Te joilla odotusaikana vauva ollut tosi rauhallinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rauhallinen tapaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rauhallinen tapaus

Vieras
Tämä kolmonen on kyllä niin rauhallinen vauva että. Nyt viikkoja 30+. Liikkeet tunsin selvästi vasta rv 21 vaikka istukka ei ole etuseinässä. Alusta asti rauhallinen kaveri siis. Viikossa on useimpina päivinä niin, että esim. aamulla tunnen pari liikettä, samoin päivällä ja illalla. Joinakin päivinä mesoaa enemmän mutta joka päivä on vähintään parin tunnin hiljaisia hetkiä. Neuvolassa olen asiasta puhunut ja siellä vaan rauhoitellaan, että kun alusta asti ollut rauhallinen ni ei pitäisi olla mitään hätää. No huolestuttaa välillä siltikin. Ultrassa kaksi viikkoa sitten kaikki oli hyvin, napavirtaukset kunnossa yms. Jos alkaisin suorittamaan liikelaskentaa ni joutuisin joka toinen päivä soittamaan äitiyspolille kun ei liikemäärä täyty. Ei auta mehujen tai sokerin syönti tai hellävarainen mahan hierominen tai painelu. Liikkuu just silloin kun huvittaa.

Onko muilla kokemusta rauhallisesta masuasukkaasta?

No meidän esikoinen oli tosi rauhallinen. Ihmettelin, kun muut puhui vauvan potkuista, minä tunsin korkeintaan jonkunlaista möyrintää. Sellaista oli kokoajan, mutten osannut hermostua kun oli eka odotus. Mutta terve tyttö sieltä syntyi, on alusta asti ollut sellainen... rauhallinen lapsi. :D Siis itki kyllä paljon, en voi sanoa että olis helppo vauva ollut, mutta liikkeissään rauhallinen, ei millään tavoin räiskyvä ainakaan.

Mulla kolmas vauva oli rauhallinen. Potkuja en tuntenut lähes koskaan,aina vain möyrimistä.Liikkeitä tuntui todella vähän,joskus ei koko päivänä. Tosin mies sanoi että vauva liikuskeli öisin paljonkin,kun itse nukuni (hän piti usein kättä mahani päällä kun itse nukuin).
Terve poika tuli. On kyllä rauhallinen muutenkin,ei turhia itkeskele.

Mulla oli kyllä selkeä ero synnytyksenkin jälkeen tosiaan noiden lasten tavassa liikkua. :D Kuopus ihan selkästi potki jaloillaan ja housui käsillään silleen tarmokkaasti. Esikoinenvaan vääntyili ja venytteli. :D Ihan selvästi samaa puuhasi kohdussakin.

Kaikki kolme ollut odotusaikana hirmu rauhallisia masussa. Vauvanakin vielä, mutta vauva ajan jälkeen sitten kaikkea muuta kun rauhallisia. ;) Tai kolmannesta en vielä tiedä, millainen tulee olemaan ulkopuolella, mutta nuo kaksi edellistä ainakin meni tällä kaavalla. :)

On ollut muuten hämmentävä huomata, miten vastasyntyneen liikket ovat samantuntuisia mahassa ja mahan ulkopuolella, jos siis vaikka makoilee vauva mahan päällä.

Mutta liikkeistä, esikoisesta tuntui selkeämmin, mutta istukka olikin takana. Kakkosen istukka oli edessä ja liikkeetkin vaimeampia. Mutta olen jälkikäteen ajatellut, että sekin vaikutti, että kakkosen napanuora oli kaulan ympäri. Ei minusta jotenkin "päässyt" samalla lailla potkimaan ja liikkumaan. Napanuora oli siis niin pahasti kaulan ympärillä, että se katkaistiin. MUTTA mitään vaaratilannetta tästä ei syntynyt. Kaikki meni siis todella hyvin ja nopeasti. Ei siis mitään hätää!

Ja lapset ja sikiötkin ovat erilaisia, erilailla vauhtia. :)

Yhteistyössä