Te joilla Moccamaster. Onko kahvi sillä keitettynä NIIIN kovasti parempaa kuin esim. Braunin kahvinkeittimellä?? Minusta ei ole.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Itelläni ollut Moccamaster 5 vuotta ja sitä enne oli Philips. Joo Masterilla tulee kyllä kuumempi kahvi, joka on ihan hyvä ettei ole sellaista kädenlämpöistä. Mutta enpä erota millä keittimellä akhvi on keitetty eli onko esim moccamaster vai philips. Paitsi jos on haaleaa eikä kuumaa.

Meillä on molemmat keittimet. Toinen mökillä, toinen kotona. Kotona joku tavis Braun, mökillä Mokkis. Aivan samanlaista kahvia nuo keittää samasta kahvimerkistä.

En mä nyt siitä makuerosta tiedä, mutta itsellä on tuo kahvin keitin koska on laadukas eikä kovin helpolla hajoa ja uusi kannu löytyy kun vaan kävelee kauppaan. Tällä rähmäkäpälällä niitä kun aina silloin tällöin hajoaa..

Jep, mocciksessa mulla on kahvi tuntitolkulla päällä, en enää viitti laittaa termariin kun jäähtyy siellä niin nopeaan, mutta mocciksessa kahvi saa seistä eikä mausta huomaa eroa. Ja nimenomaan se karvalakkiversio on tähän paras, ei tarvi pelata niiden kytkinten kanssa eikä ole sitä heti hajoavaa tippalukkoa.

:D Tästä saatiin viimeksikin pitkä ketju aikaan. Mä en pidä Moccamasterin kahvista, musta se on kuumaa ja liian kitkerää. Vanhemmilla ja varmaan kaikilla entisillä työpaikoillani on ollut Moccamasteri. Että mulla on ihan tavallinen.

Meil on joku tavallinen keitin, Moccamaster ja perkolaattori. Ja kyllä mä Moccamasteriin luotan :) Ei pala kahvi heti, kärsii useemmanki kupillisen keittää vaikka ei heti kaikkia joiskaan.

Perkolaattori keittää mun mielestä ihan liian kuumaa kahvia, sitä tarvii kauheen pitkään jäähdytellä..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Meil on joku tavallinen keitin, Moccamaster ja perkolaattori. Ja kyllä mä Moccamasteriin luotan :) Ei pala kahvi heti, kärsii useemmanki kupillisen keittää vaikka ei heti kaikkia joiskaan.

Perkolaattori keittää mun mielestä ihan liian kuumaa kahvia, sitä tarvii kauheen pitkään jäähdytellä..

Sä et sitten vissiin käytä maitoa? Mun mielestä kahvin pitää olla kuumaa ja mä käytän maitoa.

Meillä hajos jsut hiljattain kahvinkeitin ja kyllä tuo uus moccamasteri keittää kuumaa kahvia siihen verrattuna. Ja pari viikkoa keiteltiin vanhalla varakeittimellä (= halpis, täys susi), sen kahvi oli semmosta "kylmä kahvi kaunistaa" versiota, joten siihen verrattuna todellakin parempaa kahvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Neptus:
En mä nyt siitä makuerosta tiedä, mutta itsellä on tuo kahvin keitin koska on laadukas eikä kovin helpolla hajoa ja uusi kannu löytyy kun vaan kävelee kauppaan. Tällä rähmäkäpälällä niitä kun aina silloin tällöin hajoaa..

Näin. Lisäksi ton saa osiksi ja pesuun, ja varaosia löytyy (siis muitakin kuin pannu).

Ennen oli mikälie kahvinkeitin ja aina sai odottaa sen kymmenen minuuttia tippumisen jälkeen, että tarpeeksi kuumaa juotavaa. Moccamasterilla saa heti kuumaa kahvia. en vaihda.

maku sinänsä ei minusta paljonkaan eroa muista.

On parempaa. Meillä on ollu mm. Braunin, Philipsin ja Severinin keitin, sekä OBH Nordican perkolaattori ja nyt kun Masteri laitettiin, niin kyllähän se on ainoa oikea KAHVI!

No mitä kahvimerkkiä käytätte? Ja miten paljon tai siis miten monta mitallista laitatte kahvia siis niitä moccamasterin mitallisia, jos vaikka laitatte 6 kohtaan vettä. Nii miten monta mitallista kahvijauhetta?

Moccamaster on meillä mutta esim. mun mummolla on Braun ja hänen kahvinsa on aina parempaa kuin meillä.
Mä haluaisin perkolaattorin mutta jostain syystä vähän vierastan sitä, onko sillä helppo keittää, kuinka monta kupillista tulee kerralla?

Niin ja jos keitän esim. 8 kuppia kahvia niin laitan reilu 5 mitallista kahvia.

*muoks. siis sillä moccamasterin mitalla*

Yhteistyössä