta saavat.

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
Siis just se neuvominen ja päteminen! Ja sit kun meillä ei olekaan jaoteltu lastenvaatteita sävyn mukaan viivasuoriin pinoihin niin se on ihan kauheeta :D

Minä olen yleensä aika hyvä sanomaan takaisin. Ja joku mulle tuommosesta kauhistelis niin voisin sanoa että ihan vapaasti saa mennä järjestään meidän kaapit. Ite kun en jaksa enkä ehdi. T. se jolla 6 lasta

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
meillä 3 lasta ja tosiaan välillä ärsyttää kun yhden lapsen äiti vertaa kaikkea itseensä esim. pyykkimäärää jne. mutta itse muistan hyvin kun sain ekan lapsen kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä ja opettelemista mutta toisen lapsen kanssa oli plajon helpompaa kun kaikki ei ollut enää niin uutta, mutta kotitöitä on paljon enemmän ja vapaa aikaa paljon vähemmän, mutta esim. en koe ainakaan vielä että kahden lapsen kanssa olisi ollut sen helpompaa kuin kolmen kanssa, tosin kolmas on vasta ihan vauva.

tai korjaan vähän, siis en koe että kahden lapsen kanssa oli sen vaikeampaa kuin nyt kolmen kanssa, mutta tosiaan omaa aikaa ei ole ja kotitäitä on hirveänä, mutta muuten...

tai korjaan vähän, siis en koe että kahden lapsen kanssa oli sen vaikeampaa kuin nyt kolmen kanssa, mutta tosiaan omaa aikaa ei ole ja kotitäitä on hirveänä, mutta muuten...

KOTITÖITÄ ei täitä :) tätä se teettää ku kirjottaa kiireisenä..

Mua lähinnä ärsyttää eräs äiti, joka esikoisen aikaan pystyi koska tahansa viemään lapsen omalle äidilleen, eikä millään käsittänyt miksei kaikki voi/vie :headwall:
Jos rouvan vaikka piti siivota, niin eikun lapsi mummolle ja matot pihalle! Tai jos halusi lähteä shoppailemaan/saunailtaan/bilettämään jne niin mummolle vaan ja vielä monesti kehui miten helppoa on. Joo, helppoa yhden kanssa joka jatkuvasti muualla hoidossa...

Ihan pikkuisen tunsin vahingoniloa, kun heille syntyi toinen lapsi (iso ikäero) ja kerran "manasi", ettei hoitajaa nyt löydykään niin helposti kun lapsia on 2. Niin-in, ei ne mummotkaan mitään koneita ole :whistle:

Eipä ole koskaan tuntunut siltä että yhden lapsen äidit olisivat jotenkin ärsyttäviä tai edes huvittavia. Tietenkin minä joistain kommenteista ajattelen että ehkäpä se mieli muuttuu kun lapsi kasvaa ja kokemusta tulee lisää, mutta kai minäkin olen joskus jotain hassua sanonut.

Toki on mukavaa jakaa kokemuksia muiden sellaisten kanssa, joilla on useampi lapsi. Mutta en tippaakaan väheksy niitä, joilla lapsia on vain yksi tai kaksi.

Yhteistyössä