Te joilla ollut kohtutulehdus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "VIERAANA"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"VIERAANA"

Vieras
Tosi huonosti löytyy netistä mitään tietoa, enkä jaksa nyt lääkäriinkäään alkaa soittamaan. Hiukan epäilyttää täältä tulevat jutut, mutta jospa mukana oikeita ja aitojakin kommentteja ja kokemuksia :)

Kysymys siis liittyy kohtutulehdukseen?

Miten teillä mennyt se ohi ja missä ajassa ja millä keinoin...kertokaa vähän.

Minulla nyt vauva yli 3kk ja kohtutulehdusta.
Jälkisupistukset kesti yli 2vkoa, ja olivat todella kipeitä. Yli 2kk synnytyksestä vasta lääkäri sanoi, että taitaa olla kohtu tulehdusta, kun vuoto ei loppunut ja maha oli kipeä. (vuoto ei haissut, eikä ole ollut kuumetta)
Sain Flagyl emätinpuikkokuurin 10pvää. Vuoto loppui parin päivän jälkeen kuurin aloittamisesta. Mahakin tais olla kuurin ajan kivuton. Mutta heti sen lopettamisen jälkeen alkoi mahakipu ja parin päivän päästä vuoto. Kävin lääkärissä, joka vaan määräs uutta lääkekuuria, suun kautta flagyl + kefexin.

Ihan paska olo koko tästä lääkkeestä ja vauvakin kärsii (imetän). Vuoto loppui taas pari päivää kuurin alottamisen jälkeen. Mahakipu jäi. Kuuria jälellä 3pvää, ja maha on kokoajan kipeä, ei ole ainakaan helpottanut...ennemmin voimistunut. Semmosta menkkakipua...
Välillä on päiviä, jolloin on kuumeinen olo; jäseniä särkee, mutta sitä itse kuumetta siis ei ole.

Onko teillä siiis ollut kuin sitkeitä tämmöset? Onkohan tästä mitään haittaa, ku kuitenki aika kauan tulehdus tuolla jyllää?

Mulla todettiin kohtutulehdus vauvan ollessa 2kk. Hirveä mahakipu joka heijastui alaselkään, välillä kuumetta. Muutaman hoitovirheen takia, antibiootit sain vasta parin viikon päästä, jolloin tulehdus oli jo niin paha, että antibiootit piti laittaa suoraan suoneen 8h tunnin välein. Tämän jälkeen jouduttiin vielä tekemään kohdun tähystys. Ennen tulehduksen toteamista tehtiin jo kaavinta.

Mene äkkiä lääkäriin, ennen kuin tulehdus aiheuttaa pahaa vahinkoa!!

on minullakin alaselässä särkyä, mutta on sitä ollut joskus muullonkin...joten en nyt osaa yhdistää sitä suoraan tähän vaivaan.... :/
Kai nyt kuitenkin odotan, että kuuri loppuu, ja sitten olen taas yhteydessä lääkäriin jos kivut jatkuu? vai pitäskö niidne kipujen edes lähtä kuurin aikana vielä?

Lääkkeellisen kohduntyhjennyksen jälkeen jäi jotain materiaalia kohtuun, joka aiheutti tulehduksen.

Kivut alkoi vasta joskus 2kk päästä, ja n. viikko siitä nousi kuume.

Antibioottikuurin sain, ja ultran kautta passituksen kirurgiseen kaavintaan, ei siinä millään monilla peräkkäisillä lääkekuureilla pelleilty.

Muutama päivä synnytyn jälkeen nousi kuume ja 5pvää olin osastolla antibiootti tipassa.reilu 200 oli tulehdusarvot,mutta ei ollut haisevaa vuotoa eikä kummoisemmin kipujakaan missään.

kivulias tuo tulehdus ja säikähdin niin paljon kipua, että menin päivystykseen jossa sitten tietty ultrattiin --> kohtu ei synnytyksessä tyhjentyny kunnolla. lääkkeitä kokeiltiin, ei toimineet. kaavinta tehtiin ja sillä heleppas!

Yhteistyössä