Te, joilla pitkä/pitkähkö työmatka..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka pitkiä työmatkoja teillä on? Miten kuljette ja paljonko matkoihin menee aikaa? Itsellä mahdollisesti työpaikan vaihdos, uusi työpaikka olisi 40km päässä.. Mietin, alkaako tuollainen työmatka pitemmän päälle rasittaa..

Meillä on molemmilla noin 30km, niin kuin vähintään suunnilleen kaikilla täällä Klaukkalassa asuvilla. Keskustasta menis bussejakin, mutta täältä perukoilta ei niinkään, joten kuljetaan omalla autolla. Helposti menee puolessa tunnissa / suunta. Pk-seudulla menee helposti tuo puolituntia vaikka asuis vain 5-10 kilsan päässä.

Riippuu missä päin Suomea asut ja minkälaiset kulkuyhteydet ovat. Meillä on miehen kans molemmilla matkaa 45km ja omalla autolla kuljetaan. N. puolituntia menee matkaan suuntaansa, riippuen tietenkin kelistä. Huonolla talvikelillä menee hieman kauemmin. Julkisia yhteyksiä ei ole oikein mahdollisuus käyttää kun vuoroja menee niin huonosti ja niissä aikakin venyy n.1h per suunta. Ja itse olen jo niin tottunut tuohon ettei tuo puolituntinen tunnu missään. Hieman masentavaahan se on talviaamuina pimeään lähteä ajalemaan mutta onneks sitä sysipimeääkään ei kestä kuin pari kk.

mulla 45 km / suunta. omalla autolla kuljen, vuorotyö ei mahdollisuutta kulkea julkisilla, ite tykkään ajaa joten matka ei oo rasittava. puolisen tuntia- 45 minuuttia menee aikaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Sehän riippuu ihan miten kulkee työmatkat... 40km moottoritietä on vähemmän kuin allekirjoittaneen 15km bussimatka.

Tätä kanssa mietin, kun usein mennään aamulla miehen kyydissä töihin ja tarhaan ja kotiin tullaan päivällä bussilla.. Töistä pääsemisen jälkeen haen lapsen tarhasta, odotellaan bussia ja hups, kotona ollaan vasta tunnin päästä siitä, kun olen töistä lähtenyt..

Itsellä työmatka 30km ja kuljen omalla autolla Helsinkiin. Työmatka kestää n.35-45min, riippuen kelistä ja liikenteestä. Ruuhka-aikoina saattaa mennä yli tuntikin. Bussivuoroja taaseeen menee harvakseltaan ja ovat lasten päiväkotikuskauksien ohella muutenkin hankalia, lisäksi aika kuluisi julkisilla 1t30min suuntaansa ja se on minusta jo liika.

Itse kävin päivittäin junalla Turusta Espoossa, kolme vuotta. Ei ollut silloin mielestäni paha, IC ja pedolino vuoroilla oli mukava matkustaa ja työasiat unohtui tehokkaasti matkalla. Enää en kyllä ehkä jaksaisi.

130km yhteen suuntaan matkaa eli sellaiset 260km päivässä ajan työmatkojen takia.
Ei minua ainakaan vielä stressaa ja useamman vuoden jo tehnyt niin.
Varsikin näinä aikoina en valita, että on työmatkaa ja olen onnellinen että on töitä mitä tehdä.
Omalla autolla ajelen ja saan verotuksessa vähennyksiin koska ei ole mahdollista kulkea julkisella niitä matkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Elviira:
Mun työmatka on n 60 km suuntaan. Ei rassaa ennenkuin alkaa laskea kuinka monta tuntia istuu autossa esim. kuukaudessa. Aikaa matkoihin menee 45 min suuntaan.

Mulla menee 15km bussimatkoihin tuo sama. 45minuuttia on vielä lyhyt aika kaupungissa julkisilla. Mukaanlukien siis kävelyt pysäkille ja odottelut...

Minulla on työmatka kotoa työpaikalle 67km. Ei mikään paha matka ajella kesällä ja hyvällä säällä. Saa nähdä miten sitten talvella lumisateessa pimeällä onnistuu. Noin 45min menee ajaessa sivu. Matka oli oma valinta, naisenpa vuoksi hyvinkin.. Ennen muuttoa se oli hissillä alakertaan.. Mutta en siis valita.. :)

Marraskuussa noin 50 km suuntaansa. Bussilla ja raitiovaunulla, tai kahdella eri bussilla ajattelin kulkea. Ensimmäinen bussimatka kestää 40 min. ja toinen matka varmaankin vain viitisen minuuttia.

Yhteistyössä