Te, joilla on oma mökki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotilehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tiedä sovinko vastaajaksi kun ei ikioma ole, vaan mun vanhempien mökki mikä myös mun ja siskon perheiden käytössä.

hyvien puolien lista on loputon, meidän mökki on rauhan tyyssija, 15min matkan päässä, mutta keskellä ei mitään. metsää, korpea, peltoa, järvi.. :heart:

on ihana ajella mökille ja viettää siellä tärkeiden ihmisten kanssa aikaa saunomalla, syömällä, uimalla, käydään veneilemässä ja vaari käy lastenlasten kanssa kokemassa verkot / katiskan / rapumerran ja sitten herkutellaan savustetulla kalalla :p

meidän mökiltä löytyy myös kota jossa ihana talvipakkasella pilkkimisen ohessa käydä kuumalla kaakaolla ja paistamassa makkaraa :heart:

koirien on hyvä juosta siellä vapaana ja nauttivat olostaan kun pääsevät uimaan ja juoksemaan yhdessä.

aamukahvilla istuessasi saatat nähdä peuroja ja järvellä näkee päivittäin paljon lintuja joutsenista isoihin sorsapesueisiin. lapset tykkäävät tutkia luontoa ja tänään esim.nähtiin lukuisia sisiliskon poikasia :)

unen laatu on aivan erilaista mökillä kun kotona jnejne.

tokihan hommaakin on kun tarvitsee vetää veneet talviteloille, tyhjentää ulkohuussia, hoitaa pihaa, huoltaa mökki talvikuntoon jnejne, mutta kaiken sen tekee todella mielellään, se paskahuussin tyhjennyskin unohtuu kun käy kunnon löylyissä ja menee iltahämärässä mato-ongelle laiturin nokkaan :heart: ja porukalla kun tehdään niin ei tunnu niin väkinäiseltä :)

olisin laittanu enemmänkin kuvia, mut aijaa käy niiiin hitaalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
koitan linkittää lisää kuvia jos se aijaa suostuis pelittään... :)

Joo, ihanaa, laita ihmeessä. Luin jo miehelle tuon jutun, kun se oli niin hienosti kirjoitettu ja yhdessä nyt täällä huokaillaan ja mietitään niitä mielikuvia siitä omasta mökistä :D

mä oon alkanut haaveilee veneestä mökin sijaan kun ei kuitenkaa tulis talvella niin käytyä ja en oo yhtään sellainen puutarha ihminen.olis kamalaa jos pitäis hoitaa jotain muutakin kuin tätä taloa.
mutta kyllä mökillä ihana on olla

No meillon vasta työn alla mökki....Hirsitoimitus tilattiin, nyt on katossa pellit jo paikoillaan ja lattiaa aletaan laittamaan viikonloppuna. Aika pieni ja vaatimaton mökki tulee, ei mitään luksusta halutakkaan. Tupa+keittokomero, koko mökin kattava "yläkerta" jonne tulee makuutilat, ja terassilta erillinen ovi menee pukutilaan ja saunaan. Isot terassit tulee ylös ja alas, joten laajennusvaraa on sit joskus jos tarvii :)
Mun mielestä ihana projekti, kun ei tarvi kiireellä tehä. Me saatiin tontti vuokrattua mun isältä hintaan 10e vuosi :D :D Ei oo ihan rannassa, rantaan n.200m. Mäen nyppylän päällä. Notskipaikka on jo väsätty, ja koira-aitaus...kaikkea muuta pientä ja ihanaa tehään sitten vuosien mittaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mä oon alkanut haaveilee veneestä mökin sijaan kun ei kuitenkaa tulis talvella niin käytyä ja en oo yhtään sellainen puutarha ihminen.olis kamalaa jos pitäis hoitaa jotain muutakin kuin tätä taloa.
mutta kyllä mökillä ihana on olla

Minä haaveillen siitä veneestäkin, mökin ohella. Ainahan sitä saa haaveilla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Christina:
No meillon vasta työn alla mökki....Hirsitoimitus tilattiin, nyt on katossa pellit jo paikoillaan ja lattiaa aletaan laittamaan viikonloppuna. Aika pieni ja vaatimaton mökki tulee, ei mitään luksusta halutakkaan. Tupa+keittokomero, koko mökin kattava "yläkerta" jonne tulee makuutilat, ja terassilta erillinen ovi menee pukutilaan ja saunaan. Isot terassit tulee ylös ja alas, joten laajennusvaraa on sit joskus jos tarvii :)
Mun mielestä ihana projekti, kun ei tarvi kiireellä tehä. Me saatiin tontti vuokrattua mun isältä hintaan 10e vuosi :D :D Ei oo ihan rannassa, rantaan n.200m. Mäen nyppylän päällä. Notskipaikka on jo väsätty, ja koira-aitaus...kaikkea muuta pientä ja ihanaa tehään sitten vuosien mittaa ;)

Osaisitko sanoa yhtään paljonko mökki tulee maksamaan? Mekin yritetään löytää ensin tontti ja jos siellä joku rähjäinen pikkumökki olis niin vois olla yötä kun rakentaa sitä unelmaa siihen viereen. Ei mekään mitään luksusta haluta, kunhan meidän perhe mahtuis, se riittää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
4588180.t.jpg

ihana =)

Yhteistyössä