te joilla ollut keskenmeno,mitkä oli oireet?onko ollut oireeton keskenmeno kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äityli"

Vieras
mulla oli ensimmäisestä keskenmenosta oireena kovat alaselkäkivut jo rv 4 saakka. todettiin sitten nt-ultrassa että oli menehtynyt rv 6.

toisesta keskenmenosta ei ollut mitään oireita, ei ollut maha eikä selkä kipeä, vuotoa ei ollut tippaakaan ja ihan raskausoireet oli päällä (rinnat isoni, pissatti, teki pahaa, vihlasukipuja), sitten jälleen nt-ultrassa todettiin ettei sykettä olut.

kummallakaan kerralla sykkeitä ei saatu neuvolassa kuulumaan joten aavistelin jo siitä miten oli käynyt.

miten muut ovat kokeneet keskenmenon?

Mulla ei ollut mitään oireita keskenmenosta, ei vuotoa eikä kipuja. Ainoa "vihje" oli, että raskauspahoinvointi helpotti, mutta muut raskausoireet (väsymys, nuha ja nenän tukkoisuus, rintojen kipeys) pysyivät ennallaan. Keskenmeno todettiin nt-ultrassa rv 12 ja kesken oli mennyt n. rv 9.

Keskenmeno viikolla 6 alkoi sillä että raskausoireet hävisi, sitten tuli kovat alavatsa ja selkäkivut sekä verenvuoto. Tosin raskausoireet palasivat parin päivän päästä ja jatkuivat parisen viikkoa. Siinä lyhyessä raskaudessa oli myös ihan ovulaatiosta alkaen todella kovat vatsakivut.

niin paljon harmitti kun eivät ultraan laita ellei verenvuotoa ole, muuten saa aina odottaa nt-ultraan. siinä pitkittyy seuraavan raskauden yritys vaikka kuinka paljon kun tähä "tuhlaantuu" aikaa niin paljon että saadaan selville että km ollut.

Mulla oli muutamia kertoja outoja kipuja, jotka pistettiin kohdun kasvun piikkiin. Muuten normaalia pahoinvointia jne. Viikolla 12, eli todella myöhään, sitten yhteä aamuna vihlaisi ja hetken päästä alkoi tajunta heikkenemään. Ehdin soittaa 112. Hätäleikkaus ja henki säikeen varassa, mutta selvisin. Mut oli ultrattu niiden kipujen vuoksi 2 viikkoa aiemmin, mutta kaiken piti olla kunnossa. Mulla siis kyseessä x-raskaus.

Yhteistyössä