Te, joilla on SEKÄ tyttö(jä) että poika(ia) !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla pojasta supistuksi jo aikasemmin ku tytöstä ja muutenkin ehkä piirun verran vaikeempi raskaus. Mutta en usko että olis mitenkään yleistä sentäs :D Mulla vaan kävi tämmönen "tuuri".

Poikaraskaudessa ihmiset alkoi kyselemään viikon 20 tietämissä että jokos kohta synnytät.. kakkonen olikin sit tyttö ja raskaus pysyi ulkopuolisilta piilossa 30 viikolle, niin oli pieni masu.. Eipä juuri muuta eroa, tytöstä ehkä enempi pahoinvointia. Sykkeet oli molemmilla melko samat. Niin ja pojasta tuli finnejä selkään, tytöstä ei:)

Mä en muista että olisi ollut mitään ihmeellistä..Poikaa odottaessa taisi suolainen maistua paremmin, kun tyttöjä odotelessa meni marjat ja hedelmät. Mutta onko tossakaan nyt sitten mitään outoa.

Pojasta ei ollu lainkaan sellanen olo että oisin edes ollu raskaana, minkäänlaisia vaivoja ei ollu alun pientä pahoinvointia lukuunottamatta ... Massu ei kasvanu juurikaan, mulla oli koko raskauden toooosi pieni maha =)

Tytöistä oli jos jotakin pientä kivaa koko raskauden :D

ei. Tytöltä pahoinvointi kesti hieman pidempään muuten ei. poikaa odottaessa halutti kokoajan jätskiä ja tyttöä odottaessa söin aivan hirveesti kotimaisia omenoita :)

KYLLÄ!!! Poljalta ellotti koko raskauden, en oksentanut kuin pari hassua kertaa, mutta voin pahoin koko raskauden, ihan synnärille saakka. Koko ajan teki mieli suolaista, söin sipsejä ja pizzaa aivan tajuttomasti. Hormoniviiva navasta häpykarvoitukseen oli tosi tumma ja kasvoi pitkää, mustaa karvaa. :x

Tytöltä en voinut pahoin kuin ihan hetkittäin. Paha olo tuli humauksessa, kävin pulauttamassa pienen oksun ja olo helpotti saman tien. Hormoniviivasta ei tietoakaan ja ainoa mihin oli järjetön intohimo, oli viinirypäleet (eli makeaa).

"Tiesin" molemmista jo aika aikaisessa vaiheessa että mitä sieltä on tulossa. Jotenkin vaisto kertoi. Kuulemma myös mahani malli oli ihan erilainen, mutta itse en tätä sillä tavalla nähnyt tai osannut katsoa.

No ei kauheesti. Meillä on 2 tyttöä ja 1 poika. Pahoinvointi kesti molemmissa raskauksissa yhtä pitkään. Poikaa oottaessa mä en silti oksentanu kertaakaan.
Mulla oli tytöistä ns. poikamaha ja pojasta tyttömaha :D Ei noi jutut kyllä yhtään pidä paikkaansa. Molemmissa tyttöraskauksissa mun teki koko ajan mieli hirveesti kahvia. Poikaa ku ootin nii teki pahaa jos haisto vaan kahvin hajun. Mut kaikissa raskauksissa on ollu tuskaa käydä kaupassa jos joku haisee kassajonossa kaljalle,tupakalle,hielle yms...

Mulla lapset järjestyksessä poika, tyttö ja poika.
Ekaa odottaessa teki mieli peruskotiruokaa, kaikkea suolaista sekä mausteista. Jälkkärit ja makeat herkut sekä karkit ei uponnu. Samat mieliteot tuli kolmatta odottaessa. Keskimmäisessä eli tyttöraskaudessa teki mieli hedelmiä ja mietoja makuja.
Poikaraskauksissa paino on noussut alkuun maltillisesti, tyttöraskaudessa painoa tuli heti alkuun kilotolkulla. Iho on poikia odottaessa ollut huonossa kunnossa, samoin hiukset. Tyttöä odottaessa olin hehkeämpi ku koskaan. :)
Ja etupainotteiset poikamahat on ollu, tytöstä taas levisin sivuille päin.
Samoin vauvan sykkeissä on ollu selvät erot, tytöllä vauhdikkaampi syke kuin pojilla.

Tytöstä oli vähemmän pahoinvointia ja mielihaluja, mutta enemmän särkyjä.
Toisaalta, mulla oli muutenkin aivan erilaiset fiilikset toisen raskauden aikana.

Molemmissa raskauksissa oli ennenaikaisia kovia supistuksia, joiden takia jouduin ravaamaan sairaalassakin.

Ovat eronneet, mutten usko hetkeäkään että tuo ero olisi johtunut vauvan sukupuolista. :D

Mutta siis poikaraskaus oli todella vaikea ja paljon ongelmia loppuun asti. Tyttöraskaus taas normiraskaus, pikku-juttuja toki oli mutta sitä luokkaa kun yleensä tuppaa olemaan.

Yhteistyössä