Te, joilla oli iso SF mitta! Paljon oli mitta viimeisillään ja minkäkokoinen vauva tuli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No se mitta mitä mitataan häpyluusta kohdun yläpäähän maatessa jalat koukussa ja äitiyskortissa on sille oma sivunsa ja kaavionsa. Isolla SF mitalla tarkoitan sitä, ettei tulokset mahdu edes sille ylimmälle käyrälle, vaan huitelee sen yläpuolella, kuten mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No se mitta mitä mitataan häpyluusta kohdun yläpäähän maatessa jalat koukussa ja äitiyskortissa on sille oma sivunsa ja kaavionsa. Isolla SF mitalla tarkoitan sitä, ettei tulokset mahdu edes sille ylimmälle käyrälle, vaan huitelee sen yläpuolella, kuten mulla.

Kiitos. Kun ooon täällä ulkomailla, eikä mulla tuollaista mittailla...eikä oo kortissa. Mitataanko se joka kuukausi vai kuinka? Pitäsköhän kysästä tohtorilta seuraavan kerran.

Mulla ei ole mitattu rv 20 jälkeen joka käynnillä ja ihan Suomessa ;) SF-mitta ei kerro mitään vauvan koosta. Mun 4,5kg lapsella oli paljon pienempi sf-mitta kuin 3,5kg lapsella joka lillui runsaassa lapsivedessä.

No minulla oli korkea sf-mitta, meni siis yläkäyrällä ja oli 38 ennen kuin esikoinen syntyi. Painoi 3484g ja 50cm.
Kuopuksesta oli viikko ennen syntymää VAIN 32,5 ja painoi syntyessään 3305g ja 49cm.

Eka oli poika, toinen tyttö...vaikka ei sillä sukupuolella varmaan merkitystä tässä asiassa olekkaan :)

Yhteistyössä