Te joilla on/on ollut hormonikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää vauvoja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää vauvoja?

Vieras
listatkaas tämän ehkäisyn huonoja ja hyviä puolia.Olen miettinyt jo pitkään hormonikierukan laitattamista ja nyt haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne hyvät sisaret.

Vuodot on tosi niukat tai niitä ei ole ollenkaan. Ei mielialavaihteluita tai haluttomuutta kuten pillereillä. Vaivaton ja huoleton.

Alussa tiputteluvuotoa joka toisilla kestään useamman kuukauden.

Minulla on ja hyviä puolia ainakin on ettei tarvitse muistaa ottaa pillereitä, vaihtaa renkaita tai muuta. On huomaamaton. kuukautisia ei tule ollenkaan (ainakaan kaikille). Halvempaa kuin pillerit.
Olen ollut ihan tyytyväinen enkä nyt keksi mitään huonoa puolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Betty Boop:
Vuodot on tosi niukat tai niitä ei ole ollenkaan. Ei mielialavaihteluita tai haluttomuutta kuten pillereillä. Vaivaton ja huoleton.

Alussa tiputteluvuotoa joka toisilla kestään useamman kuukauden.

Siis ei haluttomuutta! Jee.Yksi syy taas lisää miksi haluan vaihtaa pillerit pois. Jos vaikka tekis sit mieliki joskus B)

Lue kaikki mahdolliset sivuvaikutukset esitteestä ja lisää niihin jatkuva migreeni (sekin kyllä taitaa olla siellä.. ) että.. EI KIITOS enää koskaan minulle! |O
Lääkäri oli vielä jotenkin niin taulapää ettei pyynnöistä huolimatta suostunut ottamaan pois, määräsi vain jotain hormonirasvaa lisäksi.
Yhdellä kaverilla oli myös todella paljon kaikkia vaivoja siitä johtuen..
Joillekin sopii ilmeisesti, toisille ei mitenkään.

Ollut nyt n. 1½ vuotta, hyvänä voisi mainita ettei ole (ainenkaan vielä) ehkäisy pettänyt. Ei tarvitse muistaa tehdä mitään ehkäisyn hyväksi, paitsi siis viiden vuoden välein. Vuotoa on toooosi harvoin ja vähän.
Huonoja puolia ei taida olla, tai lievästi epäilen karvojen (esim. sääret) kasvun lisääntyneen, tai sitten vain kuvittelen ja voihan tuo johtua jostain muustakin...?
Laittaminen kävi niin kipeää että taju lähti ja pois ottamista pelkään tuon vuoksi valtavasti, vaikka siihen on siis vielä pitkä aika.

mulla on ollut kuukauden ja koko ajan persaus vuotanut. mutta tykkään kun ei tartte pelleillä kumien kanssa eikä muistaa pillereitä. kunhan tää alku tasaantuu niin luultavasti tykkään kovastikin.

asettaminen kesti muutaman sekunnin eikä sattunut.

mä olen ylipainoinen, mulla on korkea verenpaine ja taipumusta diabetekseen. en tupakoi. hormonikierukkaa suositeltiin mieluummin kuin pillereitä, itseasiassa gyne sanoi että on paras ehkäisy kumien lisäksi mun tapauksessani.

Yhteistyössä