Te joilla ollut raskausdiabetes!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Kuinka kauan olitte sairaalassa synnytyksen jälkeen?
Mitä toimenpiteitä tehtiin vauvalle?

Mulla syntymässä kolmas lapsi,RD on mutta ei ole tarvinnut piikittää vaan ruokavaliolla pysynyt ok. Onkohan tässä eroja,onko joutunut piikittämään?
Olen varatunut olemaan sairaalassa sen 3 päivää,toivottavasti ei pidempään mene..?

[QUOTE="aapee";27996298]:O Johtuiko RD:sta?[/QUOTE]

Vauvan sokeriarvojen huonous varmasti johtui rd:stä, keuhko-ongelmista ei ole varmuutta, saattoivat johtua myös jostain infektiosta, jonka syystä ei ole tietoa. Kaikki päättyi onneksi kuitenkin ihan hyvin :)

Mulla oli ruokavaliohoitoinen rd, ja sokeriarvot pysyi hyvin kurissa. Synnytin rv 39+4 torstai-iltapäivällä. Vauvan sokerit oli joka mittauksella hyvät eikä lisämaitoa tarvittu. Sokereiden puolesta oisin päässy lauantaina kotiin, mutta bilirubiineita piti seurata sunnuntaille, jolloin sitten kotiuduin.

Vauva syntyi sunnuntaina ja kotiin päästiin torstaina. Kyseessä sektio, raskausdiabetes, raskausmyrkytys, korkeat verenpaineet ja hirveä turvotus johtuen maidon noususta. Vauvalla kaikki ok ja hyvin.

Eikai vauvalle mitään toimenpiteitä sen kummemmin tehty. Ainakaan sen jälkeen kun tulin heräämöstä ei vauvalle tehty mitään. Eli varmaan sitten sinä aikana on katsottu jotain sokruarvoja (?) kun olin siellä heräämössä sektion jälkeen.

Insuliinia en pistänyt, vaan oli ruokavaliodietti raskausdiabetekseen.

Ei meidänkään vauvalla ollut mitään hätää, eikä mitään toimenpiteitä sen takia tehty sairaalassa. Oli keertävä ja sen takia jouduttiin olemaan 5 päivää, mutta ei kukaan sokeriarvoista puhunut mitään.

Taysissa mitataan rd-äidin vauvalta sokeriarvoja niin kauan että 3 perättäistä arvoa on kunnossa. Kahdelta lapselta mitattu vain 3x verensokeri sillä ne ovat olleet heti kunnossa =) . Mulla ollut ruokavaliohoitoinen rd ja viimeisimmässä oli ihan lopussa insuliinitkin käytössä.

Vauva syntyi sunnuntaina ja kotiin päästiin torstaina. Kyseessä sektio, raskausdiabetes, raskausmyrkytys, korkeat verenpaineet ja hirveä turvotus johtuen maidon noususta. Vauvalla kaikki ok ja hyvin.

Eikai vauvalle mitään toimenpiteitä sen kummemmin tehty. Ainakaan sen jälkeen kun tulin heräämöstä ei vauvalle tehty mitään. Eli varmaan sitten sinä aikana on katsottu jotain sokruarvoja (?) kun olin siellä heräämössä sektion jälkeen.

Insuliinia en pistänyt, vaan oli ruokavaliodietti raskausdiabetekseen.

Tehtiinkö sulle suunniteltu sektio vai hätäsektio tuon raskausmyrkytyksen tai raskausdiabeteksen takia vai jostain muusta syystä ja millä r-viikolla? Hoidettiinko suna myrkytyksen osalta lääkkein ja miten tutkittiin ennen sektiota ja sen jälkeen?

[QUOTE="vieras ap";27996466]Tehtiinkö sulle suunniteltu sektio vai hätäsektio tuon raskausmyrkytyksen tai raskausdiabeteksen takia vai jostain muusta syystä ja millä r-viikolla? Hoidettiinko suna myrkytyksen osalta lääkkein ja miten tutkittiin ennen sektiota ja sen jälkeen?[/QUOTE]

Sektio siis sen takia ettei synnytys sitten edennytkään vaan pysähtyi, ei liittynyt myrkytykseen eikä diabetekseen, 41+ viikolla. Myrkytyksen osalta jouduin sairaalaan kolme päivää ennen kuin vauva syntyi, seurattiin vaan tilannetta, verenpainelääkettä sain korkeaan verenpaineeseen. Ei sen kummemmin ollut mitään tutkimuksia ennen ja jälkeen.

Yhteistyössä