Mirena-kierukka, auttakaa ihmiset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei olisi pitänyt ottaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei olisi pitänyt ottaa...

Vieras
Mulle laitettiin ko kierukka viikko sitten.

en ollut ennemmin ottanut koska edellisen synnytyksen jälkeen sain pahan kohtutulehduksen ja lääkäri kielsi kierukkaa ottamasta koska kuulemma tulehdusriski kolminkertainen.

No nyt kävin yksit. gynellä ja tämä sanoi ettei kohtutulehdus ole mikään este kierukalle ja laitetaanko nyt heti, suostuin.

Kaksi päivää myöhemmin olin korkeassa kuumeessa ja maha todella kipeä, tärisin. Oireet samat kuin ekassa kohtutulehduksessa.

Menin naistentautien päivystykseen jossa todettiin erittäin runsas märkäinen vuoto kohdusta ja paha haju. olin todella kipeä.

Koska kierukka on kallis ja ollut minulla vain kaksi päivää, lääkäri sanoi että kokeillaan antibioottihoitoa koska säälittää ottaa 160e kierukka pois kahden päivän käytön jälkeen. Aloitettiin viikon kefexin ja metridinatsol kuuri. loppuu huomenna. Kuume on kadonnut mutta alamaha tuntuu siltä kuin olisi jälkisupistuksia ja vuoto on kellertävän vaaleanpunaista ja todella törkeän pahan hajuista.

Päivystyksen lääkri sanoi että kontrollia ei tarvita... mitä minä tekisin? Kuinka teilä muilla on sujunut kierukan kanssa??? olen neuvoton..

Ei ole kokemusta, mutta onko 160€ sun kohdun hinta? Kuulostaa hurjalta. Itse ene leikkisi noin terveydellä saatikka sillä riskillä, että lasten saanti myöhemmin vaikeutuisi. :(

[QUOTE="mä";24258730]Ei ole kokemusta, mutta onko 160€ sun kohdun hinta? Kuulostaa hurjalta. Itse ene leikkisi noin terveydellä saatikka sillä riskillä, että lasten saanti myöhemmin vaikeutuisi. :([/QUOTE]

no mulla on jo 3 lasta ja JOS vielä joskus haluan lapsen niin se on aikaisintaan 7 v päästä eikä välttämättä silloinkaan.

Mikä olisi sitten paras ehkäisy kun täysi pidättäytyvyys ei käy ja en nyt halua raskaaksi...

[QUOTE="alkup";24258746]no mulla on jo 3 lasta ja JOS vielä joskus haluan lapsen niin se on aikaisintaan 7 v päästä eikä välttämättä silloinkaan.

Mikä olisi sitten paras ehkäisy kun täysi pidättäytyvyys ei käy ja en nyt halua raskaaksi...[/QUOTE]

Meille ei käy kuin kortsu. Tai sterilisaatio. Sun vaihtoehdoista en osaa sanoa...

[QUOTE="mä";24258730]Ei ole kokemusta, mutta onko 160€ sun kohdun hinta? Kuulostaa hurjalta. Itse ene leikkisi noin terveydellä saatikka sillä riskillä, että lasten saanti myöhemmin vaikeutuisi. :([/QUOTE]

Ap:sta en tiedä mutta itselleni kohtu on aivan turha elin. En halua lapsia eikä lasten saannin vaikeutuminen olisi mikään menetys.

[QUOTE="alkup";24258776]Sterilisaatiota en halua koska jos kuitenkin vielä joskus... Kondomi liian epävarma, viimeisin raskaus oli pilleriraskaus...eli nekään ei käy...[/QUOTE]

Kondomi oikein käytettynä on erittäin varma ehkäisy. Itse teette päätöksenne ehkäisyn suhteen, turha täällä alkaa vänkäämään, koska ilmeisesti sulle ei käy tuo kyseinen kierukkakaan.

Kunhan sanoin, etten itse antaisi moisen vekottomen olla kohdussani, jos se tuollaista aiheuttaa kun kerroit.