Te joilla on postilaatikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Elikkäs tässä mietin kun itse käyn harva se hetki postilaatikolla mutta nyt olen muutaman kaverin ja jopa mun siskon kautta törmännyt siihen että eivät hae postia sieltä laatikosta kun tyyliin kerran viikossa ja olin ihan että siis mitä,miten voi olla mahdollista ettei halua hakea postia joka päivä =) Sama kun mun siskolle tulee vaikka paketti niin ei jaksa sitä tyyliin hakea joskaan kun aina sitten viimeisinä päivinä sen hakee ettei ne lähetä sitä takas lähettäjälle.Minä jopa haen paketit yleensä aikaisemmin kun edes se lappu ehtii tulla kotiin.Mietin vain että mites muilla joilla postilaatikko on et miten usein te siellä laatikolla käytte =)

joka päivä ja illasta ainaki sillo ku tiedän millo tulee iltamainokset.. eli joskus tulee käytyä jopa kolmesti, kun ei tartte ottaa ku muutama askel

Jee mä en ole sitten ihan outo vaan mun tutut ja kaverit on =) Mä en vain tajua miten sinne ei voi mennä katsomaan,ei meillekään juuri muuta tule kun laskuja ja silleen mutta silti aina siellä pitää käydä.Olin eka ihan että juu kun kuulin että kaveri ei jaksa siellä käydä vaikka laatikko on siinä pihassa,mut sitten kun siskokin siitä sanoi ettei jaksa mennä laatikolle tuli sellainen olo että ahaa..

En käy välttämättä jokapäivä, aiemmin muksut toi koulusta tullessaa, mutta nykyään kulkevat taxilla, niin ei ota mukaansa, autolla kun ohi ajetaan niin kopataan mukaan. Meillä loota tuolla 300 metrin päässä ja takaspäin yhtä saaplarin jyrkkää ylämäkeä, joten harvemmin tulee kävellen lähdettyä, eikä muksutkaan mene mielellään edes pyörillä, kun tota mäkeä ei jaksa polkea ylös :/
Helppo ja hauska tapa muksuilla, kun ajan pakun ihan laatikoiden kylkeen kiinni, niin nappaavat postit ikkunasta :whistle:

No niin no. Me asutaan täälä maalla ja postilaatikolle matkaa 500 metriä. Kilsa yhteensä kun käy hakemassa mainokset, ei houkuttele. En käy päivittäin,mutta ainakin yritän käydä joka kolmas päivä. On siinä matkaa 1vee,2vee ja 4veen kans kävellä isoa tietä pitkin ja varoa.

Joka päivä tulee käytyä, paitsi viikonloppuisin, lehti tulee vain sunnuntaisin ja sen otan sitten yleensä vasta maanantaina...ei siis kovin järkevää tilata sitä edes.

Mä en jaksa erikseen postilaatikolla käydä, mutta kun kuljen ohi tyhjennän, myös lapset tyhjentävät monesti koulusta tultuaan. Silti joskus saattaa mennä useampikin päivä, ettei sitä ole tyhjennetty. Paketin haussa mulla myös saattaa kestää viikko pari, joskus harvoin saan haettua päivän parin sisällä. Aika harvoin tosin saan pakettejakaan.

Päivittäin käydään laatikolla, ei osaa olla ilman sanomalehteä. :D
Paketitkin haen viimeistään seuraavana päivänä kun saan saapumisilmoituksen, jos ei samana päivänä ole kylille päin asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
No niin no. Me asutaan täälä maalla ja postilaatikolle matkaa 500 metriä. Kilsa yhteensä kun käy hakemassa mainokset, ei houkuttele. En käy päivittäin,mutta ainakin yritän käydä joka kolmas päivä. On siinä matkaa 1vee,2vee ja 4veen kans kävellä isoa tietä pitkin ja varoa.

Pari ihmettelyä: ensinnäkin, onko kilsa sinusta pitkä matka kävellä? Toisekseen, onko juuri sinun haettava, eikö mies hakisi? Kolmannksi, miksi lapset olisi pakko ottaa mukaan, toinen vanhemmista olis lasten kanssa sen aikaa kun toinen hakee postin?

Postilaatikko on tuolla tienpäässä noin 400 metrin päässä ja mä otan postin, kun ajan autolla ohi. Harvoimpa sinne tulee vartavasten lähdettyä, joten saattaa posti joskus pari päivää laatikossa olla.
Paketit haen kyllä yleensä malttamattomana heti.

Aamulla on lehti haettava kahvikupin seuraksi. Päiväpostin haen joka päivä ihan jo siksikin, että sinne laatikkoon tupsahtaa usein kirjeitäkin. Itse asiassa yksi päivän kohokohdista on juuri "postinhakumatka", jos laatikon pohjalta löytyy kirje ystävältä...

Mun pointti olikin tässä että ne joilla se postilaatikko on siis ihan siinä lähellä,sen itsekkin ymmärrän että jos se laatikko on jossain 1km päässä tai vastaavaa niin en minä sitten itsekkään siellä koko ajan ravaisi =) Meillä on ihan tuossa pihassa tuo laatikko mihin matkaa tyyliin just 10m..ja nämä mun kaverit ja siskolla kanssa on niin ettei ole matkaa siihen laatikolle niin sitä ihmettelin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Kyllä ihan päivittäin haetaan posti. Enhän mä vois kuvitellakaan päivän alkua ilman sanomalehteä taikka päivää ilman laskuja ;) :p

Muoks... niin ja paketit haen kans niin pian kuin mahdollista =)

Juuri tälläi meilläkin.

Nykyisessä asunnossa on postiluukku, mutta aiemmin postilaatikollisessa asuessa en välttämättä hakenut joka päivä postia! Minua ei vaan tippaakaan hotsittanut ajatus, että siellä on taas vaan vino pino laskuja! Vähintään pari kertaa viikossa katsoin kuitenkin postit, joten eipä tietääkseni yhtäkään postipakettia koskaan lähettäjälle palautunut.

Yhteistyössä